Mijn eerste pijp
- Dimitri
Mijn eerste pijp
Hallo,
Na ongeveer 5 jaar sigaar te smoren en een buurman die wandeld
met zijn hondje en pijp rookt (lekkere geur komt me altijd tegemoet).
Vandaar ben ik vandaag naar Huis Verloo geweest achter mijn eerste pijp.
Het is Butz Choquin FORMULA 1304 zwart 9 mm geworden. En natuurlijk 3 soorten tabak om te proberen en de rest van het grief. Nu zit ik buiten en probeer mijn pijpje in te roken volgens de blaadjes die ik in de winkel heb gekregen. Lukt wel maar gaat soms te rap uit, maar dat moet ergens nog verder in de forum lezen.
Super geur en ongelooflijke nasmaak.
Groeten
Dimitri
Na ongeveer 5 jaar sigaar te smoren en een buurman die wandeld
met zijn hondje en pijp rookt (lekkere geur komt me altijd tegemoet).
Vandaar ben ik vandaag naar Huis Verloo geweest achter mijn eerste pijp.
Het is Butz Choquin FORMULA 1304 zwart 9 mm geworden. En natuurlijk 3 soorten tabak om te proberen en de rest van het grief. Nu zit ik buiten en probeer mijn pijpje in te roken volgens de blaadjes die ik in de winkel heb gekregen. Lukt wel maar gaat soms te rap uit, maar dat moet ergens nog verder in de forum lezen.
Super geur en ongelooflijke nasmaak.
Groeten
Dimitri
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Re: Mijn eerste pijp
Slechts pijpenragers ontbreken, verder een complete starter set.
Ik wens je er veel plezier en genot mee.
't Is even wennen, want pijproken vergt ietwat meer kennis,
ervaring en kunde dan sigaren roken, qua genot vergelijkbaar.
Ik wens je er veel plezier en genot mee.
't Is even wennen, want pijproken vergt ietwat meer kennis,
ervaring en kunde dan sigaren roken, qua genot vergelijkbaar.
- Bommel
Mooie tabakken die niet iedere starter tot zich neemt.
Dito asbak en een fraaie pijp van een goed merk.
Echter, zoals Robvoorburg al opmerkte, ontbreekt het aan de pijponderhouds middelen.
Dito asbak en een fraaie pijp van een goed merk.
Echter, zoals Robvoorburg al opmerkte, ontbreekt het aan de pijponderhouds middelen.

Ha! Da's een goed begin!
Heb je ook nog aan extra filters gedacht?
Heb je ook nog aan extra filters gedacht?
- Eliminator
- Moderator
Knappe set, veel plezier met de leuke ontdekkingsreis !
Om de eerste stappen alvast in de juiste richting te zetten zou je het 'pijpenboek' en de youtube filmpjes van Janneman eens kunnen bekijken,... het helpt de eerste valkuilen te voorkomen. (zie zijn onderschrift)
Tot slot, als je wilt is het leuk als je even een topicje aanmaakt in het 'stel je even voor' deel, moet niet, maar wordt wel gewaardeerd !
Om de eerste stappen alvast in de juiste richting te zetten zou je het 'pijpenboek' en de youtube filmpjes van Janneman eens kunnen bekijken,... het helpt de eerste valkuilen te voorkomen. (zie zijn onderschrift)
Tot slot, als je wilt is het leuk als je even een topicje aanmaakt in het 'stel je even voor' deel, moet niet, maar wordt wel gewaardeerd !
- Dolledokus
Leuke set idd, geniet daar maar lekker van hoor
. Laat ze je maar smaken.
En al die info vind je hier vast en zeker! Kan niet missen hoor. En gewoon doen, dus dat doe je al goed. Gewoon aan beginnen, die kunde komt vanzelf wel. Hier gaat het ook nog regelmatig mis hoor. Geeft tpoch niets? Je leert er juist van
Dus keep em burning en zet em op!

