Kleipijpenmuseum Gouda
Kleipijpenmuseum Gouda
Mn vrouw is gisteren naar het kaasmuseum n Gouda geweest. Op de andere verdieping is het kleipijpenmuseum Je kunt daar van A-Z zien hoe kleipijpen worden gevormd en gebakken, een heel leuke man maakt van een proces een interessante show. Voor de liefhebber een aanrader....vond het jammer dat ik niet mee ben geweest.
- yorrick
Re: Kleipijpenmuseum Gouda
Ja en in de beschrijving van de dag stond alleen maar kaas museum, en dat interesseert mij geen flikker. Als ik dat geweten had was ik meegegaan....maar had niet meer meegegaan met de rest van de dag en was s avonds met de trein wel naas huis gegaan....als ik éénmaal over pijp en tabak kan praten ik voorlopig nog niet uitgeluld....vraag maar aan Rudi van tobaccoshop...die heeft t aan de lijve ondervonden. Even een blikje Troost halen en 2 uur later nog niet thuis zijn....mijn vrouw ging vaak mee en die ging dan maar winkelen.
Maar gelukkig heeft mijn vrouw een heel setje foto's gemaakt van t pijpmaken dus die ga ik op mn gemakje bekijken vandaag
Maar gelukkig heeft mijn vrouw een heel setje foto's gemaakt van t pijpmaken dus die ga ik op mn gemakje bekijken vandaag
- yorrick
Ja, maar als mijn vrouw, die niet eens pijp rookt, hem al wijst op verschillende onjuistheden in zijn verhaal, en ik die een artikel over kleipijpen mag schrijven voor Arno's blog bij hem langs gaan, bederven we dan niet zijn dag en krijgt hij een minderwaardigheids complex????
Wat is me trouwens wel afvraag: is hij nou de man die de laatste pijpenbakker in Gouda is, die er ,ik meen, in 2006 mee opgehouden was ivm leeftijd, een paar jaar later toch weer begonnen en op zoek is naar een jonger iemand om het vak aan te leren???
Wie weet meer??

Wat is me trouwens wel afvraag: is hij nou de man die de laatste pijpenbakker in Gouda is, die er ,ik meen, in 2006 mee opgehouden was ivm leeftijd, een paar jaar later toch weer begonnen en op zoek is naar een jonger iemand om het vak aan te leren???
Wie weet meer??
- yorrick
ik zal is navraag doen me vriendin komt er vlakbij vandaan
groeten yorrick
Alvast bedankt!! En zeg maar dat hij is niet weet hij altijd mijn vrouw mag mailen 

- Martin Romijn
- Contacteer:
Adri Moering was volgens mij gestopt Laafke....maar heb ook geluiden gehoord dat er een doorstart was.
Ben meermaals in zijn zaak geweest en heb nog een paar pijpjes en een tabakspot van hem. Was erg leuk om te zien hoe de pijpen gemaakt werden.
Ben meermaals in zijn zaak geweest en heb nog een paar pijpjes en een tabakspot van hem. Was erg leuk om te zien hoe de pijpen gemaakt werden.
- Robert
- Contacteer:
Jammer omdat je die leuke man hebt gemist?Laafke schreef:Mn vrouw is gisteren naar het kaasmuseum n Gouda geweest. Op de andere verdieping is het kleipijpenmuseum Je kunt daar van A-Z zien hoe kleipijpen worden gevormd en gebakken, een heel leuke man maakt van een proces een interessante show. Voor de liefhebber een aanrader....vond het jammer dat ik niet mee ben geweest.

Nee Robb jammer dat ik het niet heb kunnen zien. Ik ben echt fan van kleipijpen, heb er zelf een paar, meest Zeniths (waar ik er af en toe ook weleens eentje van erkoop omdat ze niet meer te krijgen zijn) en had graag met de man willen praten....
Enne een ent in mn nest...ik moet er niet aan denken...snap ook niet dat vrouwen daar op vallen..zo'n enge harige griezel brrrrrrrrrrrr
Enne een ent in mn nest...ik moet er niet aan denken...snap ook niet dat vrouwen daar op vallen..zo'n enge harige griezel brrrrrrrrrrrr