WALLENSTEIN
Re: Wallensteins Fellowship
De Jolly Roger 2013 is in verschillende uitvoeringen nu ook in Denemarken te krijgen. Prijzen liggen ietsje lager dan de adviesprijs.
http://www.danishpipeshop.com/group.asp ... kgGZIbxrgY
http://www.danishpipeshop.com/group.asp ... kgGZIbxrgY
- MilleLuci
- Contacteer:
Ze zijn prachtig Out of the Box!!
- Eliminator
- Moderator
Het werk van deze man doet me telkens aan een grote dikke Galliër denken, als kleine jongen in een grote ketel met LSD gevallen 

- Bommel
Het is en blijft een bijzondere jonge............zal zijn vader gezegd hebben. 

- The_Undertaker
- Administrator
Eliminator schreef:Het werk van deze man doet me telkens aan een grote dikke Galliër denken, als kleine jongen in een grote ketel met LSD gevallen

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- MilleLuci
- Contacteer:
Eliminator schreef:Het werk van deze man doet me telkens aan een grote dikke Galliër denken, als kleine jongen in een grote ketel met LSD gevallen
Prachtig gezegd!

-
- magicmarcello
...hij zal wel een vriendje zijn geweest van wijlen Dr. Timothy LearyEliminator schreef:Het werk van deze man doet me telkens aan een grote dikke Galliër denken, als kleine jongen in een grote ketel met LSD gevallen

Misschien ga ik zelf ook nog eens een Wallenstein aanschaffen, puur en alleen voor m'n nieuwe paddo-mixture...

Tja, als je alle kunst die je niet waardeert, niet begrijpt enz op het gebruik van geestverruimende middelen schuift dan bespaar je een hoop op musea kosten....
- The_Undertaker
- Administrator
Laafke schreef:Tja, als je alle kunst die je niet waardeert, niet begrijpt enz op het gebruik van geestverruimende middelen schuift dan bespaar je een hoop op musea kosten....
Klopt helemaal!

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- magicmarcello
...vreemde dingen aan de hand hiero...Laafke schreef:Tja, als je alle kunst die je niet waardeert, niet begrijpt enz op het gebruik van geestverruimende middelen schuift dan bespaar je een hoop op musea kosten....
Als beeldend kunstenaar wilde ik zojuist jouw opmerking citeren en onderstrepen maar ik krijg dus nu een iets ander citaat hier in beeld dan ik eerder zag, en dat zonder enig geestverruimend middel genuttigd te hebben anders dan mijn Bjarne waarin ik net Davidoff Flake Medallion heb gerookt...

HMMMM...
Desalniettemin, over het al dan niet waarderen van welke kunst dan ook; het blijft een subjectieve beleving

Beauty lies in the eyes of the beholder...
(en ik PERSOONLIJK vind die Wallensteins werkelijk CHAPEAU en GRENSVERLEGGEND)
...maar ja, daar ben ik dan ook Magus Vagus voor, mijn ogen bezien de dingen net even iets anders...(ook zonder geestverruimers!

- magicmarcello
Ha, nu klopt het citaat, ik miste in de oorspronkelijke versie het geestverruimende gedeelte... 

Het is jammer dat Roger dit alles niet lezen kan, hij zou zich krom lachen. En ondertussen blijft hij de pijpen ontwerpenmet zijn gedachtenspinsels, die shockeren, die vaak al verkocht zijn voor ze bij de importeur zijn. Tegelijkertijd zie je dat er verschillende pijpenmakers zijn die zijn stijl imiteren en wier gedachtenspinsels ook bijzonder goed in markt liggen. Maar ja, dat zal iemand die zijn leven lang English of Danish design gekocht heeft nooit kunnen begrijpen.
- The_Undertaker
- Administrator
Poeh poeh, lees/interpreteer ik 't nu verkeerd of ben je ietwat op de tenen getrapt Laafke?
Niet om 't een of 't ander, ik vind een redelijk aantal van deze creaties best mooi, vooral die geel/blauwe in dit topic noem ik al bijna fantastisch. Nu denk ik dat de grap ook vooral bedoeld was om aan te geven dat deze creaties ook wel heel bijzonder zijn, en niet om per definitie negatief te doen hierover
Niet om 't een of 't ander, ik vind een redelijk aantal van deze creaties best mooi, vooral die geel/blauwe in dit topic noem ik al bijna fantastisch. Nu denk ik dat de grap ook vooral bedoeld was om aan te geven dat deze creaties ook wel heel bijzonder zijn, en niet om per definitie negatief te doen hierover

