Als je een bepaalde pijp zoekt van Peterson en je krijgt overal te horen dat dat model uitverkocht is houdt er dan rekening mee dat het tot 2014 kan duren voordat dat model weer leverbaar is. Peterson schijnt het zo druk te hebben dat de produktiecapaciteit tot 2014 volgeboekt is.
Weer een teken dat pijproken in de lift zit
Maar wat Peterson betreft ligt de zaak nogal wat genuanceerder en krijgt de winkelier niet altijd de waarheid te horen. Of in ieder geval is er "iets" niet op orde. Tom Palmer (managing director Peterson) vertelt heel andere dingen dan de importeur in Nederland. De winkeliers horen alleen de importeurs-argumenten.
Ja zo hoog kom ik niet WC, ik moet het doen met wat Angela Fortune van de sales afd me zegt. ik bedankte haar voor de feiten over de Barrel en voor het feit dat ze toch iedere keer maar weer antwoord gaf op vragen. Terloops merkte ik op dat ik het zo mooi vond dat bij de verschillende pijpen op de site stond of ze al dan niet op voorraad waren. Maar dat ik het vreemd vond dat bij de Tankard smooth "op voorraad" stond, ik die probeerde te bestellen bij een webshop en daar te horen kreeg dat ze die in januari al besteld hadden en nog steeds niets ontvangen hadden.
Blijkt dat wel of niet op voorraad voor de "retail outlet" (ik moet nog achter de juiste vertaling komen) in Ierland te gelden waar klanten uit Ierland direkt hun pijp kunnen kopen. Ja, en toen kwam het verhaal over het produktieproces.......dus als ik gelogen heb in mijn bijdrage dan heb ik in commissie gelogen.......
Ierland en UK retailers hebben meestal voorrang op buitenlandse leveringen . Ook kun je in de goede Ierse en Engelse pijp shops ( zijn er niet echt heel veel meer) nog vaak mooie Petersons modellen op de kop tikken die al lang niet meer leverbaar zijn .