Houten Tampers
Re: Houten Tampers
Stanwell maak bamboe tampers....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Dolledokus
Ligt hier nog ik weet niet hoeveel bamboe, lol!
Ze zijn wel mooi. Ik vind het eindstopje vooral erg fraai qua vorm.
Ze zijn wel mooi. Ik vind het eindstopje vooral erg fraai qua vorm.
Groet Dries,
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist

- Dolledokus
Zo dan, na ruim anderhalve maand ongeveer. Weet niet exact, knettert ook niet. Maar na al die tijd ben ik weer langzaam aan de slag aan het gaan. Fijn kalmpjes, jagen doen we wel ergens in een bos. Maar er zit weer schot in de zaak.
Veel tussendoor moeten stoppen en rust nemen. (veel is echt om de 15min een half uur iets anders doen, liggen of zitten of hangen) Maar wat fijn om weer een beetje te kunnen hobbyen!
Betekent dan ook dat ik weer langzaamaan verder kan met de tampers! Heb in de tussentijd uiteraard wel weer zitten noteren en ideetjes op zitten schrijven. Dus daar is niets verloren gegaan hahaha!
En eigenlijk ben ik gewoon alleen maar heel erg blij, dat ik weer wat kan. Heeft lang zat geduurd, dus ik ben een dubbelop content man vandaag!
Veel tussendoor moeten stoppen en rust nemen. (veel is echt om de 15min een half uur iets anders doen, liggen of zitten of hangen) Maar wat fijn om weer een beetje te kunnen hobbyen!
Betekent dan ook dat ik weer langzaamaan verder kan met de tampers! Heb in de tussentijd uiteraard wel weer zitten noteren en ideetjes op zitten schrijven. Dus daar is niets verloren gegaan hahaha!
En eigenlijk ben ik gewoon alleen maar heel erg blij, dat ik weer wat kan. Heeft lang zat geduurd, dus ik ben een dubbelop content man vandaag!
Groet Dries,

- furioza
- Contacteer:
Dat is toch erg mooi om te lezen Dolle.
Ik weet wat het is om de hele tijd stil te moeten zitten... En dan ook nog niet eens je favoriete bezigheid kunnen uitvoeren en dat is lekker hobbyen.
Ik weet wat het is om de hele tijd stil te moeten zitten... En dan ook nog niet eens je favoriete bezigheid kunnen uitvoeren en dat is lekker hobbyen.
- lestat
Fijn te horen dat we ons weer mogen verwachten aan je prachtige creaties
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
- Dolledokus
Ja, das vervelend te noemen. Zo niet frustrerend. Maar dat frust, daar wil ik me niet door laten pakken, dat word dan negatief en dat motten we niet hebben nietwaar!furioza schreef: Ik weet wat het is om de hele tijd stil te moeten zitten...

Maar wat een heerlijkheid ja. En met en met komen we er ook wel. Lekker weer wat doen en kunnen, zo fijn is dat!

