Dear Charles,
I am so sorry fot the delay. I am so busy now a days. Because I have to finish a big order on time.
I sent your pipe the 24th of july (yesterday).
You will get it within 5-9 days. You can track it with the track and trace number I mailed.
If you come accross any problem, please let me know.
Warmest regards
Ahmet
Meerschuim algemeen, het grote meerschuim topic
- Charlie
Re: Mijn eerste meerschuimen pijp.
Bericht van Ahmet Govem:
-
Enige jaren geleden heb ik een meerschuimen pijp, een stecker met zilverwerk
op de kop en aan de steel, gekocht. Het merk is Altinay.
Aanvankelijk heb ik deze pijp gedurende een jaar of twee frequent gerookt,
omdat de kop maar niet wilde kleuren heb ik deze uit teleurstelling ter zijde
geschoven.
Sinds een week rook ik er weer uit, ik zal hem klein krijgen!
op de kop en aan de steel, gekocht. Het merk is Altinay.
Aanvankelijk heb ik deze pijp gedurende een jaar of twee frequent gerookt,
omdat de kop maar niet wilde kleuren heb ik deze uit teleurstelling ter zijde
geschoven.
Sinds een week rook ik er weer uit, ik zal hem klein krijgen!
- Bommel
-
- Huub
Hallo Charlie. Bij de driemaal dat hij sedert 9 juni mij een antwoord gaf naar aanleiding van mijn klacht over de afschuwelijke grijze verkleuring van de steel vertelde hij mij ook telkens dat hij niet eerder had kunnen antwoorden vanwege een grote order die hij had. Wat heeft die man een grote opdrachten.Charlie schreef:Bericht van Ahmet Govem:
Dear Charles,
I am so sorry fot the delay. I am so busy now a days. Because I have to finish a big order on time.
I sent your pipe the 24th of july (yesterday).
You will get it within 5-9 days. You can track it with the track and trace number I mailed.
If you come accross any problem, please let me know.
Warmest regards
Ahmet
Gisteren kreeg ik weer een mail nadat ik hem gezegd had dat ik een klacht bij Ebay zou gaan indienen. Weer geen tijd gehad om een eerder antwoord te geven vanwege een grote order. Wel hadden zijn 4 " carvers " inmiddels mijn foto's bekeken en zij zeggen dat het geen grijs is maar amber. Zijn waarschijnlijk allen kleurenblind. Zelf heeft hij kennelijk geen oordeel.
Ik heb inmiddels de fotos ook laten zien aan de heer Bass van het US Smokers Forum. Deze man is al jaren zeer deskundig op het gebied van meerschuim. Heeft daar heel wat over gepubliceerd. Heeft 150 meerschuimen pijpen. Ook hij komt tot de conclusie dat er iets niet goed is aan mijn pijp. Waarschijnlijk gedoopt in de vloeibare bijenwas terwijl er al een plastic pijpje in de steel wat, waar het mondstuk in gaat.
Dan kan de was nooit de binnenkant van de steel op die plek bereiken.
Ik hoop van ganser harte dat jouw pijp wel op een goede manier gemaakt wordt.
Huub.
Nou Huub, ik waardeer je geduld. Ik had allang de klachtenprocedures opgestart. Als je zulke antwoorden uit Turkije krijgt en de mening van een vakman daar tegenover zet (waar m.i. duidelijk uit blijkt dat er een fout bij het vervaardigen is gemaakt) nou dan wist ik het wel. Kijk, waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt. Maar wees dan een kerel en geef t toe! En regel het afdoend. Levenslange garantie??? Tot aan de deur bedoelt hij......
