@Vandaahl & Jos,
Ben net terug van Intertabac in Dortmund en heb daar Poul Winslow weer gesproken. Ik heb hem verteld van jullie enthousiasme over de Harlekin pijpen, naar aanleiding van mijn foto's van enkele dagen geleden

. Mocht iemand van jullie nog zo'n pijp willen hebben, geef het dan aan mij door. Poul Winslow wil ze dan nog best maken op bestelling. Heerlijk als je direct contact met de producent hebt, en dan nog wel een producent van zulke pijpen!!!
Heb vandaag 5 stuks PC gekocht, een "C"-tje en een "E"-tje uit de "Waves" collectie. Die Waves is misschien niet direct heel mooi te noemen, maar het is een serie van Winslow en zoals mijn nickname al zegt hoort die gewoon in mijn collectie thuis.
Ik zal morgen 2 van de PC's meenemen naar Leerdam (er liggen er nog 3 bij mijn vriend/winkelier waarvan ik er elke maand eentje ga ophalen) en de C en de E zal ik ook meenemen. Naast nog wat andere bijzondere Winslows.
Foto's op dit forum volgen nog, heb ik nu even geen tijd voor. Ook heb ik de jaarpijp besteld en een "special" vanwege Winslow's 25 jaar in het vak als zelfstandig ondernemer (voorheen werkte hij voor Preben Holm, totaal al 41 jaar in dit vak).
Verder ERG VEEL gezien op die beurs, zoals ieder jaar. Kunnen jullie je voorstellen hoe je als kind in een snoepwinkel staat tussen bijvoorbeeld 750+ stuks Winslows? Of Peterson, Big Ben, Vauen en noem elke fabrikant/merk maar op? Tabak die we hier in Nederland nog niet gezien hebben, vele die nooit in Nederland verkocht zullen worden? Sigaren, accessoires, humidors, tassen en etui's, waterpijpen, whisky, tabak, tabak, tabak en sigaren, sigaren en nog eens sigaren?
Weer een heel enerverende dag vol met indrukken. Niet in de laatste plaats vanwege het overdreven vele vrouwelijk schoon. Het is beslist niet vrouwvriendelijk, maar "sex sells" nog steeds.
Voor de aanwezigen in Leerdam heb ik nog een heel kleine verrassing meegekregen van de enige echte "tabaksprofessor" in de wereld: Per Georg Jensen. Maart 2011 pas in Nederland, splinternieuw en morgen mogen jullie snuffelen en proeven.