Groet Dries,

Ook ik weet wat nietsdoen vervelend kan zijn.Alleen kwam het bij mij door mn psych gesteldheid. Ik kwam nergens meer toe.Zelfs de hond uitlaten was gewoon te veel. Ik zat de hele dag achter de computer totdat ik de pagina van nu.nl wel kon dromen, als je begrijpt wat ik bedoel. En dan maar blij zijn dat je met goed fatsoen weer naar bed kunt zodat je weer even van de wereld bent. Is heel wat anders als jullie oorzaken maar het gaf net zo'n keauten gevoel. Man man wat was ik af en toe kwaad op mezelf....
- Dolledokus
Beste Laafke, welke reden het ook is joh, dat hele stil zitten daar word je langzaam mal van!
De eerste x dat me dat gebeurde was in `98. Toen brak ik de eerste x die rug van me. Ik ben toen van ellende kookboeken gaan lezen!
Hoe erg is het dan met je gesteld hahaha!
Spelletjes doen ben je enig moment zat. Lang zitten liggen of staan zat er niet bij, dus alles is van korte duur. Dus ik ging lopen,zittend liggend kookboeken ter hand nemen. Er was immers niet veel anders voorradig toen de boeken op waren.
Nee, stil vallen is echt geen doen. Dus ik zoek dag en nacht naar dingen die ik wel kan doen als het me slechter gaat.
Ik moet zeggen dat je steeds en steeds inventiever word hoor.
Pak een dag als vandaag. Gisteren ging het super, maar uiteraard ben je dan weer net iets enthousiast en toch iets te veel gedaan. Dus vandaag niets tot weinig doen. Laptop naar buiten slepen, wat te roken mee. Ik heb wat houtjes op tafel liggen en dan ga ik daar mee verder. Staan word em niet vandaag, dus dan maar zitten. Voordeel van de tuin, lekker buiten, kan gaan staan wanneer ik wil. Zelfs even rondlopen door de tuin, en word dat te veel, dan kan ik lekker de koele woonkamer bezoeken en een uurtje gaan liggen op de bank. Wie doet me wat?
Zo zoek ik dus altijd een beetje iets om handen te hebben. En hos raar dat ook klinkt, maar ik doe bijvoorbeeld ook haken. Breien kan ik (nog) niet, maar handenarbeid vind ik gewoon leuk om te doen en ik haal in de winterdag dus sloffen voor mezelf, de kids of mijn liefje. Hoef je ze niet te kopen, wol kost niet veel bij Action of Wibra/Zeeman en dan aan de slag. Dat kan wederom staande of zittend, zelfs liggend!
En zo zoek ik lekker verder naar dingen die ik dan toch kan doen. Dus zoals vandaag. Lekker de tuin in, Irminsul meenemen en verder ermee. Aan de draaibank staan heeft effe geen zin nu, dus dan doen we wel wat anders tot het niet meer gaat
Nee die Dolle laat zich niet mer vangen voor 1 gat
Das war einmahl!
En nu een Plum&Rum erin! Hah!
De eerste x dat me dat gebeurde was in `98. Toen brak ik de eerste x die rug van me. Ik ben toen van ellende kookboeken gaan lezen!
Hoe erg is het dan met je gesteld hahaha!
Spelletjes doen ben je enig moment zat. Lang zitten liggen of staan zat er niet bij, dus alles is van korte duur. Dus ik ging lopen,zittend liggend kookboeken ter hand nemen. Er was immers niet veel anders voorradig toen de boeken op waren.
Nee, stil vallen is echt geen doen. Dus ik zoek dag en nacht naar dingen die ik wel kan doen als het me slechter gaat.
Ik moet zeggen dat je steeds en steeds inventiever word hoor.
Pak een dag als vandaag. Gisteren ging het super, maar uiteraard ben je dan weer net iets enthousiast en toch iets te veel gedaan. Dus vandaag niets tot weinig doen. Laptop naar buiten slepen, wat te roken mee. Ik heb wat houtjes op tafel liggen en dan ga ik daar mee verder. Staan word em niet vandaag, dus dan maar zitten. Voordeel van de tuin, lekker buiten, kan gaan staan wanneer ik wil. Zelfs even rondlopen door de tuin, en word dat te veel, dan kan ik lekker de koele woonkamer bezoeken en een uurtje gaan liggen op de bank. Wie doet me wat?

En zo zoek ik lekker verder naar dingen die ik dan toch kan doen. Dus zoals vandaag. Lekker de tuin in, Irminsul meenemen en verder ermee. Aan de draaibank staan heeft effe geen zin nu, dus dan doen we wel wat anders tot het niet meer gaat

Nee die Dolle laat zich niet mer vangen voor 1 gat

En nu een Plum&Rum erin! Hah!

Groet Dries,

- Dolledokus
Zo, alweer bijna tien dagen eroverheen. Het mag onderhand wat minder worden met het weertje. Dan kan ik wellicht in de avond wat gaan oden. Daarnaast was mijn liefste een aantal dagen weg voor les. En dus heb ik de sloopkogels alleen. En dan vind ik het in de regel onprettig om in mijn hol te vertoeven terwijl hun in bedje liggen. Nee,d at vind ik niks. Ze weten waar ik zit, maar toch.
Maar Liefste is er weer. Nu het wetterchjen nog wat meewerken en dan zal ik weer lekker gaan verder frotten en frullen
Zo, nu ga ik ven naar topic Latakia, want mijn dochter heeft alle latakia-samples uitgeslecteerd. En wel zo, in wat ze wel en niet lekker vind en gemiddeld! Dames en Heren, we hebben een jongedame, die latakia lekker vind ruiken!