- pacco
Re: Meerschuimen pijp kleurt niet, hoe kan dit?
ga eens naar google en kijk eens op de cite van sevket gezer
ik heb een pijp van rond nieuwjaar word één maal per dag gerookt s'avonds en is al mooi tot in de helft gekleurd
ik heb een pijp van rond nieuwjaar word één maal per dag gerookt s'avonds en is al mooi tot in de helft gekleurd
- Charlie
Heb toch een probleempje met mijn meerschuim. Hoewel pruttelen in een meerschuim niet voor zou moeten komen, komt het bij mij toch voor omdat het rookkanaal de diep erin ligt, waardoor er een kuiltje in de ketel zit, waar vervolgens vocht in vormt.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Hallo Charlie,
Het is een bekend feit dat je tijdens het roken vocht produceert. En meestal wordt dat geabsorbeerd door t meerschuim. Heb je ook last van een natte prop onderin?? Dat zou een teken kunnen zijn dat je te haastig rookt. Ook het roken van een gearomatiseerde tabak zonder filter veroorzaakt nog wel eens vocht. Ik rook vnl. naturel of heel licht gesausde tabakken en het enige vocht dat ik produceer komt niet verder dan het mondstuk.
Het is een bekend feit dat je tijdens het roken vocht produceert. En meestal wordt dat geabsorbeerd door t meerschuim. Heb je ook last van een natte prop onderin?? Dat zou een teken kunnen zijn dat je te haastig rookt. Ook het roken van een gearomatiseerde tabak zonder filter veroorzaakt nog wel eens vocht. Ik rook vnl. naturel of heel licht gesausde tabakken en het enige vocht dat ik produceer komt niet verder dan het mondstuk.
- Charlie
Nou ik heb er geen last van in andere pijpen, althans in vele mindere mate dan in deze meerschuim. Als ik in de ketel kijk dan zie ik dat het rookkanaal-gleufje dieper is en dus niet op gelijke hoogte ligt met de onderkant van de ketel. Waardoor er dus vocht sneller in dit 'putje' komt. Dat lijkt mij dus gewoon een verkeerde manier van boren geweest?
Tja, Charlie het zou kunnen dat er verkeerd geboord is maar dat is zo op t beeldscherm moeilijk te bepalen.....sorry
- Huub
Hallo Charlie,
Klacht indienen bij de heer Gövem.
Of het resultaat zal hebben is voor mij de vraag. Ik heb de indruk dat de man een kleine oplichter is. Ik heb destijds een klacht ingediend en na 3 weken heeft hij mij gevraagd de pijp toe te sturen. Maar ik kreeg geen adres. Nadat ik daar tot driemaal toe om verzocht had kreeg ik uiteindelijk een adres. Ik verzond de pijp 26 augustus naar hem als aangetekende post met Track & Trace. De pijp werd op 5 september bij hem bezorgd en voor de ontvangst heeft hij moeten tekenen. Vorige week vrijdag beweerde hij nog dat hij de pijp nog niet ontvangen had. Daarop heb ik hem zaterdag via Email geconfronteerd met een kopie van het bewijsstuk van Post.NL. dat de pijp al bijna 4 weken in zijn bezit was.
De man liegt dus en ik ben ban bang dat ik van iemand die dergelijke malafide producten maakt en daarmee geconfronteerd wordt nooit meer iets zal horen.
Ik ben van plan om een brief op het pijprokersforum in de US en een in Duitsland te plaatsen met een waarschuwing om nooit met deze man in zee te gaan.
Fijne avond verder,
Huub
Klacht indienen bij de heer Gövem.
Of het resultaat zal hebben is voor mij de vraag. Ik heb de indruk dat de man een kleine oplichter is. Ik heb destijds een klacht ingediend en na 3 weken heeft hij mij gevraagd de pijp toe te sturen. Maar ik kreeg geen adres. Nadat ik daar tot driemaal toe om verzocht had kreeg ik uiteindelijk een adres. Ik verzond de pijp 26 augustus naar hem als aangetekende post met Track & Trace. De pijp werd op 5 september bij hem bezorgd en voor de ontvangst heeft hij moeten tekenen. Vorige week vrijdag beweerde hij nog dat hij de pijp nog niet ontvangen had. Daarop heb ik hem zaterdag via Email geconfronteerd met een kopie van het bewijsstuk van Post.NL. dat de pijp al bijna 4 weken in zijn bezit was.
