Ik ben op zoek naar een pijpentas waar meerdere (lees minimum 8 ) pijpen in kunnen EN geen 100'en euro's kost .
Nu heb ik al op internet gezocht maar vind niets dat in aanmerking komt ... enkel een tas tot 7 pijpen voor +- 100 euro.
Mensen die zoiets hebben liggen en niet gebruiken? of een idee waar ik moet zoeken?
Ik ben op zoek naar een pijpentas waar meerdere (lees minimum 8 ) pijpen in kunnen EN geen 100'en euro's kost .
Nu heb ik al op internet gezocht maar vind niets dat in aanmerking komt ... enkel een tas tot 7 pijpen voor +- 100 euro.
Mensen die zoiets hebben liggen en niet gebruiken? of een idee waar ik moet zoeken?
Probleem is dat die grote tassen eigenlijk alleen voor zoiets als een pijprokersmeeting echt handig zijn, voor normaal gebruik zijn tasjes voor een stuk of 3 pijpen echt veel handzamer. En voor een meeting is het dan meteen weer nog handiger om gewoon een andere tas te pakken, bijvoorbeeld voor kleine laptop, en daar zelf een binnenwerkje voor te improviseren waarin je meer pijpen en tabak kwijt kunt. Er zijn hier op het forum een paar prachtige stukken huisvlijt op dat gebied te zien, maar een verzameling gewone sokken om de pijpen in te doen, en een gewone tas werken ook al... http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=5701 http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=5464
Het is of de duvel ermee speelt, maar vaak zijn tassen voor 6-8 pijpen met van die lange "slurven" erin om je pijpen in te steken. Daar krijg je met geen mogelijkheid een gebogen pijp in. Prachtig en functioneel voor rechte pijpen, maar een kromme? Dus let daar op Mikali.
Ik was een jaar of 2 geleden ook op zoek naar een grotere pijpentas. Ik vond er één met korte "slurven", waar je dus prima een gebogen pijp tussen kunt frotten. Maar ja, wél meteen een tas voor 12 pijpen en zeker niet goedkoop. Een Martin Wess tas van die afmetingen kostte mij ruim over de 200 pleuro, en daar was al een flinke korting af.
En nu weet ik toevallig dat Rudi (onze vriend in Goes) een tasje of misschien wel 2 te koop heeft. Nieuw, net binnen gekregen, gewoon echt leder, ik dacht voor 6 of 8 pijpen, en zéker geen 100 eurootjes.
Heb Rudi al gehoord is er ééntje voor 6 inderdaad en niet overdreven duur.
Mijn bedoeling was eigenlijk om er een grote te kopen voor vakantie, maar dan is misschien een laptop tas wel handiger ...
Heb nu zo'n tasje voor 1 max. 2 pijpen maar die vind ik veels te klein omdat je daar nog geen blik tabak in kwijt kan ...
Bedankt in elk geval voor de bedenkingen tot dusver
Heb zelf gewoon een oude laptoptas genomen. Een nep leren riem verknipt tot reepjes en die als ringetje in de tas geplakt. Door de ringetjes zo te hangen dat de kop er gewoon in hangt terwijl je de tas draagt, moet je niet letten op de grote ervan. Wel heb ik enkele ringen wat smaller gelaten zodat ook mijn smallere pijpen niet te veel bewegingsvrijheid hebben. Door ze een beetje juist te schikken krijg je er makkelijk een groot aantal pijpen in en blijft er zelfs nog ruimte voor meerdere blikken tabak, ragers, aanstekers, tampers, samplezakjes, gasbus,...