- magicmarcello
ABOUT WALLENSTEIN:
Die jongen is gewoon een totaal vrije, zeer originele en bijzondere kunstenaar onder de pijpenmakers en trekt zich volkomen terecht geen ene fl#kker aan van wat een ander van zijn creaties vindt!
Hij is lekker z'n eigen ding aan het doen en zo heurt het...
Dat meningen hierover verdeeld zijn voegt alleen maar meer gewicht toe aan de controverse rondom zijn creaties (en da's ook nog een goede marketingstrategie!).
Hij zou zich inderdaad suf lachen als hij dit allemaal zou lezen

Die jongen is gewoon een totaal vrije, zeer originele en bijzondere kunstenaar onder de pijpenmakers en trekt zich volkomen terecht geen ene fl#kker aan van wat een ander van zijn creaties vindt!
Hij is lekker z'n eigen ding aan het doen en zo heurt het...

Dat meningen hierover verdeeld zijn voegt alleen maar meer gewicht toe aan de controverse rondom zijn creaties (en da's ook nog een goede marketingstrategie!).
Hij zou zich inderdaad suf lachen als hij dit allemaal zou lezen

Nee, Undertaker ik ben niet op mijn teentjes getrapt. Roger wordt in bepaalde kringen niet op waarde geschat, iets wat menig kunstenaar overkomt. Maar door de opmerking over LSD schoot mij te binnen dat Picasso dan ook fors aan de dope heeft gezeten. Het is helemaal niet erg dat je zijn creaties niet kunt waarderen ( dat overkomt Anne Julie en Roland Negoita e.a ook). Rogers's visie is dat het de taak van een kunstenaar is om de wereld wakker te schudden.....en dat lukt hem zonder dope prima.
- Eliminator
- Moderator
Roger mag van mij zo veel pijpen blijven maken als hij wilt hoor Laafke, hoop alleen ook dat ik ze niks mag blijven vinden.
De kolderiek bedoelde LSD moet je niet zo serieus nemen joh, trouwens zonder dope geen Brood, dus 'lang leve dope'
De kolderiek bedoelde LSD moet je niet zo serieus nemen joh, trouwens zonder dope geen Brood, dus 'lang leve dope'

- magicmarcello
...ook dat klopt; Picasso (mijn geliefde held uit de vorige eeuw) heeft eveneens e.e.a. genuttigd net als zovele andere kunstenaars baai ze weej...Laafke schreef:Nee, Undertaker ik ben niet op mijn teentjes getrapt. Roger wordt in bepaalde kringen niet op waarde geschat, iets wat menig kunstenaar overkomt. Maar door de opmerking over LSD schoot mij te binnen dat Picasso dan ook fors aan de dope heeft gezeten. Het is helemaal niet erg dat je zijn creaties niet kunt waarderen ( dat overkomt Anne Julie en Roland Negoita e.a ook). Rogers's visie is dat het de taak van een kunstenaar is om de wereld wakker te schudden.....en dat lukt hem zonder dope prima.
Maar geloof me, op een gegeven moment is je geest al zooo ver geruimd dat je dit soort 'extra hulp' niet meer nodig hebt!

En los van dat, laat ieder er het zijne/hare van denken in de subjectiviteit van schoonheidsbeleving!
Bovendien weten wij geen van allen wat Roger zelf allemaal heeft uitgevreten op dit vlak...
...en hebben wij geen recht op veroordelingen maar wel het recht op leuke humor...

