Misselijkheid
- Charlie
Misselijkheid
Tot twee maal toe ben ik misselijk geworden na het roken van een pijp. De misselijkheid bleef aanhouden voor een half uurtje. Het gebeurde nadat ik MacBaren Navy Flake gerookt had en het gebeurde ook na een rooksessie met MacBaren Green Velvet. Ik heb werkelijk geen idee waar het aan ligt? Nicotine gehalte van deze twee tabakken?
Een onaangename ervaring moet ik zeggen. Kan me overigens niet herinneren dat ik hier eerder last van heb gehad...
Een onaangename ervaring moet ik zeggen. Kan me overigens niet herinneren dat ik hier eerder last van heb gehad...
Re: Misselijkheid
Heb het ook wel eens gehad, echter enkel met de zwaardere jongens. Vgl universityflake van peterson ed.
- The_Undertaker
- Administrator
Welcome to the nicotinerush 

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Eliminator
- Moderator
Nicotinerush zou kunnen natuurlijk, maar juist bij de genoemde tabakken lijkt me dat toch erg sterk,...... precies twee van de tabakken die ik met hele grote regelmaat rook en werkelijk nooit last van heb gehad.
Heel soms heb ik bij enkele Samuel Gawith tabakken wel eens een licht gevoel in het hoofd.
Heel soms heb ik bij enkele Samuel Gawith tabakken wel eens een licht gevoel in het hoofd.
- Bommel
Hierop heb ik een vraag.
Was de maag gevuld of redelijk aan de nuchtere kant.
Ik vraag dit omdat ik zo'n ervaring gehad heb, bij een stevige tabak, toen ik een redelijk lege maag had.
Ik vraag dit omdat ik zo'n ervaring gehad heb, bij een stevige tabak, toen ik een redelijk lege maag had.
- Eliminator
- Moderator
Goede aanvulling,..... dit :Bommel schreef:Hierop heb ik een vraag.
was inderdaad beide keren op een nuchtere maag !Eliminator schreef: Heel soms heb ik bij enkele Samuel Gawith tabakken wel eens een licht gevoel in het hoofd.
Ik ontbijt pas op de zaak, maar steek tijdens de wandel naar de zaak altijd een pijp op,...... vandaar !
- The_Undertaker
- Administrator
Daarnaast zal de een er gevoeliger voor zijn dan de ander. Heb het zelf ook wel eens, ook op de gevulde maag, maar tegenwoordig weet ik de voortekenen gauw te herkennen, en weet ik dat ik de pijp moet laten liggen. Dan gaat ie aan de maag voorbij 