Maar Liefste is er weer. Nu het wetterchjen nog wat meewerken en dan zal ik weer lekker gaan verder frotten en frullen

Zo, nu ga ik ven naar topic Latakia, want mijn dochter heeft alle latakia-samples uitgeslecteerd. En wel zo, in wat ze wel en niet lekker vind en gemiddeld! Dames en Heren, we hebben een jongedame, die latakia lekker vind ruiken!

Groet Dries,

- Dolledokus
Zo das een goeie. foto?
Ik vermoed Kersen Laaf. Is ie wat rossig van kleur? Of heb je een tekening erover lopen die lijkt op een gouden streepje? Das noot. En ik gok niet dat je eiken hebt, das licht van kleur en heeft stipjes (soms).
Ik gok op de kers.
Ik vermoed Kersen Laaf. Is ie wat rossig van kleur? Of heb je een tekening erover lopen die lijkt op een gouden streepje? Das noot. En ik gok niet dat je eiken hebt, das licht van kleur en heeft stipjes (soms).
Ik gok op de kers.
Groet Dries,

- lestat
Er zijn van die vragen die je beter niet publiek stelt 

Je zult maar zo geobsedeerd zijn dat je zelfs een normaal woord als stampertje niet kunt lezen zonder er gedachtes bij te krijgen
Dolledokus schreef:Ow, maar das toch nog wel omkeerbaar.
Ik ben er overigens best benieuwd naar want je brengt me daarmee weer op ideetjes! Wij danken u! hahaha.
De opmerking je brengt me op ideetjes heb ik onthouden Dries!
Een tijd geleden was ik op Kreta in de plaats Agios Nicolaos. Daar kwam ik terecht bij een ware vakman/kunstenaar die de mooiste dingen maakte van olijfhout. Helaas geen pijpen, maar toch. Ik heb bij hem onderstaand stuk gekocht, heel klein, circa 15 cm hoog, vooral als je beseft dat hij ook stukken had staan van bijna 2 meter hoog en breed en diep, dat waren complete landschappen! Santorini was er niets bij.
Komt ie:
Men neme een stukje olijfhout met de bast er nog op.

Het onderste gedeelte "schilt"men zodat het aan kale rotslaag lijkt, ge-erodeerd door de zee en wind.

Aan 1 zijde snijdt men daar een trap uit en ook nog aan de onderzijde een opening alsof er een grot zit die net op de vloedlijn is ontstaan door de wisselwerking van eb en vloed.
Daarna zaagt men met een zeer fijne lintzaag enkele delen dwars door het stuk olijfhout heen, echter wel iets taps lopend richting onderzijde.

Hierdoor kan men deze delen omhoogbrengen en klemmen zij zichzelf vast, waarna de kunstenaar met een fijne lintzaag details aan kan brengen als ramen deuren, kantelen, enzovoorts.

Dit vorige herhaalt men met de volgende delen....

Tot aan het laatste deel, waarna het bergdorpje gereed is!
Gezien jouw kunstwerkjes wilde ik je dit niet onthoudden. Wellicht kun je er zelf eens iets mee doen. De beste man had echt stukken van 2 meter hoog en breed en 1 meter dik aan de basis, complete landschappen maakte hij. Echt kunst met een grote K volgens mij. Super origineel en met natuurlijk materiaal. Grotere stukken waren door de tijd die zij van hem vroegen niet voor mijn portemonnee, echter dit stukkie kon ik niet laten liggen. Vooral ook omdat de schors zo mooi grijs was ipv het bruingroene wat het normaal heeft.
Ik hoop dat je het kunt waarderen.
Goeds!
Kiske
- St Patrick
Das nogeens een fijn stukkie vakmanschap... pfff ik zou er ippel van worden maar het is wel heeul gaaf...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Eliminator
- Moderator
Ach,.... je snijdt gewoon weg wat niet op een bergdorpje lijkt, zo moeilijk is 't niet
*wink @ Martin

*wink @ Martin
- Dolledokus
Wow, ja das echt schitterend spul zoiets. Echt mooi hoor.
Maar wat velen niet weten is dat dit een onvoorstelbaar werkje is. Al die etages etc etc. Passend maken en krijgen. Hij zal het zo doen hoor, zonder moeite en wellicht ook zonder tekenen, want dat doet hij al jaren.
Reliëf in 3d vorm. Is erg mooi moet ik zeggen.
Man wat een werk hè.
Maar wat velen niet weten is dat dit een onvoorstelbaar werkje is. Al die etages etc etc. Passend maken en krijgen. Hij zal het zo doen hoor, zonder moeite en wellicht ook zonder tekenen, want dat doet hij al jaren.
Reliëf in 3d vorm. Is erg mooi moet ik zeggen.
Man wat een werk hè.