Ik denk dat je het zo moet relativeren.
Daarom kon ik die opmerking van Eli wel erg waarderen, als beeldend- en toonkunstenaar, als mens, en als dopehead, en je weet wat Herman ooit zong;
DOPE SUCKS

- magicmarcello
...en dan nog wat;
wij hier op dit forum zijn stuk voor stuk allemaal dopeheads, we suck tobacco!
...en dat is ook een drug, net als koffie, thee, alcohol, suiker, en ga zo maar door...
Kwestie van ff helder interpreteren
...en dat geldt ook voor humor, dat is ook iets wat je beter helder zou kunnen interpreteren, da's veul beter voor je gezondheid

wij hier op dit forum zijn stuk voor stuk allemaal dopeheads, we suck tobacco!
...en dat is ook een drug, net als koffie, thee, alcohol, suiker, en ga zo maar door...
Kwestie van ff helder interpreteren

...en dat geldt ook voor humor, dat is ook iets wat je beter helder zou kunnen interpreteren, da's veul beter voor je gezondheid

- Wowbagger
Oeh, die brazzen maggot is wel erg mooi zeg.
- MilleLuci
- Contacteer:
Ik vind ze allemaal geweldig! Wanneer gaan we.......
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Laafke,Laafke schreef: **plaatje**
Evo 3
Waar zou je deze pijp kunnen kopen?
Hij laat me niet los.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Hoi BBN,
Je tabakshandelaar moet dan kontakt opnemen met Oliver Kopp. Adres: info@kopp-pfeifen.de Het lijkt me handig om een foto bij de mail te doen omdat ik niet weet of Roger de pijpen genummerd heeft aangeleverd. Ik weet echter niet of de pijp nog beschikbaar is of dat hij op de Intertabac verkocht is......Mocht je hem werkelijk graag willen dan raad ik je aan om er vaart achter te zetten. De vorige partij die Roger afleverde was binnen enkele uren verkocht. Succes ermee!!
Je tabakshandelaar moet dan kontakt opnemen met Oliver Kopp. Adres: info@kopp-pfeifen.de Het lijkt me handig om een foto bij de mail te doen omdat ik niet weet of Roger de pijpen genummerd heeft aangeleverd. Ik weet echter niet of de pijp nog beschikbaar is of dat hij op de Intertabac verkocht is......Mocht je hem werkelijk graag willen dan raad ik je aan om er vaart achter te zetten. De vorige partij die Roger afleverde was binnen enkele uren verkocht. Succes ermee!!
- Arno
- Contacteer:
Ik heb wel wat pijpen van Wallenstein gezien op de K&K stand op de Inter Tabac, maar niet deze.Laafke schreef:Hoi BBN,
- Rob
Ik merk dat ik wat moeite heb met deze gedachtegang. Waarom zou iemand, die zijn gele leven English of Danish design heeft gekocht, dit moeten begrijpen? Of willen begrijpen? En als die persoon het dan niet begrijpt, is die dan minder? Dat is namelijk de toon die ik er uit lees.Het is jammer dat Roger dit alles niet lezen kan, hij zou zich krom lachen. En ondertussen blijft hij de pijpen ontwerpenmet zijn gedachtenspinsels, die shockeren, die vaak al verkocht zijn voor ze bij de importeur zijn. Tegelijkertijd zie je dat er verschillende pijpenmakers zijn die zijn stijl imiteren en wier gedachtenspinsels ook bijzonder goed in markt liggen. Maar ja, dat zal iemand die zijn leven lang English of Danish design gekocht heeft nooit kunnen begrijpen.
Ik heb moeite met de notie dat iemand mij moet opvoeden. Iemand die verslingerd is aan English/Danish design is in slaap gesukkeld? Ik vind dat ronduit beledigend. Ik mag mijn Winslow toch gewoon prachtig vinden? En als ik die stijl mooi vind, koop er nog een van. So what? Een kunstenaar zou als 'taak' hebben om mij wakker te schudden? Waaruit dan? Is mijn droom niet goed of mooi genoeg? Waarom zou ik mijn grenzen moeten verleggen? Laten we niet vergeten dat deze gedachte een relatief recente late uitvinding is. Tot ongeveer de uitvinding van de fotografie was de kunstenaar gewoon een ambachtsman die mooie dingen maakte, geen wakkerschudder.[...] In het (duitstalige) artikeltje dat volgens mij onder Roger Wallenstein staat legt hij het uit. Hij vergelijkt de verschillende stromingen in het pijpmaken met muziek. En komt dan tot de conclusie dat de huidige pijpenmaker te vergelijken is met de moderne muziek. Ook gaat hij in op de roker/verzamelaar die sinds jaar en dag zo verslingerd is aan zijn engels design of de deense straightgrain dat hij als het ware in slaap is gesukkeld. Roger ziet het, als zijnde kunstenaar, als zijn taak om die wakker te schudden. (Iets wat volgens mij de visie van alle kunstenaars is)
Even een zijsprongetje voor de duidelijkheid: mijn broer is kunstenaar en ik heb een tijdje in dat wereldje rondgelopen dus ik ben ervan op de hoogte dat kunstenaars zichzelf graag zo neerzetten: anderen wakker schudden, nieuwe perspectieven bieden etcetra. Soms vind ik dat over the top gaan en kan ik erg lachen met mensen die duurdoenerij in de kunst aan de kaak stellen (zie bijvoorbeeld http://www.museumofhoaxes.com/hoax/arch ... ey_artist/).
De traditioneel ingestelde pijproker wordt door Wallenstein blijkbaar neergezet als iemand die narrow-minded is, niet openstaat voor nieuwe ervaringen en daarom tekort komt. Blijkbaar zit hij niet op het hoge 'niveau' van de baanbrekende shockeerder. Kortom, de open-minded baanbreker lacht in z'n vuistje om de 'domheid' van de mensen die zijn kunst/denktrant etc niet kunnen volgen.
Hoe zie ik het dan?
Laat ik eerlijk: ik heb zelf niet veel pijpen die 'mainstream' zijn. Ik wijk graag af van gebaande paden, gewoon omdat ik het leuk vind. Zo heb ik onlangs deze Standing Apple besteld bij een forumlid omdat ik 'm werkelijk prachtig vind:

