Dukdalf schreef:Als bemoedigend woord: ik heb ook een paar jaar ervaring mogen opdoen in het zakendoen met de grote tabakshandelaren en een snelle beslissing heb ik ze nooit zien nemen. Een jaar voor zo'n project is pas een begin: iemand als Greg Pease is ook jarenlang 'in de marge' bezig geweest. Hou je contacten warm en zet door, je weet maar nooit. Misschien krijg je zelf een inval, externe dingen als prijzen of wetten kunnen veranderen, en zelfs een marketingmanager in de tabak kan opeens een bevlieging krijgen .
Doet me een beetje denken aan mijn werk.
Van aanbieding to project is het langste wat we ooit gehad hebben 5 jaar.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
Leuk dat ik wat leven geblazen heb in dit draadje en dat er naast meer duidelijkheid ook weer ideeën komen boven drijven.
Het lijkt mij ook een goed idee om "my own blend" nader te bekijken voor de mogelijkheid een eigen Forum tabak te ontwikkelen.
De mensen bij Planta waren altijd heel soepel en meegaand in hun denkwijze . Ze doen in Berlijn ook nooit moeilijk over vragen . Het moet al vreemd lopen als je met hun niet overeen kunt komen .
Succes in ieder geval , en mocht er hulp gewenst zijn hoor ik het wel .
Na mijn blogpost over de forumtabakken bleek opeens via Ignoro dat J.F. Germain geïnteresseerd was! Een droom van me! Hun waren bereid de 3 blends te maken maar dan zou ik wel al bestaande tabakken van hun moeten gebruiken als basis. Nou, met tabakken als Penzance, Exotique, Balkan Sobranie en Dorchester in het assortiment maakte ik me daar niet z'n zorgen over. De enige mogelijke hobbel in de weg zou het importeren van de tabakken kunnen zijn. En precies daarover struikelde het.. Importeur Pronk was niet bereid Germain tabakken te importeren.
Uit Duitsland voelde meesterblender Hans Wiedemann van HU Tobacco behoorlijk mee het hele project en besloot om te kijken wat hij kon doen. De route zou dan zo zijn dat ik samen met hem de tabakken ging creëren, dat hij ze liet produceren en dat hij ook de verkoop ervan deed. Echter, DTM (waar Hans veel mixtures laat maken) wilde (wederom) niet meewerken. Weer het kostenplaatje..
Dus nu houdt het op. Nou ja, via Godfrey heb ik nog een ingang bij Linzbach in Düsseldorf. Hun waren bereid om in een samenwerking met mij en hun masterblender een kleine oplage van de forumtabakken te maken met eigen label en al. Maar daar moet ik nog eens heel goed over nadenken. Ik weet dat Linzbach hun tabakken via John Aylesbury bij Kohlhase & Kopp laat maken dus hoe dan wel een kleine oplage kunnen laten maken is mij een beetje een raadsel. Bovendien komt alles dan op mijn schouders terecht. Het maken van de tabakken maar ook de hele afwikkeling daarna. Hier bijhouden wie er allemaal forumtabakken willen, geld ontvangen of mensen achter de kont aanzitten, onderhandelen met Linzbach over de prijs, het artwork regelen etc. etc. Een hoop extra moeite waar ik nu niet echt op zit te wachten..
Eind deze maand ga ik naar Hajenius en dan zal ik proberen een blend in elkaar te zetten. Liefhebbers kunnen die dan daar bestellen of bij Willem Schimmel.
Ohhhh.... ga je naar Amsterdam.... Chaffeur nodig vriend????
Klote te horen dat het allemaal niet wilt lukken met de tabaksgiganten.... Beetje jammer maar dit lag (in mijn optiek) in de lijn der verwachting, toch???!!!! Nou dan wordt het "My own Blend PRF Forumtabak".... Ben erg benieuwd wat voor lekkers ze daar hebben... En anders bestellen we gewoon 30(0) kilo uit de US, want ik weet nog een paar hele mooie tabakken die het importeren waard zijn...
Ik kijk er naar uit...
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
Erg jammer voor ons prf'ers maar vooral héél erg voor jou Arno. Spijtig dat die droom (nog) niet in vervulling gaat. Ik blijf duimen voor jou dat het er ooit toch mag van komen.
Ach, los van de frustratie over het niet doorgaan hebben we aan deze hele excercicie toch een paar mooie en leerzame excusieverslagen overgehouden. Waarvoor dank Heeren!
Aan inzet, initiatief en energie van jou Arno heeft het niet gelegen.
En laat ik ook je vastberadenheid en doorzettingsvermogen niet vergeten.
Daarvoor heel veel dank.
Het is en blijft jammer dat er zoveel beren, hobbels op de weg zijn en ook nog hele diepe kuilen.
Je hebt je best gedaan maar als alle wegen naar een resultaat blijken dood te lopen houd het op.
Ik wil je nogmaals danken voor je inzet.
Hallo iedereen, ik maak maar even een aparte topic hiervoor aan (moderatoren, dit graag sticky maken).
Onverwacht bood Hans Wiedemann van HU tobacco vandaag nog een ingang aan voor de forumtabakken.
Als we komen aan 50 blikken van 100 gram per soort (3 soorten) gaat het hele verhaal door. Zo niet, jammerdebammer.
De 100 grams blikken zullen ongeveer tussen de €16 en €20 gaan kosten en zullen uiteindelijk gemaakt gaan worden door Kohlhase & Kopp (bekend van de Rattrays, McConnell, Ashton, Solani en Peterson tabakken).
Dus om te weten of ik aan de slag kan gaan met Hans wil ik graag weten wat iedereen zou willen kopen. Let wel, ben hier aub serieus in! Nu ik de financiële backup van Rudi niet meer heb loop ik het risico. En eigenlijk ben ik al stapelgek dat ik dit doe. Ik moet dus ZEKER weten dat ik aan het geld voor 50 blikken per soort kom. Dus nogmaals, als je interesse hebt, weet het dan zeker en kom later niet aan met "ik had een financiële tegenvaller" etc.
Vul hieronder aub de lijst in, ik zal het goede voorbeeld geven. Doe dit aub binnen 2 weken. Dan kan ik Hans informeren. Alvast bedankt!
Aromatische mixture:
- Arno (1x)
Virginia flake:
- Arno (1x)
Latakia mixture:
- Arno (1x)
Laatst gewijzigd door Arno op 13 mei 2013 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Virginia flake:
- Arno (1x)
- Winslow Collector (3x)
- Wowbagger (2x)
- paasei (1x)
Latakia mixture:
- Arno (1x)
- Winslow Collector (2x)
- Wowbagger (1x)
- paasei (1x)
- Upper Ten (4x)
Ik maak het op een tussentotaal van 30 blikken.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie
Hallo Arno, is het misschien mogelijk om een tipje van de sluier te lichten over de mixtures? In welke richting moet ik denken voor de latakia mixture, en voor de aro rokers is dat misschien ook handig om weten.
Da's dus 150 blikken a € 20 (voor het gemak) voorfinancieren. .... Lijkt me logisch om daar niet zelf voor op te draaien. Misschien een aparte rekening openen ofzo waarop iedereen vooruit betaald?
Kan iemand mij ff op de lijst zetten voor 1blik van elke variant? Dat lukt niet met de foon.
Executeur Testamentair des Forums!tegen wil en dank!