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Charlie
Het was op een gevulde maag, want het was na de avonddis. Ik rook bijvoorbeeld ook Dunhill My Mixture 965, en volgensmij heeft dat een hoger nicotine-gehalte dan de twee tabakken die ik zojuist genoemd heb? Nog nooit ergens last van gehad bij die tabak. Toch heb ik het idee dat het niet aan de tabak ligt, maar gewoon aan de staat waarin je lichaam zich op dat moment bevindt. Soms heeft het lichaam er minder trek in dan de geest zullen we maar zeggen.
Ik kan inderdaad ook de symptomen herkennen; het begint met een licht gevoel in het hoofd, gevold door misselijkheid. Vandaag heb ik echter gewoon doorgezet toen ik het voelde opkomen, maar dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen.
De beste optie is dus gewoon bij lichthoofdigheid de pijp leegmaken en wegleggen?
Ik kan inderdaad ook de symptomen herkennen; het begint met een licht gevoel in het hoofd, gevold door misselijkheid. Vandaag heb ik echter gewoon doorgezet toen ik het voelde opkomen, maar dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen.
De beste optie is dus gewoon bij lichthoofdigheid de pijp leegmaken en wegleggen?
Dat is inderdaad het beste lijkt mij.Charlie schreef:Het was op een gevulde maag, want het was na de avonddis. Ik rook bijvoorbeeld ook Dunhill My Mixture 965, en volgensmij heeft dat een hoger nicotine-gehalte dan de twee tabakken die ik zojuist genoemd heb? Nog nooit ergens last van gehad bij die tabak. Toch heb ik het idee dat het niet aan de tabak ligt, maar gewoon aan de staat waarin je lichaam zich op dat moment bevindt. Soms heeft het lichaam er minder trek in dan de geest zullen we maar zeggen.
- maboc
Oh...daar kun je zo ziek van worden.
Heb het zelf helaas ook wel eens.
Wat mij opviel was dat het vrij random leek op te treden. Het heeft (bij mij) in ieder geval zeker met de rookduur te maken. Een hele lange sessie is meestal een prima lont in het nicotinerush kruidvat.
Als ik 'm goed heb, dan kan ik meteen door naar bed. Na een uurtje zakt het dan wel weer wat weg.
Uhmmm....als je misselijk wordt en dan denkt "gewoon doorgaan", dat lijkt me een wat tegennatuurlijke reactie. Zou ik niet doen, als je wilt dat het niet erger wordt.
Heb het zelf helaas ook wel eens.
Wat mij opviel was dat het vrij random leek op te treden. Het heeft (bij mij) in ieder geval zeker met de rookduur te maken. Een hele lange sessie is meestal een prima lont in het nicotinerush kruidvat.
Als ik 'm goed heb, dan kan ik meteen door naar bed. Na een uurtje zakt het dan wel weer wat weg.
Uhmmm....als je misselijk wordt en dan denkt "gewoon doorgaan", dat lijkt me een wat tegennatuurlijke reactie. Zou ik niet doen, als je wilt dat het niet erger wordt.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- Nekker
- Erelid
De Navyflake is zeker wel een nicotinerijke tabak, en in dat opzicht dus wel verraderlijk. Zeker een tabak waar je mee moet opletten. Green velvet daarentegen, is volgens mijn weten dat niet. Dus vermoedelijk pech? Maar wat je beschrijft is over duidelijk een nicotinerush. Ik heb voor mezelf het aantal pijpen per dag dan ook onvermijdelijk op 3 moeten vast zetten. Ik blijk er toch wat gevoelig voor te zijn.
Ben zelf gisteren avond ongelooflijk misselijk geweest (=> lees: Nicotinerush) door de 3 nonnen. (Three nuns) De nonnen waren allesbehalve zachtaardig voor me. Ik heb een halfuur lang op de zetel gelegen met het gevoel dat ik ergens zweefde. Dat onaangename gevoel dat je hebt als je teveel hebt gedronken. Vervolgens kreeg ik ook van een ander onrustwekkend effect last. Wanneer ik teveel drink roep ik altijd luidkeels naar mijn vriendin dat ik nooit meer ga drinken. Dat deed ik dus nu ook over pijp roken...
Waarop zij een stevig dansje maakte en haar geluk niet op kon. Gelukkig is de lieve schat gaan werken, anders had ze gezien dat ik tijdens het schrijven van dit bericht al weer een pijp ben aan het roken.
Hoewel hij bekend staat als tevens vrij nicotinerijk, heb ik dit nog nooit meegemaakt. Vermoedelijk a stroke of bad luck.
Ben zelf gisteren avond ongelooflijk misselijk geweest (=> lees: Nicotinerush) door de 3 nonnen. (Three nuns) De nonnen waren allesbehalve zachtaardig voor me. Ik heb een halfuur lang op de zetel gelegen met het gevoel dat ik ergens zweefde. Dat onaangename gevoel dat je hebt als je teveel hebt gedronken. Vervolgens kreeg ik ook van een ander onrustwekkend effect last. Wanneer ik teveel drink roep ik altijd luidkeels naar mijn vriendin dat ik nooit meer ga drinken. Dat deed ik dus nu ook over pijp roken...