Ik ben ervan overtuigd dat niet iedereen gecharmeerd is van deze pijp (in ieder geval mijn vrouw niet!

Zo zijn er nog een paar pijpen die ik prachtig vind maar bij anderen gemengde gevoelens oproepen:

Heb ik daardoor een betere smaak dan anderen? Ik denk het niet. Wie ben ik om anderen op te voeden totdat ze dit ook mooi vinden?
Ik heb zelf ook een Wallenstein. Niet zo extreem als degenen in dit draadje, maar ik vind 'm wel een pronkstuk in mijn collectie. Hij staat op m'n Jules Verne boeken en ik bekijk 'm elke dag met gevoelens van genot.
Ik weet wat ik mooi vind en toch kijk ik graag verder. Ik laat me graag inspireren (het kan me soms niet gek genoeg zijn)! Ben ik qua pijpen daardoor meer open-minded dan anderen? Ik denk het wel. Ben ik daardoor beter dan anderen? Ik denk het niet.
Qua muziek hou ik van Folk, bijvoorbeeld van Rapalje. Vrouw en kinderen vinden het oude-lullen-muziek. Ben ik qua muziek meer open-minded dan anderen? Ik denk het niet. Ben ik daardoor slechter dan anderen? Ik denk het niet, want ik hou gewoon van die muziek dus ben ik tevreden
Laten we elkaar in waarde laten en geen normatieve uitspraken doen over persoonlijke voorkeuren en smaak.
Shockeren om het shockeren leidt nergens toe. Vorm volgt functie, overal en altijd altijd, al miljoenen jaren lang. Kunstenaars die werkelijk shockeerden en dat generaties later nog doen en wier werk ook nu nog wordt gewaardeerd (Da Vinci, Michelangelo, Rembrandt) shockeerden omdat ze afweken van de norm om een reden. En die reden was niet het shockeren alleen. Wil iemand Wallenstein leuk/mooi/interessant vinden, prima. Ik vind alles van hem altijd wel interessant en soms zeker mooi. Wil iemand dat niet vinden, ook prima. Maar laten we ons niet kromlachen om die mensen, dan komt voor mij respect in het geding. Leve autonomie!
- The_Undertaker
- Administrator
+1 voor dat relaas
Rapalje, leuke band, en zéker geen 'ouwe-lullen'muziek
Ze 'moeten' maar eens mee een feestje vieren met die band denk ik 
Rob schreef:Qua muziek hou ik van Folk, bijvoorbeeld van Rapalje. Vrouw en kinderen vinden het oude-lullen-muziek. Ben ik qua muziek meer open-minded dan anderen? Ik denk het niet. Ben ik daardoor slechter dan anderen? Ik denk het niet, want ik hou gewoon van die muziek dus ben ik tevreden
Rapalje, leuke band, en zéker geen 'ouwe-lullen'muziek