De man liegt dus en ik ben ban bang dat ik van iemand die dergelijke malafide producten maakt en daarmee geconfronteerd wordt nooit meer iets zal horen.
Ik ben van plan om een brief op het pijprokersforum in de US en een in Duitsland te plaatsen met een waarschuwing om nooit met deze man in zee te gaan.
Fijne avond verder,
Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 03 okt 2013 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Charlie
Bedankt voor je tip Huub. Ik zal de pijp dan ook maar niet opsturen en, sporadisch gebruiken met ongesausde tabakken, dan heb ik de minste kans op vochtophoping. In ieder geval, heel jammer dan deze vent. Het is een mooie pijp, maar nogmaals bestellen zal ik niet doen.
Ach, ja, dat is waar ook....jullie hadden bij dezelfde maker besteld. Dan vrees ik inderdaad ook het ergste. En ik denk dat het voor Huub nog wel een poosje gaat duren voordat de schade hersteld is.......
- Huub
Hallo Charlie,Charlie schreef:Bedankt voor je tip Huub. Ik zal de pijp dan ook maar niet opsturen en, sporadisch gebruiken met ongesausde tabakken, dan heb ik de minste kans op vochtophoping. In ieder geval, heel jammer dan deze vent. Het is een mooie pijp, maar nogmaals bestellen zal ik niet doen.
Je zou het eens kunnen proberen met de Denicool Filterkristalle. Ik heb wel eens gehoord dat door het gebruiken van deze kristallen het vochtig roken redelijk wordt voorkomen.
Ik weet niet of ze in Nederland te koop zijn. Maar in Duitsland zijn heel wat winkels, ook Online die ze verkopen.
Als je het opzoekt kun je ook lezen hoe de werking is.
Fijne dag,
Huub
Aanvulling.
Verder bestaat er in Duitsland ook nog Natur Meerschaum Granulat van Ermuri dat dezelfde functie heeft als de Denicool kristallen.

Laatst gewijzigd door Huub op 03 okt 2013 14:07, 4 keer totaal gewijzigd.
@beheerders: Dan ben ik toch niet de enige die last van dubbele postings had. Aan mijn apparatuur of typgedrag is niets veranderd....dus de oorzaak moet toch ergens anders liggen.
- The_Undertaker
- Administrator
Ik vermoed, gezien de tijden en de bewerkingen dat Huub hier gewoon een vergissinkje heeft gemaakt, en er daardoor wat dubbel staat.Laafke schreef:@beheerders: Dan ben ik toch niet de enige die last van dubbele postings had. Aan mijn apparatuur of typgedrag is niets veranderd....dus de oorzaak moet toch ergens anders liggen.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Charlie
Nou geslecht geboorde pijpen zullen pruttelen wat ik ook doe, dus dat zal vast niet werken Huub. Bovendien is dat spul hetzelfde als wat gebruikt wordt in kattenbakken. Ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor je pijp.
Laatst gewijzigd door Charlie op 03 okt 2013 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk het niet Undertaker....maar goed dat zijn mijn gedachten.
Daar heb je helemaal gelijk in, Laafke. Als je zegt "ik denk het niet", zijn dat inderdaad jouw gedachten. Want je schreef al "ik denk".Laafke schreef:Ik denk het niet Undertaker....maar goed dat zijn mijn gedachten.

Verder komen dubbelpost bij de meeste personen zéér sporadisch voor, bij een enkeling (ik noem geen namen) komen ze veel vaker voor. Waar zou het dan aan liggen? Geen beschuldiging, gewoon een poging tot logisch redeneren.

Ik hou het op de software WC....ik schrijf op nog enkele andere fora en daar heb ik het probleem niet.
