Nieuwsbrieven

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Laafke

Nieuwsbrieven

Bericht door Laafke »

Verschillende grote tabakszaken (uit het buitenland) sturen min of meer regelmatig, Al Pascia iedere zondag, een nieuwsbrief met daarin de nieuwste modellen, soms redelijke modellen van een 100,= euro soms een Frank Axmacher van 1950,=euro. Die brieven worden meestal s nachts verstuurd. Van Al pascia weet ik dat die om 02.00 n de mailbox zit. Ik sta zondags altijd erg vroeg om het aanbod te kunnen bewonderen, meestal voor 5 uur. Maar daar die rot yankees op een ander tijdstip leven komt het heel vaak voor dat de helft tot soms driekwart van het aanbod is verkocht en wij Europeanen de restjes mogen verdelen. Feitelijk zou er een wet moeten komen die dat verbied. Want vandaag kreeg ik de brief van Rad Davis met de mededeling dat er een nieuwe pijp klaar was...die heeft een halfuurtje ongeopend in mijn mailbox gelegen, ik opende hem: verkocht. Met de pijpen van David Enrique....zelfde verhaal.

Bart Iron
Moderator

Re: Nieuwsbrieven

Bericht door Bart Iron »

Laafke schreef:...die heeft een halfuurtje ongeopend in mijn mailbox gelegen, ik opende hem: verkocht. Met de pijpen van David Enrique....zelfde verhaal.
Niet talmen dus!

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Dan heb ik een tip: blijf 's zaterdags op tot 02:00 :!: .

Pieter

Bericht door Pieter »

Ja, ik snap ook niet echt wat het probleem is. Als je dit per se wilt kunnen doen dan blijf je toch gewoon op tot die tijd. Als je het ook al de moeite waard vind om ervoor om 5 uur je bed uit te komen...
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik kan merken dat jij mijn vrouw nog niet kent als het gaat om de aanschaf van een nieuwe pijp.... :?

@Pieter: om 05.00 slaapt mijn vrouw nog dus die heeft daar geen weet van dan als ik wat bestel..... :D

lestat

Bericht door lestat »

Dan is het misschien maar goed dat het meestal uitverkocht is!
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Laafke

Bericht door Laafke »

Ja lestat, wij moeten leven van een inkomen dat boven het minmum ligt (doordat dat 2 of 3 tientjes is komen we voor allerleilei toeslagen niet in aanmerking :( ) Dus het kopen van een kwaliteitspijp zit er niet in. M'n laatste nieuwe die heb gekocht is van de erfenis die mijn vrouw heeft gekregen maar aan je spaargeld kom je liever niet voor t geval er zich werkelijk wat op doet.(en ik heb een Cutty gekregen van Roger Wallenstein voor mn schrijfsels over hem en als huwelijksgechenk....en als de nieuwe serie Jolly Rogers uitkomt mag ik er ook eentje uitzoeken...zo waadeert hij de PR die ik voor hem doe) Omdat ik graag een meerschuimen Cutty wilde heb ik een aantal pijpen verkocht en zo betaal ik die dan, Mijn vrouw was kwaad toen ze doorkreeg voor hoe weinig ik die pijpen wegdeed. Want ze weet exact wat ik voor een oude betaald heb...... daarom zal ik ook nooit achter haar rug om tabak of een pijp kopen. Zelfde met tabak....toen ik nog gezond was en bij mocht verdienen had ik een 2 krantenwijken en van dat geld mocht ik pijpen en tabak kopen. Leerde diverse goede buitenlandse tabakken kennen. Die raken zo langzamerhand op maar aanvullen is er niet bij: je hebt vaak een minimumbedrag dat je moet besteden voor ze naar Nederland verzenden, de prijs van de betere tabak en de verzendkosten. Ik heb precies voldoende geld om wekelijks een blikje Troos slices of een pakje OGS en een paar pakjes shag, ja ben helaas nog verslaafd, te kopen. Wil ik meer dan gaat dat van het huishoudgeld af en hebben we geen eten. Maar desondanks vind ik het mooi om de nieuwsbrieven te zien en bij te houden in welke fase pijpenmakers zitten en wat seriefabrikanten aan nieuws uit brengen. Wat er nog op de markt komt uit oude productie (zo kwam Chacom met de serie Antique, pijpen met hout van 100 jaar, kon twee Cutty's bestellen en voordat die binnen waren,moesten uit Wenen komen, was de hele voorraad verkocht.) En door de nieuwe regels en door het feit dat ik zo ziek was kon ik niks meer bijverdienen dus houdt het feestje op. Af en toe krijg ik wat sampletjes binnen uit het buitenland is het weer even feest. Maar ik klaag niet, ben gelukkig met een lieve vrouw, mn herwonnen gezondheid en dat is belangrijker dan een dure hobby. Een nadeel is wel dat als je echt kwaliteitspijpen gewend bent dan ben je niet meer gelukkig met een Big Ben, Vauen ofzo.....

