Capstan en Three Nuns - Algemeen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Laafke

Re: De nieuwe Capstan en Three Nuns,

Bericht door Laafke »

Ja daarom juist Arno, de oude capstan heb ik nog....

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Waardevolle informatie Arno. Dankjewel.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Laafke

Bericht door Laafke »

Nou ik heb de medium Flake gerookt. Een totaal andere tabak als de blauwe die ik daarvoor gerookt had,,,,, dit is geen capstan maar een McBaren georden in een capstan doosje...sorry voor de kritiek maat naar mij smaak is het niet anders.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Laafke schreef:Nou ik heb de medium Flake gerookt. Een totaal andere tabak als de blauwe die ik daarvoor gerookt had,,,,, dit is geen capstan maar een McBaren georden in een capstan doosje...sorry voor de kritiek maat naar mij smaak is het niet anders.
Medium flake is ook geen capstan laafke, dus dat kan kloppen...

Huub

Bericht door Huub »

Hallo,

Ik had een sample gekregen van de nieuwe Orlik English Original die nagenoeg tegelijkertijd door de STG werd uitgebracht toen de Capstan's uit hun productie verdwenen.
Ik heb er 3 pijpen mee kunnen roken en vond de smaak niet veel afwijken van de blauwe Capstan. Waarbij dan ook nog rekening moet worden gehouden met het feit dat die tabak nog niet zo lang gerijpt was.
Mogelijk dat het een betere vervanger is dan de MacBaren Capstan.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Huub op 08 jun 2013 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Bericht door Laafke »

Nou ik heb de captan medium flake gerookt (van MB) in de veronderstelling dat het de MB versie van Capstan blauw was....dat blijkt dus niet zo te zijn dan....hoe hij smaakte heb ik al beschreven....

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Hmm.. Ik vind de MacBaren versie prima te roken. Maar ik heb ook de STG versie al in geen 1,5 jaar meer gerookt dus de herinnering daarvan is vaag..
Afbeelding

Nunsman

Three Nuns uit de handel???

Bericht door Nunsman »

Haalde gisteren een paar blikjes Three Nuns. Zegt de sigarenboer:"zo dat waren mijn laatste blikjes, wees er maar zuinig op!!" W.t.f.k??????? "Orlik (de huidige producent) stopt ermee. Kan niet meer geleverd krijgen via de importeur Pronk (Diemen)."

"Maar ik rook dit merk al 20+ jaar!". "Tja, dat wordt zoeken naar een alternatief"

Wie o wie weet hier het fijne van??????

:cry:

Nunsman
Moi, je ne suis pas un fumeur

Nekker
Erelid

Re: Three Nuns uit de handel???

Bericht door Nekker »

Ik heb er ook ergens iets over gelezen, ik weet er niet meer het fijne van. Het is goed mogelijk dat hij enkel in Nederland eruit gaat. Waardoor je hem gewoon nog in Duitsland of België kunt kopen, maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen. Want ook ik rook graag dit merk, al is mijn rook-repertoire zodanig uitgebreid, dat ik er niet aan vast hang. Een goede tip die ik je graag wil meegeven, is de volgende: koop nog overal waar je kan blikken Three Nuns op. Ik weet niet hoeveel je rookt. Maar als je dit zodanig graag rookt, is het altijd leuk om binnen enkele jaren hier nog steeds af en toe van te kunnen roken. En ga uiteraard op zoek naar een waardige vervanger. Tabak blijft ongeveer levenslang goed in een vacuüm blik en rijpt verder, waardoor hij er alleen beter op wordt...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Nunsman

Re: Capstan flake

Bericht door Nunsman »

Laafke schreef:Hallo Huub,

Het gerucht ging dat zowel Capstan als Three Nuns uit productie werden genomen.
Capstan wordt nu door MacBaren geproduceerd, smaakt slechts een fractie van de oude Capstan en blijft gewoon leverbaar.
Bij Three Nuns waren er problemen rond het merkenrecht, die zijn in februari opgelost maar de receptuur is veranderd en ook deze tabak smaakt slechts een fractie van de oude. Blijft echter wel gewoon leverbaar.
Beste Joey,
Newsflash!!! Hoorde gisteren van mijn sigarenboer dat Orlik ook met Three Nuns gaat stoppen. Ben al jaren liefhebben en baal hier goed van. Weet iemand of dit merk door een andere producent opgepakt gaat worden???

Will
Moi, je ne suis pas un fumeur

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Nunsman schreef:
Laafke schreef:Hallo Huub,

Het gerucht ging dat zowel Capstan als Three Nuns uit productie werden genomen.
Capstan wordt nu door MacBaren geproduceerd, smaakt slechts een fractie van de oude Capstan en blijft gewoon leverbaar.
Bij Three Nuns waren er problemen rond het merkenrecht, die zijn in februari opgelost maar de receptuur is veranderd en ook deze tabak smaakt slechts een fractie van de oude. Blijft echter wel gewoon leverbaar.
Beste Joey,
Newsflash!!! Hoorde gisteren van mijn sigarenboer dat Orlik ook met Three Nuns gaat stoppen. Ben al jaren liefhebben en baal hier goed van. Weet iemand of dit merk door een andere producent opgepakt gaat worden???