En al die info vind je hier vast en zeker! Kan niet missen hoor. En gewoon doen, dus dat doe je al goed. Gewoon aan beginnen, die kunde komt vanzelf wel. Hier gaat het ook nog regelmatig mis hoor. Geeft tpoch niets? Je leert er juist van

Dus keep em burning en zet em op!

Groet Dries,
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist

- Charlie
Leugens!robvoorburg schreef:ervaring en kunde dan sigaren roken, qua genot vergelijkbaar.

- Dimitri
Beste,
Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips, wat ik heel erg waardeer.
Kuis grief en filters van 9 mm heb ik ook gekocht. Doe mijn best.
Ik heb all paar filmpjes gezien van Janneman. Ter voorbereiding van mijn aankoop. Bedankt.
Ik maak mijn profiel verder af, belooft.
Ps.
Beste Charlie het is inderdaad een verschil tussen de pijp en sigaar, maar iedereen moet het voor zich zelf uitmaken.
Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips, wat ik heel erg waardeer.
Kuis grief en filters van 9 mm heb ik ook gekocht. Doe mijn best.
Ik heb all paar filmpjes gezien van Janneman. Ter voorbereiding van mijn aankoop. Bedankt.
Ik maak mijn profiel verder af, belooft.
Ps.
Beste Charlie het is inderdaad een verschil tussen de pijp en sigaar, maar iedereen moet het voor zich zelf uitmaken.
- janneman
- Contacteer:
Dat ziet er uit als een prima en zeer volledig begin Dimitri! Succes!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- eka_nl
Mooi setje
Ik heb dezelfde asbak

Hoi , Ook met de tips van Janneman zal het nog vaak wat moeizaam gaan in het begin tot je denkt hee ik heb het door
en het steeds beter zal gaan . Ook op tabak gebied gaat er nog een enorme wereld open en is er veel te ondekken .
Voor ik eenmaal doorhad hoe het allemaal werkte heb ik ponden tabak weg gegeven en evenzovele foute pijpen ( wwaronder ook dure
) Maar idereen is anders en dat zul je zelf moeten ervaren wat het beste past en smaakt ( dit gaat met pijproken niet in een paar weken of zelfs maanden)
Succes ermee .
Godfrey

Voor ik eenmaal doorhad hoe het allemaal werkte heb ik ponden tabak weg gegeven en evenzovele foute pijpen ( wwaronder ook dure

