Engels topmerk opnieuw in productie

Alles over de pijp zelf...
Ignoro Iste

Re: Engels topmerk opnieuw in productie

Bericht door Ignoro Iste »

Dukdalf schreef:Arno heeft hem als eerste uitgesproken, op 12 juni.

Nee Dukdalf, ik heb op 11 juni als eerste B. geopperd.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ignoro Iste schreef:

En ik C.! Wie gaat er voor D.?
Afbeelding

Ignoro Iste

Bericht door Ignoro Iste »

:mrgreen:

dinck

Bericht door dinck »

Arno schreef: En ik C.! Wie gaat er voor D.?
Ikke, ikke! :D

... maar 11 danwel 12 juni, geen wonder dat de spanning ondanks manmoedige pogingen wat is weggeëbt.

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Arno schreef:
Ignoro Iste schreef:

En ik C.! Wie gaat er voor D.?
De D van Dooie Mus zeker. :wink: :mrgreen:
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

gewoon ik

Bericht door gewoon ik »

Het zal een ander merk zijn. Wie biedt een ander al reeds vermeld merk?
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Ignoro Iste schreef:

Ja, als " begint het met een B. of een L. of een S.?". Zo raden telt niet, dus Arno wint :mrgreen: .

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Nou ik zit met de vinger aan de knop to upload pics :P
Maar het duurt wel lang :wink:

Godfrey

Laafke

Bericht door Laafke »

Als je freebits gebruikt is het een kwestie van seconden.......

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Laafke schreef:Als je freebits gebruikt is het een kwestie van seconden.......

Het duurt lang voor het mag :lol: :lol: :lol:

Godfrey

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Vandaag op de Inter Tabac ook hier even aandacht aan besteed . Nu is het zo dat vroege bekendmaking op ons forum nog geen probleem zou hoeven te zijn .
Echter is het dan binnen no time ook op het Engelse / Duitse en USA forum bekent en dat willen ze in dit stadium echt niet hebben en krijg ik gedonder mee ( of in ieder geval zeker de persoon die dit mij kenbaar heeft gemaakt per abuis )

Ik kan en heb een of meerdere mensen op het forum in vertrouwen genomen waar ik zeker van hun zwijgen kan zijn , meer zit er tot heden helaas nog niet in . Ook op de Inter Tabac is er nog niets ( op een paar kleine hints na) :wink: over te vinden en zou dit de aangewezen plek zijn om ermee naar buiten te treden .

Op het moment is nog niet alles rond en hebben ze net de eerste modellen terug ter bespreking en goedkeuring van de huidige directie en familie van de erven . En ik weet echt niet hoe zoiets verder verloopt , snel , langzaam , wel goedgekeurt , aanpassingen etc etc :-T

Update volgt .

Godfrey

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

:sw :sw :sw De foto,s en het vehaal erachter komen er voor volgende week nog op .

Godfrey

dinck

Bericht door dinck »

Ah! Er is weer enige seismische aciviteit als voorbode van de aardschok!

AFTELLEN!!!

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Ik zal me schrap zetten :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Ik hoop dat ik in mijn schuilkelder ook wifi heb. :D
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

lestat

Bericht door lestat »

Ben zeer benieuwd!
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Laafke

Bericht door Laafke »

Hey mannen....het zijn maar stukjes hout met een gat erin en een steel eraan.... :mrgreen:

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Nou daar komt het verhaal , en wel als eerste op het PRF forum daar nog nergens elders er ruchtbaarheid aan gegeven is ( zal wel op korte termijn gebeuren ) .

>>>>BARLING<<<< =D> Nu hoor ik meeteen een hoop mensen zeggen Barling ? maar die maakte toch nog pijpen . Dat is juist maar alleen onder de naam , en de kwaliteit en prijs van een goede BigBen . Echter nooit de klasse die ze tot 1960 / 1963 maakten vanaf the early 1800 of eerder .

In 1963 ergens rond deze datum heeft de family Barling ( Montague Barling toen nog directeur) door teruglopende verkopen en het niet willen toegeven mindere producten te maken ( door de oorlog in Algerije konden ze niet meer aan hun superieur Bruyere komen) de zaak verkocht aan hun toen grootste afnemer Guss Finlay van finlay tobacco .

Deze heeft het tot ongeveer 1970 geprobeert voort te zetten maar de kwaliteit kon toen al niet meer gehaald worden . In 1970 heeft Finlay het weer overgedaan aan Imperial Tobacco welke voor de helft al alle aandelen van Finlay bezat , om vervolgens in 1980 de meeste rechten te verkopen aan Bucktrout and Company Isle of Man ( De zilver collectie rechten werdt niet mee verkocht) .

Deze lieten de pijpen vervolgens maken onder de naam Barling Ltd bij verschillende Deense pijpenmakers waaronder Eric Nording . Echter van een grandeur merk was toen al niets meer over .

Tot zover de beknopte geschiedenis .

Een tweetal jaren geleden kwam E.a Carey pipes die een eigen productie bedrijfje hebben voor hun eigen E.a Carey pijpen in contact met een van de erven Barling . Om een lang verhaal kort te maken kwamen ze er achter dat alle rechten van de zilverwerk pijpen nog steeds bij de erven Barling lagen . E.a Carey was verrast hierdoor en maakte nog een aantal afspraken waar het idee geboren werdt om de echte kwaliteit van voor 1963 weer terug te laten komen .