Will
Klopt, Orlik stopt ermee. Echter, MacBaren produceert nu Three Nuns en Capstan. Zie ook mijn blog: http://dutchpipesmoker.wordpress.com/20 ... y-capstan/
Maarrr... Ik hoorde vorige week van Robbie San dat zijn tabakswinkel, de Rokado in Uden, geen Capstan meer kan bestellen. Wat dus volgens mij ook inhoudt dat Three Nuns niet meer leverbaar zou zijn. Zat ik gisteravond op de site van De Oude Leeuw en wat staat er bij Capstan: "LET OP: Dit product is beperkt leverbaar!" :? Bij Three Nuns staat echter nog niets..

Hier trouwens wat leuk leesvoer over Three Nuns: http://pipesmagazine.com/blog/kevins-bl ... o-perique/ en http://pipesmagazine.com/blog/pipe-toba ... -a-review/
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Waarom verbaast mij dit niet?? Instanties als STG en MacBarenproberen zoveel mogelijk winst te maken en willen daarom het liefst zoveel mogelijk mainstream tabakken produceren. Een tabak met te weinig liefhebbers verdwijnt gewoon.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Wat Nekker zegt, misschien alleen Nederland en niet België of Duitsland. Een goed alternatief voor Three Nuns schijnt trouwens Director's Cut te zijn van HU Tobacco: http://shop.strato.de/epages/63080810.s ... D=37610218
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Laafke schreef:Waarom verbaast mij dit niet?? Instanties als STG en MacBarenproberen zoveel mogelijk winst te maken en willen daarom het liefst zoveel mogelijk mainstream tabakken produceren. Een tabak met te weinig liefhebbers verdwijnt gewoon.
Hooooo, Capstan en Three Nuns verdwijnen niet, ze zijn straks misschien alleen niet meer leverbaar in Nederland..
Afbeelding

Huub

Bericht door Huub »

Hallo,

Dat is toch wel vreemd. Zeker gezien in het licht van het feit dat Three Nuns en de blauwe en gele Capstan enige tijd geleden in de USA, waar ze tot dan niet te koop waren, werden geïntroduceerd.
Zal wel aan de importeur liggen.
Je zou bijna zeggen dat de importeur hier de Nederlandse pijproker achterstelt.
Je zou bijna denken we gaan de McBaren (Mc Blaren ) rokers vragen om die tabakken uit protest niet meer te roken.

Fijne voortzetting van de zondag en Happy Puffing.

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 08 sep 2013 16:46, 3 keer totaal gewijzigd.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Dit soort berichtten doet me altijd denken:"Waarom zet ik dan geen eigen tabak import bedrijf op?"
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Huub schreef:Hallo,

Dat is toch wel vreemd. Zeker gezien het licht van het feit da Three Nuns en de blauwe en gele Capstan enige tijd geleden in de USA, waar ze tot dan niet te koop waren, werden geïntroduceerd.
Je zou bijna zeggen dat de importeur hier de Nederlandse pijproker achterstelt.
Dat was precies ook mijn gedachte.. Volgens mij kan Pronk (de NLse importeur) er prima aankomen via MacBaren maar zullen ze er wel niet meer genoeg aan kunnen verdienen. En ja, ik ben geen Pronk fan..
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Bananabox-Ninja schreef:Dit soort berichtten doet me altijd denken:"Waarom zet ik dan geen eigen tabak import bedrijf op?"
Vraag maar eens aan Rudi hoe verrekte moeilijk dat is in NL.. Zoooooooooveel regels en wetten :?
Afbeelding

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Arno schreef: Vraag maar eens aan Rudi hoe verrekte moeilijk dat is in NL.. Zoooooooooveel regels en wetten :?
Ja, ik had die verhalen al eens gelezen maar dat neemt niet weg dat ik die gedachte steeds weer heb.
Maar goed, ik zal eens goed in die stof duiken.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Laafke

Bericht door Laafke »

M.i is het gewoon zo dat er veel meer vraag is naar gearomatiseerde tabakken dan naar de - laten we ze voor t gemak even naturel noemen- tabakken. Laatstgenoemde worden in kleinere hoeveelheden afgenomen (of helemaal niet "daar is geen vraag naar") dus daar zit veel meer werk in relatief gezien. Dat kost geld, minder winst dus eruit ermee. (Kijk voor de gein maar eens bij de merken & recensies dan zie je wat ik bedoel).
Plus dat bij een gearomatiseerde tabak veel vaker een filter wordt gebruikt....dan lijkt me het plaatje wel duidelijk

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Bananabox-Ninja schreef:
Arno schreef: Vraag maar eens aan Rudi hoe verrekte moeilijk dat is in NL.. Zoooooooooveel regels en wetten :?
Ja, ik had die verhalen al eens gelezen maar dat neemt niet weg dat ik die gedachte steeds weer heb.
Ik goochel ook al lang met dat soort ideeën. Heb mezelf er al enorm in verdiept, het is enorm moeilijk omdat er een voortdurende jacht is door de overheid op dit soort ondernemingen. Maandelijks veranderen er regels, en opgepast als je dat niet hebt opgevangen. De tabaksindustrie moet continu bezig zijn met de kleine lettertjes te lezen van alle mogelijke wetten die worden gelanceerd. Geloof me, dat op zich is al een full time job.