Hoewel hij bekend staat als tevens vrij nicotinerijk, heb ik dit nog nooit meegemaakt. Vermoedelijk a stroke of bad luck.
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- Bommel
Enige remedie is de pijp te rusten leggen, leeg maken hoeft niet direct, een klein glaasje melk drinken en de maag tot rust laten komen.
In een later stadium kan de pijp weer hervat worden.
- maboc
Als ik werkelijk een nictoinerush heb, dan wil ik die avond/dag/ooit echt geen pijp meer. Ik heb ook wel een gedacht "waarom in hemelsnaam". Nuja een dagje later meestal toch weer gewoon een stuk rookhout in de knuisten.Bommel schreef:Enige remedie is de pijp te rusten leggen, leeg maken hoeft niet direct, een klein glaasje melk drinken en de maag tot rust laten komen.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- Charlie
Ja, dat idee heb ik dus ook. Het is volgensmij echt iets randoms en ligt gewoon aan de staat waarin je lichaam zich op dat moment bevindt. Ik heb vaker Navy Flake gerookt en nergens last van gehad. Het heeft dus echt niet met de tabak te maken vermoed ik zo.maboc schreef:Wat mij opviel was dat het vrij random leek op te treden. Het heeft (bij mij) in ieder geval zeker met de rookduur te maken. Een hele lange sessie is meestal een prima lont in het nicotinerush kruidvat.
+1. Als je die misselijkheid hebt gehad, dan heb je echt geen zin meer in een pijp. Man man man, wat een ellende.maboc schreef:Als ik werkelijk een nictoinerush heb, dan wil ik die avond/dag/ooit echt geen pijp meer. Ik heb ook wel een gedacht "waarom in hemelsnaam". Nuja een dagje later meestal toch weer gewoon een stuk rookhout in de knuisten.Bommel schreef:Enige remedie is de pijp te rusten leggen, leeg maken hoeft niet direct, een klein glaasje melk drinken en de maag tot rust laten komen.
- Bommel
Het latere stadium is een rekbaar begrip heren en ik doel niet op een uurtje.Charlie schreef:Ja, dat idee heb ik dus ook. Het is volgensmij echt iets randoms en ligt gewoon aan de staat waarin je lichaam zich op dat moment bevindt. Ik heb vaker Navy Flake gerookt en nergens last van gehad. Het heeft dus echt niet met de tabak te maken vermoed ik zo.maboc schreef:Wat mij opviel was dat het vrij random leek op te treden. Het heeft (bij mij) in ieder geval zeker met de rookduur te maken. Een hele lange sessie is meestal een prima lont in het nicotinerush kruidvat.
+1. Als je die misselijkheid hebt gehad, dan heb je echt geen zin meer in een pijp. Man man man, wat een ellende.maboc schreef:Als ik werkelijk een nictoinerush heb, dan wil ik die avond/dag/ooit echt geen pijp meer. Ik heb ook wel een gedacht "waarom in hemelsnaam". Nuja een dagje later meestal toch weer gewoon een stuk rookhout in de knuisten.Bommel schreef:Enige remedie is de pijp te rusten leggen, leeg maken hoeft niet direct, een klein glaasje melk drinken en de maag tot rust laten komen.
Als de maag van streek is dan is dat ook erg van streek.
Dat glaasje melk is bedoeld als kalmerend middel om de maag tot kalmte te manen.
Desnoods kan de pijp de volgende dag weer gevat worden.

- Paasei
Nee bedankt, dan komt er alles vanzelf weer uit... gerookt of niet, nicorush of niet.Bommel schreef:...een klein glaasje melk drinken ...

Koninklijke Eikel Des Forums.
- The_Undertaker
- Administrator
Herkenbaar, hoewel ik het als vrijgezel naar vrienden of in mezelf roep, vaak een avondje later toch even een pilsje om te kijken of ze goed smakenNekker schreef:Wanneer ik teveel drink roep ik altijd luidkeels naar mijn vriendin dat ik nooit meer ga drinken.

Melk is sowieso erg ongezond. Na de moedermelk: nooit meer melk drinken (al denkt de melklobby daar heel anders over en willen ze ons liters per week door de strot duwen). Slaat erg op maag en darmen als je daar toch al gevoelig voor bent, getuige dit topic met misselijk worden van tabak.
En vergis je niet in het nicotinegehalte van tabakken. Het is niet zo, dat een aromatisch zware tabak, per definitie meer nicotine bevat dan een zomerse Virginia/ Tabaksmelanges bestaan uit soms wel 30 verschillende tabakssoorten, waar het ene blad voor het hoge suikergehalte bevat is en het andere een hoog nicotinegehalte. Zeker ook bij Virginia's.
Wat ook een reden van het random optreden kan zijn is, dat je toevallig veel rook inademt tijdens het roken van de pijp. Als de luchtstroom toevallig een beetje richting eigen neus staat of zo. Dan rook je onbewust toch een aardig stukje over de longen. En als je dat niet gewend bent.....
En vergis je niet in het nicotinegehalte van tabakken. Het is niet zo, dat een aromatisch zware tabak, per definitie meer nicotine bevat dan een zomerse Virginia/ Tabaksmelanges bestaan uit soms wel 30 verschillende tabakssoorten, waar het ene blad voor het hoge suikergehalte bevat is en het andere een hoog nicotinegehalte. Zeker ook bij Virginia's.
Wat ook een reden van het random optreden kan zijn is, dat je toevallig veel rook inademt tijdens het roken van de pijp. Als de luchtstroom toevallig een beetje richting eigen neus staat of zo. Dan rook je onbewust toch een aardig stukje over de longen. En als je dat niet gewend bent.....
- Eliminator
- Moderator
Ik denk ik gek wordt ookWinslow Collector schreef:.......nooit meer melk drinken

