vraag over div tabakspijpen

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
ronaldd

vraag over div tabakspijpen

Bericht door ronaldd »

Goede dag,

Ik ben absoluut geen pijp roker, maar ik kreeg vandaag van mijn oma een kistje met met verschillende pijpen en accesoires. Mijn oma vertelde mij dat deze pijpen en toebehoren nog van haar vader geweest waren. Aangezien ik totaal niet bekend ben met de tabakspijp is mijn vraag of jullie mij wat meer kunnen vertellen over deze pijpen.

Pijp 1 :

op de pijp staat bruyere en nog iets eronder maar dat is nauwelijks nog te lezen, dit is nog zichtbaar: gard??tie weet niet zeker of dit klopt.

pijp 2:

op de pijp staat volgens mij jubile?

pijp 3:

hier kan ik niets op vinden.

pijp 4:

dit is een maste patens standard. OP de pijpkop staat ook nog het nummer 12 fs en op de hals staat een letter m .

En de losse atributen:

alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Eliminator
Moderator

Re: vraag over div tabakspijpen

Bericht door Eliminator »

ronaldd schreef: op de pijp staat bruyere en nog iets eronder maar dat is nauwelijks nog te lezen, dit is nog zichtbaar: gard??tie weet niet zeker of dit klopt.
Naar alle waarschijnlijkheid heeft daar 'Bruyere Garantie' gestaan, wat zoveel betekend als een merkloze, meestal goedkoop geprijsde, mandjespijp.
De pijp op de laatste foto zou wel eens een Peterson kunnen zijn, de vorm en het bit (stukje van de stem wat je mond in gaat) hebben daar veel van weg.
Afbeelding

ronaldd

Re: vraag over div tabakspijpen

Bericht door ronaldd »

ik zie nu dat de volgorde van de fotos niet overeen komt met de beschrijving.

de laatste foto is diegene waar bruyere op staat.
de eerste foto is diegen zonder merkje of iets.
de middelste foto is waar jubile op staat, onder jubile staan trouwens ook 2 soort van takjes.

Plaats reactie