Toch hoop ik er ooit iets mee te doen.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Nekker schreef:
Bananabox-Ninja schreef:
Ik goochel ook al lang met dat soort ideeën. Heb mezelf er al enorm in verdiept, het is enorm moeilijk omdat er een voortdurende jacht is door de overheid op dit soort ondernemingen. Maandelijks veranderen er regels, en opgepast als je dat niet hebt opgevangen. De tabaksindustrie moet continu bezig zijn met de kleine lettertjes te lezen van alle mogelijke wetten die worden gelanceerd. Geloof me, dat op zich is al een full time job.

Toch hoop ik er ooit iets mee te doen.
Een Belgisch/Nederlandse tabaksimporteur die Pronk het water uit schiet, dat zou erg mooi zijn :mrgreen:
Afbeelding

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Wie weet, ooit... :wink: :D Het zou mooi zijn moesten er opnieuw liefhebbers zich gaan bezig houden met importeren. Zodat er opnieuw wat kwaliteit op de markt, verschijnt.
Groet, Nekker

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Nekker schreef:Wie weet, ooit... :wink: :D Het zou mooi zijn moesten er opnieuw liefhebbers zich gaan bezig houden met importeren. Zodat er opnieuw wat kwaliteit op de markt, verschijnt.
Precies, het draait nu veel te veel om geld mijns inziens. Alle beslissingen worden met €-tekens in de ogen genomen. En begrijp me niet verkeerd, er is niets mis met geld verdienen. Maar in zo'n niche van de rooksector, wat pijproken nu is, moet je (wederom) mijn inziens nu niet zitten om veel geld te willen verdienen.
Afbeelding

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Arno schreef:
Nekker schreef:Wie weet, ooit... :wink: :D Het zou mooi zijn moesten er opnieuw liefhebbers zich gaan bezig houden met importeren. Zodat er opnieuw wat kwaliteit op de markt, verschijnt.
Precies, het draait nu veel te veel om geld mijns inziens. Alle beslissingen worden met €-tekens in de ogen genomen. En begrijp me niet verkeerd, er is niets mis met geld verdienen. Maar in zo'n niche van de rooksector, wat pijproken nu is, moet je (wederom) mijn inziens nu niet zitten om veel geld te willen verdienen.
Hoezo???.... ze doen niet anders dan bakken met geld verdien in rokersland... eigenlijk aan alles waardoor het aardse leven aangenamer wordt. Roken,drinken, eten... etc...etc...
Maaruh... ging dit niet over Capstan Blue???

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

HansDK

Bericht door HansDK »

Ik zag dit antwoord staan op de danish pipe shop. Er is dus nog hoop.

NB! Many think that Three Nuns is going out of the market because Scandinavian Tobacco Group informs that they stop producing it. This is true but the Mac Baren Company has won the contract on producing Three Nuns so they are already now supplying it after the same recipe.

Laafke

Bericht door Laafke »

Dan blijft nog de vraag of de tabak in Nederland verkrijgbaar blijft. Want ook voor deze tabak moeten stickers geproduceerd worden....en als het dan hetzelfde verhaal wordt als bij OBS dan zie ik het somber in.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Laafke schreef:Dan blijft nog de vraag of de tabak in Nederland verkrijgbaar blijft. Want ook voor deze tabak moeten stickers geproduceerd worden....en als het dan hetzelfde verhaal wordt als bij OBS dan zie ik het somber in.
Dan is er iets meer hoop dan bij STG. Want STG moet eerst via een andere importeur (Pronk in Diemen) Nederland binnen zien te komen. En aangezien Mac Baren zijn eigen importeur/fabriekje in Roosendaal heeft staan (Van Landewijck) stemt dit toch iets hoopvoller voor de nonnen-liefhebbers. Maar het staat of valt met genoeg kilogrammen verkoop per land.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:
Laafke schreef:Dan blijft nog de vraag of de tabak in Nederland verkrijgbaar blijft. Want ook voor deze tabak moeten stickers geproduceerd worden....en als het dan hetzelfde verhaal wordt als bij OBS dan zie ik het somber in.
Dan is er iets meer hoop dan bij STG. Want STG moet eerst via een andere importeur (Pronk in Diemen) Nederland binnen zien te komen. En aangezien Mac Baren zijn eigen importeur/fabriekje in Roosendaal heeft staan (Van Landewijck) stemt dit toch iets hoopvoller voor de nonnen-liefhebbers. Maar het staat of valt met genoeg kilogrammen verkoop per land.
Geen Pronk? :D Dat stemt inderdaad wat hoopvoller.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Re: Capstan en Three Nuns - Algemeen

Bericht door Eliminator »

Diverse topics over Capstan en Three Nuns samengevoegd
Afbeelding

Plaats reactie