in dit geval heb ik alleen maar blikken tabak.
de blikken zien er goed dicht uit en met de hand (zonder muntje) zitten ze pot dicht.
nu kreeg ik de tip om van de zeikant te kijken en dan te zien of de deksel iets hol stond dan zou het blik vacuum goed dicht zijn. bij 5 uit de 7 is dit het geval.
ik begrijp dus dat deze tabak hoogst waarschijnlijk goed te roken is, maar voor wat voor een verpakkingen geld dit nogmeer?
de beste man waarvan ik deze tabak heb gekocht vertelde dat hij jaarlijks op de verzamelbeurs staat met zijn tabaksverzameling. en volgende week zou hij wat kartonnen tabak meenemen.
ik kon aan zijn verhaal niet goed afleiden wat voor een verpakking hij bedoelde maar na wat googlen denk ik dit:

zou zulke tabak nog te roken zijn? is dat onder het karton nog geseald?
ik zou het zonde vinden om wat van de man te kopen en er dan pas achter te komen dat niemand er wat aan heeft behalve verzamelaars of dat het alleen display item is.
de huidige pouches bestaan denk ik nog niet zo heel lang?
maar blijven alleen goed als ze dicht zitten.
zijn er nog andere vormen waar je tabak in kan kopen? ik heb laatst een glazen pot gezien met tabak (uitgedroogd) maar dat is geen normale verkoopvorm dunkt me. wel mooi om te zien