hoe een onverwachte klik met een pijp kan ontstaan ?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Godfrey59

hoe een onverwachte klik met een pijp kan ontstaan ?

Bericht door Godfrey59 »

Een tijdje geleden heb ik een pijp met Eli geruild en wel van hem de enorme DB ontvangen.
Ik heb veel pijpen , heel veel pijpen :shock: zoals de meeste van ons denk ik :lol: en normaal komt van ruilen huilen :lol: :cry: Maar onverwacht is dit ding mijn dagelijkse roker en favoriet geworden :?: hoe het kan weet ik niet maar hij rookt geweldig en als liefhebber van grote jongens precies mijn ding automatisch kies ik elke keer weer voor deze als ik voor de collectie sta te twijfelen.

Of zou het komen dat deze door een proffesional is ingerookt :lol: :lol:

Godfrey

Immler

Re: hoe een onverwachte klik met een pijp kan ontstaan ?

Bericht door Immler »

Kijk maar uit Godfrey, voor je het weet zit je ook vol met tattoos.
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Bij mij ontstond er een spontane klik met 3 Wallensteiner. Uitleggen hoe en waarom kan ik niet....het was er in één keer. Met de Cutty is het een ander verhaal. Ik was al aanhanger van kleipijpen, las er veel over, was zeer geïnteresseerd in de geschiedenis. Een aantal jaar geleden heeft Chacom opruiming gehouden en de in de serie Antique zaten 2 Cutty's. De bruyere uitvoering van de Goudse kleipijp. Met dezelfde machines als waar Chacom zijn Cutty's mee maakte worden nu voor Rattray's Cutty's gemaakt. Dus daar moest ik er ook eentje van hebben. Qua merken heb ik een voorkeur voor Stanwell en Peterson. Dat komt vooral omdat er achter ieder model dat ze uitbrengen wel een verhaal zit.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Voor mij bestaat het krijgen van de klik niet uit lekker roken alleen.
De hele pijp moet kloppen.

Foutloos hout, de steel moet naadloos aansluiten op de hals, de
balans moet goed zijn, graag iets zilverwerk, moet goed in de
hand liggen, moet een genot zijn om naar te kijken en heel
belangrijk het mondstuk moet goed aansluiten bij de stand van
mijn tanden. Allemaal "moetjes" dus.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Fijn te horen Godfrey, ook de onefinger is een plezante roker :wink:
Immler schreef:Kijk maar uit Godfrey, voor je het weet zit je ook vol met tattoos.
Werkte dat maar zo simpel,.... die dingen kosten handen vol duiten (en verslavend like hell) :(
Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Ik had het met een Molina toen ik er een Flake in propte.................. Hemels!!! Heb nu 3 Molina's :mrgreen:
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Dolledokus

Bericht door Dolledokus »

Herkenbaar ja. Heb dat dus met Terminus. Inmiddels een 7 stuks van liggen.
Maar ik moet wel zeggen dat het langzaam aan ook dingetjes worden zoals Rob zegt. Een mooie ring eraan heeft wat. Ik blijf dat ernstig prachtig vinden. (bijvoorbeeld die fraai bewerkte die Janneman heeft, weet de naam niet, maar wat is dat meesterlijk mooi!)
Ben niet echt van het hout bekijken wat dat betreft. Speel er al genoeg mee, lol. Ik wil wel lekker kunnen roken.
De echte doorslag kwam door de pijp van BBN. Die word hier dan ook ernstig vaak gerookt moet ik zeggen. En die heeft dan ook nog 1 buisje dat niet geheel goed sluitend is. Toch rookt ze als een malle (dit word nog hersteld overigens, buisjes zijn onderweg als het goed is)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Plaats reactie