Edit: CRAP, is er net hierboven al een 'Huubje' geplaatst,... tot zover mijn originaliteit

Ik vind de naam alleen al geweldig!Eliminator schreef:Ik denk niet dat het een volwaardige concurrent is van de Hagar pijp, maar zo maar een hersenspinsel,..... en tevens een ode aan iemand die hier toch elke keer weer prachtige exemplaren van pijpen toont !
Edit: CRAP, is er net hierboven al een 'Huubje' geplaatst,... tot zover mijn originaliteit
Ignoro Iste schreef:Ik dacht dat ik hem net op het forum zag.
Rond 9 mm en een kleine 40 mm langhagar666 schreef: Dus mocht je mij die willen doorspelen graag....![]()
Mooi ontwerp de spaarpijp.Eliminator schreef:Ik denk niet dat het een volwaardige concurrent is van de Hagar pijp, maar zo maar een hersenspinsel,..... en tevens een ode aan iemand die hier toch elke keer weer prachtige exemplaren van pijpen toont !
Thanx!Eliminator schreef:Rond 9 mm en een kleine 40 mm langhagar666 schreef: Dus mocht je mij die willen doorspelen graag....![]()
Nou hebben Hagar en ik voor hetere vuren gestaan (we gaan ze zelden uit de wegMilleLuci schreef:Mooi hoor, nu een combi van the boat en een Huub samen!!
Dat mag.., het is een heel sierlijk ontwerp en in mijn ogen staat het op een gedeelde eerste plaats met de diamond van Eli.hagar666 schreef:Wil trouwens iedereen bedanken voor de complimenten......ik ga er heus van blozen.....
Hey, grote vriend Hagar. Zie net jouw ontwerp mét filter en toch een puntje van opbouwende kritiek, gebaseerd op ervaring: Het filter zit nu redelijk dicht op de ketel, tenminste, zo lijkt het. Dat rookt niet altijd even fijn.hagar666 schreef:Luitjes,
Ik heb van onze grote vriend WC wat exactere maten gekregen omtrent de filter-versies.
En ga deze nu toepassen in mijn ontwerp....dus maandag komt er een kleine modificatie van de boattail.
En nu maar hopen dat alles erin past....
Ola WC.... Wederom thanx...dit is kritiek waar ik wat aan heb....Winslow Collector schreef: Hey, grote vriend Hagar. Zie net jouw ontwerp mét filter en toch een puntje van opbouwende kritiek, gebaseerd op ervaring: Het filter zit nu redelijk dicht op de ketel, tenminste, zo lijkt het. Dat rookt niet altijd even fijn.
Tussen de binnenkant van de ketel (daar waar het rookkanaal in de ketel uitkomt) en de voorkant van de filterkamer, mag zeker minstens 2 tot 2,5 cm zitten. Verder weg is alleen maar beter. Dit i.v.m. de warmte van de ketel en het filter dat daar zo kort op zit (vochtproductie is dan hoger).
Maar als het echt het ontwerp teveel verandert, neem ik het risico van een korte filter-ketel maat wel hoor.
Verder weet ik de risico's niet, om 2 stukken bruyère te verbinden met die teflon filterkoker. Hmmmm, zou ik als ik jou was, eens met een pijpenmaker over praten.
Iemand die daar wellicht voor open staat is Jan Erik Dijkhorst, vorig jaar aanwezig op de Heukelum meeting.hagar666 schreef:Ola WC.... Wederom thanx...dit is kritiek waar ik wat aan heb....Winslow Collector schreef: Hey, grote vriend Hagar. Zie net jouw ontwerp mét filter en toch een puntje van opbouwende kritiek, gebaseerd op ervaring: Het filter zit nu redelijk dicht op de ketel, tenminste, zo lijkt het. Dat rookt niet altijd even fijn.
Tussen de binnenkant van de ketel (daar waar het rookkanaal in de ketel uitkomt) en de voorkant van de filterkamer, mag zeker minstens 2 tot 2,5 cm zitten. Verder weg is alleen maar beter. Dit i.v.m. de warmte van de ketel en het filter dat daar zo kort op zit (vochtproductie is dan hoger).
Maar als het echt het ontwerp teveel verandert, neem ik het risico van een korte filter-ketel maat wel hoor.
Verder weet ik de risico's niet, om 2 stukken bruyère te verbinden met die teflon filterkoker. Hmmmm, zou ik als ik jou was, eens met een pijpenmaker over praten.
Dat is inderaad wel een serieuze afstand....tussen ketel en filter.
Ik denk dat het inderdaad wel wat gevolgen zal hebben voor de lengte cq dikte van de pijp.
We gaan het gewoon proberen.
En twee stukken bruyère koud op elkaar is misschien niet mooi...misschien is een mooie acryll-ring ertussen beter?
En een pijpmaker benaderen....wie zal daar open voor staan..een ontwerp beoordelen en bijschaven van een ander merk?
Maar lijkt me echt waanzinnig om dit ontwerp in de productie te zien gaan......wie niet hahahahaha
Een zeer sympathiek en gepassioneerd pijpmaker,.... met verstand van zaken ! (Hagar, je hebt de Vulcano in handen gehad !)Winslow Collector schreef: Iemand die daar wellicht voor open staat is Jan Erik Dijkhorst.
En maatje,........ hoe zit dat nou, met zo'n veer in je reetWinslow Collector schreef: Ik vind je ontwerp echt mega-mooi en als het niets wordt bij Brog, kunnen we misschien eens babbelen om jouw ontwerp door Jan Erik te laten maken. Misschien blijft het er dan bij eentje, maar met filter is die dan bij voorbaat verkocht.![]()
Zeker, dat scheelt een jas in zo'n delicate vorm van de pijp. Alleen rook ik die niet zo graag. Maar zeker een heel goed idee als alternatief.Bananabox-Ninja schreef:En als je 6mm koolstof filters gebruikt?
Ben je dan wat flexibeler met het plaatsen ervan?