-
Wat een verhaal Rob, ik deel jouw mening, maar dat komt ook door
mijn deelname aan dit forum.
Door dit forum heb ik leren begrijpen dat mensen een sterke voorkeur
hebben voor een bepaald merk of een bepaalde vormgeving.
(Teunis/Falcon, Arno/Prince, jij rookt graag een pijp uit klei, ik heb
altijd een zwak voor meerschuim gehad.)
Collega's lieten hier zoveel met passie geschreven stukjes achter over
hun voorkeuren, dat mijn vastgeroeste gedachten als vanzelf verdwenen
zijn en dat is een prettige ervaring.
mijn deelname aan dit forum.
Door dit forum heb ik leren begrijpen dat mensen een sterke voorkeur
hebben voor een bepaald merk of een bepaalde vormgeving.
(Teunis/Falcon, Arno/Prince, jij rookt graag een pijp uit klei, ik heb
altijd een zwak voor meerschuim gehad.)
Collega's lieten hier zoveel met passie geschreven stukjes achter over
hun voorkeuren, dat mijn vastgeroeste gedachten als vanzelf verdwenen
zijn en dat is een prettige ervaring.
Hallo Rob,
Iemand moeten opvoeden zijn jouw woorden, die ik nergens heb gebruikt en ook nooit zal gebruiken. Ik stelde ook "als het ware in slaap gesukkeld" als voorbeeld en niet als waarheid.
Natuurlijk, niemand die verslingerd is aan engels of deens design is minder dan een ander en als hij/zij daar gelukkig mee is....is toch prima??. Wel staat vast dat zo iemand er moeite mee heeft om de "kunst" in de pijpen van Roger te zien. Als je de pijpen van Roger door de jaren heen hebt gevolgd zie je dat hij steeds grensverleggend bezig is. Dat stoot mensen af, dat trekt mensen aan. Dat geeft discussie. Meer dan een Dunhill, Peterson, Rattray's en noem ze allemaal maar op. En dat is ook de reden dat ik Roger nu zo'n 5 jaar volg, met hem in contact sta en over heel veel dingen gesproken heb die ik hier niet plaats omdat ze prive zijn. Ook ik vind niet klakkeloos alles mooi. Maar ik probeer bij iedere pijp de schoonheid, de kunst te ontdekken. En de reden van dit topic is alleen maar: het laten zien hoe het óók kan, liefst met wat discussie erbij...meer niet.
Voor mij is iedereen die genieten kan van pijp en tabak gelijk
Iemand moeten opvoeden zijn jouw woorden, die ik nergens heb gebruikt en ook nooit zal gebruiken. Ik stelde ook "als het ware in slaap gesukkeld" als voorbeeld en niet als waarheid.
Natuurlijk, niemand die verslingerd is aan engels of deens design is minder dan een ander en als hij/zij daar gelukkig mee is....is toch prima??. Wel staat vast dat zo iemand er moeite mee heeft om de "kunst" in de pijpen van Roger te zien. Als je de pijpen van Roger door de jaren heen hebt gevolgd zie je dat hij steeds grensverleggend bezig is. Dat stoot mensen af, dat trekt mensen aan. Dat geeft discussie. Meer dan een Dunhill, Peterson, Rattray's en noem ze allemaal maar op. En dat is ook de reden dat ik Roger nu zo'n 5 jaar volg, met hem in contact sta en over heel veel dingen gesproken heb die ik hier niet plaats omdat ze prive zijn. Ook ik vind niet klakkeloos alles mooi. Maar ik probeer bij iedere pijp de schoonheid, de kunst te ontdekken. En de reden van dit topic is alleen maar: het laten zien hoe het óók kan, liefst met wat discussie erbij...meer niet.
Voor mij is iedereen die genieten kan van pijp en tabak gelijk
@BBN de EVO 3 is nog niet bij de importeur. Ik heb hem een foto van de bedoelde pijp toegestuurd. Dus als je tabakelier een beetje vlug is dan is de kans groot dat je hem kunt bemachtigen.