Ja sorry, ik heb het ook niet verzonnen, maar melk is echt iet goed voor je. Zoals zoveel voeding die gepromoot wordt.Eliminator schreef:Ik denk ik gek wordt ookWinslow Collector schreef:.......nooit meer melk drinkengemiddeld een liter per dag en het allereerste wat ik mis in het buitenland, halvolle melk !!
- The_Undertaker
- Administrator
Met een beetje logisch denkwerk ben je daar sowieso al snel achterWinslow Collector schreef:Ja sorry, ik heb het ook niet verzonnen, maar melk is echt iet goed voor je. Zoals zoveel voeding die gepromoot wordt.Eliminator schreef:Ik denk ik gek wordt ookWinslow Collector schreef:.......nooit meer melk drinkengemiddeld een liter per dag en het allereerste wat ik mis in het buitenland, halvolle melk !!

- Eliminator
- Moderator
Ach, leven schijnt ook ongezond te zijn, je gaat er dood aan,..... dan maar mét melk 

-
ik drink ook geen melk
dat is voor koeien enzov.....
dat is voor koeien enzov.....

rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

beat down babylon!!
Clan-smoker
- The_Undertaker
- Administrator
Hehe, ja, je kunt 't dan maar beter zo kort mogelijk doen, dus daarom maar flink roken, zuipen, en feesten, dan heb je toch nog wat gehadEliminator schreef:Ach, leven schijnt ook ongezond te zijn, je gaat er dood aan,..... dan maar mét melk

- Bommel
Het klopt inderdaad dat melk na het 7e levensjaar voor de mens niet goed is.
Sommigen praten zelfs over gif voor de mens.
De drie glazen melk van Joris Driepinter is dus uit den boze, volgens onderzoekers.
Echter zit in, volle melk zo van de boer, ook weer veel goeds.
Dus ook hier geldt overdaad schaad.
Sommigen praten zelfs over gif voor de mens.
De drie glazen melk van Joris Driepinter is dus uit den boze, volgens onderzoekers.
Echter zit in, volle melk zo van de boer, ook weer veel goeds.
Dus ook hier geldt overdaad schaad.
- Fossiel
Ik was ook misselijk toen ik voor de eerste keer MacBaren Navy Flake gerookt heb. Tip: rook er een kleine hoeveelheid van, stop je pijp maar voor de helft of een derde ermee vol. En rook bij voorkeur in de buitenlucht, dan krijg je minder nicotine binnen.
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic
- Bommel
Volgens mij blijft de inname van nicotine gelijk, alleen krijgt men buiten meer "frisse" lucht binnen.Fossiel schreef:Ik was ook misselijk toen ik voor de eerste keer MacBaren Navy Flake gerookt heb. Tip: rook er een kleine hoeveelheid van, stop je pijp maar voor de helft of een derde ermee vol. En rook bij voorkeur in de buitenlucht, dan krijg je minder nicotine binnen.
- Fossiel
Binnen, zeker in een kleine ruimte, vormt zich snel een dicht rookgordijn, zo adem je rook in die in de open lucht wegwaait.Bommel schreef:Volgens mij blijft de inname van nicotine gelijk, alleen krijgt men buiten meer "frisse" lucht binnen.
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic
Ik vind de beweringen van nicotine opname maar vreemd.....niet zelden heb ik na het roken van een pijp een ontzettende trek aan een shaggie. Ook misselijkheid of duizeligheid zijn mij vreemd......
Bij mensen die veel en/of zware medicatie gebruiken, zal dit soort zaken ook anders werken. Het lichaam is druk bezig met andere gifstoffen (medicatie) af te breken en te verwerken en reageert dan anders op een toegevoegde gifstof (nicotine). Soms versterkt het de werking, soms niet.