Echter E.a Carey beschikte niet over de know how om dergelijke pijpen te gaan maken , hun bedrijf maakte hoofdzakelijk low budget pijpen . Dus wat hebben ze de de afgelopen jaren gedaan is een compleet nieuwe werkplaats gebouwd om deze te gaan maken .
Tja dan heb je een mooie werkplaats met mooie machines maar nog geen mensen die het kunnen maken :cry: Ook dit heeft nog een jaar geduurt voor ze twee top klasse pijpenmakers hadden ( bij een niet nader te noemen ook beroemd engels merk weg gekocht) en een zilversmid .

Deze zijn vervolgens ook al bijna een half jaar bezig met testen en proefstukken maken welke de kwaliteit van de erven Barling kan wegdragen . Het moeten dus top stukken worden en geen massa productie met prijzen vanaf 350 euro en >>>>>> heb ik begrepen .

Onderstaande dan een paar foto,s van oude Barling ontwerpen in welke style je bij de nieuwe serie aan moet denken . Ook het bruyere schijnt van het beste te zijn wat er momenteel te koop is .
Barling ltd staat helemaal los van dit .

Of het gaat worden wat ze zich ervan hebben voorgesteld :-T dat gaan we in de toekomst zien .
Meer informatie hierover zal de komende maanden wel volgen vanuit hunzelf naar de belangrijkste bronnen in de pipe bussines .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Godfrey

P.s Als de door hun eigen gemaakte stukken klaar zijn voor een foto reportage komen ze ook als eerste weer op het PRF forum te staan .

dinck

Bericht door dinck »

Ach, Barling? Wie had dat nou ooit kunnen denken? :mrgreen:

Maar ja, eerst maar zien wat ze gaan maken, de historische voorbeelden spreken mij in ieder geval niet zo aan.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

dinck schreef:Ach, Barling? Wie had dat nou ooit kunnen denken? :mrgreen:

Maar ja, eerst maar zien wat ze gaan maken, de historische voorbeelden spreken mij in ieder geval niet zo aan.

Ik zou mijn hele collectie inruilen voor een van deze :lol: maar smaken verschillen .

Godfrey

Laafke

Bericht door Laafke »

Je had het indertijd over een Cutty Godfrey, is die uit het programma geschrapt??

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Ja jeetje...: Barling. :roll:

Dan kun je dit geintje nóg een keertje doen, met Dunhill bijvoorbeeld. Dat die nu nog wel pijpen maakt, maar straks weer pijpen gaat maken met de kwaliteiten van vóór 19??-zoveel.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

meindert

Bericht door meindert »

Mooi verhaal Godfrey!! , bedankt voor de info!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Toch leuk; Barling. Afgezien van de pijpen met overdadig zilverwerk hebben ze toch wel aardig wat mooie klassieke modelletjes op de markt gebracht van goede kwaliteit. Ik hoop dan wel op iets wat in de richting van 'Ye Olde Wood' gaat oid.

Maar goed, nieuwe vragen doemen weer op. Zoals: waarom worden de nieuwe makers niet met naam genoemd? Bij welk ander beroemd merk komen ze vandaan, etc. :wink:

dinck

Bericht door dinck »

Robb, ik ben bang dat je teleurgesteld gaat worden. Als ik het verhaal van Godfrey goed begrijp allen vrij voor (pijpen met) zilverwerk, zie de beelden van Godfrey en de eerder hier geposte Barlings. Voor mij is dit evenmin interessant als voor jou. Zoals Godfrey al zei, smaken verschillen.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Arno en Ignoro Iste hadden het dus goed. Net als bij Robb rijzen bij mij meteen ook allerlei vragen, zij het van een andere soort. Ik heb er wat rekenwerk op losgelaten en om in het eerste jaar uit de kosten te komen moeten er ruim 1400 stuks verkocht worden. Smeer je dat uit over vijf of zes jaar, dan nog zul je honderden Barlings per jaar moeten verkopen. Ik gun het ze van harte, maar ik heb er een hard hoofd in...

dinck

Bericht door dinck »

Westerse luxegoederen doen het goed in Chhina en - als ik mij niet vergis - daar kun je ook nog ongegeneerd reclame voor roken en rookartikelen maken...

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Gezien jouw en mijn mening over de voorbeelden zal het wel van die Chinezen moeten komen, vrees ik... :wink: .

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Winslow Collector schreef:Ja jeetje...: Barling. :roll:

Dan kun je dit geintje nóg een keertje doen, met Dunhill bijvoorbeeld. Dat die nu nog wel pijpen maakt, maar straks weer pijpen gaat maken met de kwaliteiten van vóór 19??-zoveel.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nou als ik zie hoeveel werk en moeite ze erin hebben
gestoken denk ik dat niet iedereen dit geintje kan of wil uithalen.

Godfrey

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

dinck schreef:Westerse luxegoederen doen het goed in Chhina en - als ik mij niet vergis - daar kun je ook nog ongegeneerd reclame voor roken en rookartikelen maken...
Hoi
ik denk niet dat je echt weet hoe de pijpenmarkt momenteel
in elkaar steekt.
Amerika is bijvoorbeeld een grote afnemer van luxe pijpen.
En ook Rusland gaat veel naartoe.
En ja ook andere landen hebben nog genoeg interesse in iets apparts.

Waarom denk je dat Gubbels de ook niet echt goedkope Bentley lijn gaat maken? Onderscheiden van de markt is belangrijk momenteel.

Godfrey

Plaats reactie