Groet Dries,

- Eliminator
- Moderator
Hierbij, Eli's teak-houten tamper 'The tamper of the beast' (by Dolle) !
Speciaal op verzoek op deze manier gemaakt, met 3 x 6 ringen (666
) en 'the devils horns' on top, hij is erg mooi geworden, Dolle kerel THANKS

En Dolle zou Dolle niet zijn als hij mij niet zou verassen, en wat een geweldige verassing
Een hand-made rammelaar voor m'n kleindochter
Dollemans je bent een kei !!

Dit soort zaken worden echt enorm gewaardeerd, heel erg bedankt, ook namens vrouwe Eli !
Speciaal op verzoek op deze manier gemaakt, met 3 x 6 ringen (666

En Dolle zou Dolle niet zijn als hij mij niet zou verassen, en wat een geweldige verassing

Een hand-made rammelaar voor m'n kleindochter

Dollemans je bent een kei !!

Dit soort zaken worden echt enorm gewaardeerd, heel erg bedankt, ook namens vrouwe Eli !
- MilleLuci
- Contacteer:
Zodan, dat zijn twee mooie praktische houtkunstwerkjes van den Dolle! Geweldy!!
-
Toch moet een kritische opmerking ook kunnen Dolle.
Het cadeau voor de kleindochter van Eli rammelt aan
alle kanten.
Het cadeau voor de kleindochter van Eli rammelt aan
alle kanten.
- Bart Iron
- Moderator
Wat een gave cadeaus Eli!!
aan den Dolle!

- Calinero
Heel mooi, Eli! Vakwerk zoals gewoonlijk, Dolle!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!
- lestat
Zodra ik mijn eigen kat heb weet ik waar ik speelgoed ga bestellen. En voor ooit als er wat meer tijd voor is natuurlijk ook honden speelgoed
- Dolledokus
Laat de kleine maar flink rammelen in huize Eli 
Rob, ik heb liever dat het aan alle kanten rammelt, als dat de kleine rammel geeft met dat ding aan Eli! lol!!
Kijk mama!! POK POK POK, met LOSSE handen!! Tadaaa!
Geniet ervan Eli! Daar zijn ze voor.

Rob, ik heb liever dat het aan alle kanten rammelt, als dat de kleine rammel geeft met dat ding aan Eli! lol!!
Kijk mama!! POK POK POK, met LOSSE handen!! Tadaaa!

Geniet ervan Eli! Daar zijn ze voor.
Groet Dries,

- furioza
- Contacteer:
Wow dolle, dat ziet er gaaf uit.... enne Eli... dat zijn toch mooie aanwinsten. 

- Martin Romijn
- Contacteer:
- Dolledokus
Dank voor de complimenten mannen! 

Groet Dries,

- MilleLuci
- Contacteer:
Hej Dries, deze Italiaan ontmoet, kijk maar eens naar zijn tampers en verhaal. Maakt overigens ook prachtige pijpen. Gabriele Dal Fiume. www.dgpipe.com
Ciao
Mo
Ciao
Mo
- Dolledokus
Ha dag Mo,
Dank voor die link. Heb eens even snel gekeken, maar das leuk wat die man doet zeg. Ga daar eens op mijn gemakje een keer naar kijken. Heb nu even vlot erdoor geflipperd, maar dat moet even kalm bekeken worden. Heb ze in elk geval opgeslagen!
Dank dank
Dank voor die link. Heb eens even snel gekeken, maar das leuk wat die man doet zeg. Ga daar eens op mijn gemakje een keer naar kijken. Heb nu even vlot erdoor geflipperd, maar dat moet even kalm bekeken worden. Heb ze in elk geval opgeslagen!
Dank dank

Groet Dries,