Succes ermee .
Godfrey
-
Ware woorden.
- meindert
Goede keuze de Butz Choquin ik heb er ook een in mij collectie , rustig roken,
neem er de tijd voor!! , als je het gewend bent wil je nooit weer anders.!!!
Groet,Meindert
neem er de tijd voor!! , als je het gewend bent wil je nooit weer anders.!!!
Groet,Meindert
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
- meindert
Probeer het ook eens zonder filter!! , proef je de tabak nog beter!!
En koop ook eens Borkum Riff -Licorise ( zoet met dropsmaak ) , rookt
lekker met een frisse geur!!
Groet,Meindert
En koop ook eens Borkum Riff -Licorise ( zoet met dropsmaak ) , rookt
lekker met een frisse geur!!
Groet,Meindert
Groet van Pijpmaker Meindert
- Dimitri
Ik heb 't dat niet van eerste keer zal gaan.
Eerste ga ik mijn pijp volledig inroken daarna zonder filter proberen.
Borkum Riff zal ik ergens gaan halen, in de buurt van Gent is niet zoveel winkels.
Bedankt
Eerste ga ik mijn pijp volledig inroken daarna zonder filter proberen.
Borkum Riff zal ik ergens gaan halen, in de buurt van Gent is niet zoveel winkels.
Bedankt
Ik hoop voor je dat er een goede tabaakszaak bij je in de buurt zit. Zo eentje waar je met al je vragen terecht kunt en deskundig antwoord krijgt. Ik heb dat altijd heel belangrijk gevonden.
- Paasei
proficiat met de sterke start !
Even uit een eerder berichtje van Nekker gecopieerd, er is toch wel wat bij je in de buurt op tabaksgebied, vooral de eerste is interessant vanwege de keuze. Als je wat verder bent (en al een klein idee hebt of minder of net meer aromatisch wil gaan) moet je zeker es wat lezen op tobaccoreviews.com ivm Samuel Gawith tabakken, en dan daar toch eens wat van proberen.
De Attentie!
Baarledorpstraat 40
9031 Drongen (Gent)
tel. 09 226 71 38
tzandeken@skynet.be
• Tabakken: Larsen, MacBaren, Indian Summer, Alsbo, Borkum Riff, Brookfield, Peterson, Schipperstabak, Clan, Vincent Manil Semois, Samuel Gawith, Dunhill. Pijpen: Big Ben, Peterson, Stanwell, Chacom.
Huis Scheire
Kortrijksesteenweg 6
9000 Gent
tel. 09 222 21 09
• De focus van de winkel ligt op sigaren, maar er is ook een kleine collectie pijpen (Chacom, Peterson, Stanwell, Big Ben) en wat pijptabakken (MacBaren, Dunhill, Larsen, Semois (Vincent Manil)).
De Vrije Roker
Walpoortstraat 5
9000 Gent
tel. 09 224 43 27
• Open op donderdag, vrijdag en zaterdag van 11u tot 18u. Tabakken: o.a. Larsen, Alsbo, Borkum Riff, Peterson, Clan, Amphora, Semois, MacBaren.
Even uit een eerder berichtje van Nekker gecopieerd, er is toch wel wat bij je in de buurt op tabaksgebied, vooral de eerste is interessant vanwege de keuze. Als je wat verder bent (en al een klein idee hebt of minder of net meer aromatisch wil gaan) moet je zeker es wat lezen op tobaccoreviews.com ivm Samuel Gawith tabakken, en dan daar toch eens wat van proberen.
De Attentie!
Baarledorpstraat 40
9031 Drongen (Gent)
tel. 09 226 71 38
tzandeken@skynet.be
• Tabakken: Larsen, MacBaren, Indian Summer, Alsbo, Borkum Riff, Brookfield, Peterson, Schipperstabak, Clan, Vincent Manil Semois, Samuel Gawith, Dunhill. Pijpen: Big Ben, Peterson, Stanwell, Chacom.
Huis Scheire
Kortrijksesteenweg 6
9000 Gent
tel. 09 222 21 09
• De focus van de winkel ligt op sigaren, maar er is ook een kleine collectie pijpen (Chacom, Peterson, Stanwell, Big Ben) en wat pijptabakken (MacBaren, Dunhill, Larsen, Semois (Vincent Manil)).
De Vrije Roker
Walpoortstraat 5
9000 Gent
tel. 09 224 43 27
• Open op donderdag, vrijdag en zaterdag van 11u tot 18u. Tabakken: o.a. Larsen, Alsbo, Borkum Riff, Peterson, Clan, Amphora, Semois, MacBaren.
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Dimitri
Laafke daar heb je gelijk in goeie tabakzakken zijn belangerijk, en die zijn er niet echt.
De attentie en Huis Scheire moet ik nog proberen.
De Vrije Roker - is niet echt iets om naar huis te schrijven, ik heb nog negatieve ervaring van toen dat ik daar sigaren gekocht had.
Momenteel beste tabakzaak met goeie advies en aanbod is Huis Verloo in Antwerpen En dat is 65 km van mij.
Bedankt
De attentie en Huis Scheire moet ik nog proberen.
De Vrije Roker - is niet echt iets om naar huis te schrijven, ik heb nog negatieve ervaring van toen dat ik daar sigaren gekocht had.
Momenteel beste tabakzaak met goeie advies en aanbod is Huis Verloo in Antwerpen En dat is 65 km van mij.
Bedankt
- Paasei
Eens je een tabak kent, en denkt, die wil ik nog, heeft het uiteraard geen zin naar Antwerpen te rijden als de Attentie 'm ook heeft...
Koninklijke Eikel Des Forums.