- The_Undertaker
- Administrator
+1Winslow Collector schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, Laafke. Als je zegt "ik denk het niet", zijn dat inderdaad jouw gedachten. Want je schreef al "ik denk".Laafke schreef:Ik denk het niet Undertaker....maar goed dat zijn mijn gedachten.![]()
![]()
Laatst gewijzigd door The_Undertaker op 03 okt 2013 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- The_Undertaker
- Administrator
Heeft dit meerschuim in 't filter nog invloed op de smaak?
Nee, het zijn kleine stukjes meerschuim. Toen ik ze nog gebruikte bedekte ik de bodem van de pijp er mee. Hetzelfde effekt als een filter maar absoluut geen smaakverlies.
- The_Undertaker
- Administrator
Ah zo, en die gooi je na een rooksessie weer weg? En hoe zit dat met 't rookkanaal, is 't niet gauw dat zo'n stukje ervoor gaat zitten, of zijn ze daar te groot voor?
Daar zijn de stukjes weer net iets te groot voor. En idd. met het verwijderen van de as komen de steentjes vanzelf mee. En aan de kleur ervan (van wit tot bruin) kun je zien of je droog dan wel nat gerookt heb.
- Huub
Hallo Undertaker,
Zoek op Google eens een van de drie merken op. Meestal kom je bij een Duitse site terecht en dan kun je de werking van het granulat of de kristallen ook lezen. Ze worden natuurlijk ook een beetje bruin van de nicotine.
Fijne dag verder,
Huub
Zoek op Google eens een van de drie merken op. Meestal kom je bij een Duitse site terecht en dan kun je de werking van het granulat of de kristallen ook lezen. Ze worden natuurlijk ook een beetje bruin van de nicotine.
Fijne dag verder,
Huub
De omschrijvingen van Denicool en White Elephant:
Denicool
Denicool Filterkristalle fangen das Kondensat schon im Pfeifenkopf ab. Das Ergebnis ist milder, kühler und trockener Rauch. Auch das Stopfen der Pfeife wird problemlos. Durch Denicool ist immer ein guter Zug gewährleistet. Denicool ist auch eine ideale Einrauchhilfe für jede Pfeife.
Anwendung
Geben Sie einige Denicool Filterkristalle vor der Tabakeinfüllung in den Pfeifenkopf. Nach dem Ausrauchen der Pfeife einfach mit dem Inhalt ausräumen
White Elephant
Absorbs the condensate already in the pipehead. It gets a mild and dry smoke. Put some pieces from the granulat in the pipehead, before you fill the tobacco in there. After finishing smoking, put all out. You will always get a good puff.
Zoals je ziet is er in de werking weinig tot geen verschil. Ik gaf de voorkeur aan Elephant omdat het een natuurproduct is.
Ook kwa prijs ontlopen ze elkaar niet veel
Denicool
Denicool Filterkristalle fangen das Kondensat schon im Pfeifenkopf ab. Das Ergebnis ist milder, kühler und trockener Rauch. Auch das Stopfen der Pfeife wird problemlos. Durch Denicool ist immer ein guter Zug gewährleistet. Denicool ist auch eine ideale Einrauchhilfe für jede Pfeife.
Anwendung
Geben Sie einige Denicool Filterkristalle vor der Tabakeinfüllung in den Pfeifenkopf. Nach dem Ausrauchen der Pfeife einfach mit dem Inhalt ausräumen
White Elephant
Absorbs the condensate already in the pipehead. It gets a mild and dry smoke. Put some pieces from the granulat in the pipehead, before you fill the tobacco in there. After finishing smoking, put all out. You will always get a good puff.
Zoals je ziet is er in de werking weinig tot geen verschil. Ik gaf de voorkeur aan Elephant omdat het een natuurproduct is.
Ook kwa prijs ontlopen ze elkaar niet veel
- Charlie
Waarom ben je gestopt met White Elephant te gebruiken?