Een prettige dag, hier gaat de zon schijnen dus ik ga een lekkere wandeling met de hond maken aan zee..pijpje drbij....wat is het leven goed!!

GJ

Wallace

Bericht door Wallace »

Laafke schreef:Een prettige dag, hier gaat de zon schijnen dus ik ga een lekkere wandeling met de hond maken aan zee..pijpje drbij....wat is het leven goed!!

GJ
Zon schijnen? Om 02.42 uur in de nacht :-T
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik bedoelde vandaag!!

teunis

Bericht door teunis »

De verhalen hier lezend komt bij mij een beeld op (ja, ook ik denk vaak in plaatjes), van dat jongetje wat met de neus tegen de ruit van de snoepwinkel geplakt zit.... :lol:

Voor mijzelf kies ik er voor om niet de hele dag nieuwsbrieven of sites van fabrikanten te bezoeken; kom ik ook niet in de verleiding. 8)

Om weer in plaatjes te denken: ik loop liever om de rosse buurt heen dan er doorheen! :oops:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Een Vauen geen kwaliteitspijp :-T

Godfrey

teunis

Bericht door teunis »

Godfrey59 schreef:Een Vauen geen kwaliteitspijp :-T

Godfrey
Ach, Godfrey, ook Laafke doet niet anders dan zijn mening geven. Ik heb inmiddels geleerd om bij zijn berichten de termen 'ik vind' of 'naar mijn mening' er maar bij te lezen of te denken :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

eka_nl

Bericht door eka_nl »

Ik vind het kijken ernaar ook verschrikkelijk leuk. Ik zie het vooral op facebook en instagram voorbij komen. Vooral op instagram volg ik veel pijpmakers. Geweldig om te zien wat die gasten maken! Nou zijn dat niet eens astronomische bedragen wat ze er voor vragen, heel vaak tussen de 150 en 300 dollar, maar toch ook boven mijn budget. Maar als je van auto's houd kijk je toch ook naar die racemonsters die je niet kan kopen? (ik ben geen auto man maar mijn broertje......) Vind ik een beetje hetzelfde.

Laafke

Bericht door Laafke »

Met kwaliteitspijpen bedoel ik o.a frre hands van bepaalde makers zoals sommige van Wallenstein, een Tom Eltang of Frank Axmacher. En dan het verschil met een beginnerspijp van 49,95 van o.a BB of Vauen of een mandjespijp bijv. Ik heb ook gehoord dat de kwaliteit van Vauen met spromgem omhoog is gegaan en ik hoor ook geen klachten meer zoals ik die een jaar of 5 a 6 wel hoorde Godfrey. Maar ik heb helaas nog geen nieuwe Vauen in handen gehad om het zelf te ervaren. Het enige wat hier in Vlissingen te koop is is een mandjespijp of beginnerspijp van BB. De winkelier weigert om duurdere en in mijn ogen betere pijpen in te slaan want er is geen vraag naar. En Vauen is de meest verkochte pijp in Duitsland, dat moet toch ergens aan aan liggen......

En wat die rosse buurt betreft...ik kom er zelfs niet in de buurt...ik koop liever en pakje tabak of een pijp dan dat ik naar de hoeren zou gaan. :mrgreen:

Plaats reactie