Kijk eens aan, ik heb vandaag precies mijn 3 jarig jubileum!
Da's toch wel toevallig
Dus dat houdt ook in dat ik al 3 jaar pijp rook. Iets daarvoor was ik op zoek naar info over pijproken en kwam natuurlijk terecht bij Janneman zijn pijpenboek hier op het forum. Uiteindelijk heb ik me maar geregistreerd en mijn eerste pijp en tabak gekocht. Van mezelf ben ik niet bepaald sociaal maar het gemoedelijke en het iedereen in zijn waarde laten hier bevielen me goed en ik werd wat meer open. Ook het aantal metalheads stelde me gerust (en verbaasde me ook wel), da's goed volk!

De eerste meeting in Leerdam heb ik langs me heen laten gaan, ik was nog maar pas lid. Voor de tweede had ik me aanvankelijk ook afgemeld geloof ik maar toch ben ik nog geweest. Ik stond voor het stationsgebouw in Leerdam waar toen de meeting gehouden werd en dacht van, Arno, eigenlijk ben je ook stapelkrankjorum.. Je bent in een plaats waar je nog nooit geweest bent en je staat op het punt binnen te lopen bij een bijeenkomst voor pijprokers en je kent er niemand (alleen van wat forumposts)! Maar ja, toch maar naar binnen gelopen en het beviel wonderwel goed! Erg vriendelijke mensen en ik kwam tot de conclusie dat ik wel met iedereen een praatje kon maken, we hadden in ieder geval 1 ding gemeen: pijproken
Mijn eerste Leerdam meeting begin 2011, nog met Tweetakt..
En gaandeweg ontwikkelde er zich vriendschappen, zoals bv. met St Patrick. Begin 2012 had ik in Olst de autosleutels in mijn auto laten liggen terwijl de reservesleutels in Oss lagen.. Niemand kon of wilde rijden behalve St Patrick die ik toen nog eigenlijk maar net kende. "Nou, dan gaan wij toch gewoon zondagochtend die sleutels halen in Oss? Onderweg pijpje roken, toppiee!!" En dit soort dingen tekent het forum. De vriendelijkheid, de vrijgevigheid, de gulheid etc. etc.
Natuurlijk waren er ook wel "hiccups" zoals de door Nekker uiterst beschaafd beschreven affaire met Dr. Fretboard. En verder rommelt het natuurlijk nog wel eens ergens maar altijd wordt het beschaafd opgelost.
Door het forum ben ik meer uit mijn schulp gekropen en ben ik langzaamaan wat socialer geworden. Ik heb leren delen wat heel wat is voor een licht autistisch enig kind.. Ook heeft het forum mij heel wat creatieve impulsen gegeven. Na ik de door Pim123 georganiseerde banner wedstrijd had gewonnen heb ik nog artwork gemaakt voor wallpapers, shirts, petten, meer banners, visitekaartjes, muismatten, asbakken, pokerfiches, dobbelstenen, (forum)pijpen en de prachtige door Martin gemaakte forumtampers. Naast dit ben ik door het forum gemotiveerd geraakt om wat oude liefdes van me te combineren, geschiedenis en schrijven wat resulteerde in mijn Dutch Pipe Smoker blog. Ook ben ik nu de forumtabakken aan het organiseren wat vaak erg frustrerend maar vooral erg leuk en leerzaam is.
Dusse.. Op naar nog 5 jaar!
En dan nog 5 en nog en nog 5 etc.
Hier wat hoogtepunten uit de jaren dat ik lid ben, mijn eerste Leerdam meeting staat hierboven.
De eerste Zutphen meeting 10-04-2011
PRF meeting Semois-streek, Belgie 21-05-2011
Bezoek aan de Big Ben pijpenfabriek in Roermond 21-10-2011
Heukelum meeting 31-10-2011
Tripjes met St Patrick zoals naar Aken 14-12-2011
Rotterdams Pijprokers Gezelschap 25-03-2012
Bezoek DTM fabriek in Lauenburg DE met St Patrick 24 tot 27-06-2012
Hasselt meeting 01-09-2012
En natuurlijk de laatste Heukelum en Zutphen meetings en last but not least de vele erg, erg gezellige mini-meetings!!!
Al bij al kan ik zeggen: mensen, een applaus voor jezelf!!!