Ik vind ze soms al zo schmützig na een keer roken. Laat staan als ze lekker nat gelebbert zijn

Tijdig vervangen is bij mij afhankelijk van de tabak en welke pijp.Dolledokus schreef:Mag ik vragen wat te verstaan onder "tijdig"?
Ik vind ze soms al zo schmützig na een keer roken. Laat staan als ze lekker nat gelebbert zijnSoms trek ik ze de dag erna en leg ze even apart voor nog 1 ronde. Dus de meesten gaan twee rondjes mee hier. Daarna echt weg en een nieuwe steken.
Blijven oefenen dubbel DDolledokus schreef:Dat zevernatte is ook puur mijn ding denk ik hoor. Beginnend etc etc, flink eraan trekken als een "dolle" en dan lukt dat prima!!![]()
Ik moet iets kalmer aan roken, maar dan gaat ze me meestal net uit! Het blijft een kunst!
Dit lijkt mij net zo onwaarschijnlijk dan wereldvredegezel schreef: Niet praten tijdens het roken, ook niet tegen jezelf.![]()
Mogelijk dat je te vast stopt, misschien es een heel klein beetje losser stoppen...Dolledokus schreef:Ik moet iets kalmer aan roken, maar dan gaat ze me meestal net uit! Het blijft een kunst!
gezel schreef: De stelen van mijn cobs zijn doorzichtig en daarin kan je tijdens het roken zien, hoe daar soms wat condens vormt.
Kijk Cali, daar sla je je eigen spijker op je eigen kop denk ikCalinero schreef:
Ik merk ook dat ik mijn filterloze Petersons (Sherlock Holmes Deerstalker en Dracula) het minst (eigenlijk bijna niet) rook omdat ik de tabak dan te scherp vind. ................................ .ik moet misschien meer geduld opbrengen om goed te leren roken!
Daar heb je natuurlijk een punt Dolle, maar ik ben momenteel echt dol op de zoete tabakken!Dolledokus schreef:Rook eens een 7seas erin anders. Veel milder als een sausje naar mijn idee.
+1. Zo'n ding kost helemaal niks en het doet mij altijd denken aan een theezakje twee keer gebruiken.Calinero schreef:Ik gebruik een filter maar één keer, het idee om een filter twee maal te gebruiken staat me niet zo aan
Nouja zeg!dinck schreef:en al die dingen met Dr. in de naam: voort, verdwijn uit mijn ogen!
Sorry Dr. Jefferson, het was niet mijn bedoeling je tegen de haren in te strijken, maar dat had je waarschijnlijk uit het vervolg wel begrepen:Dr. Jefferson schreef:Nouja zeg!dinck schreef:en al die dingen met Dr. in de naam: voort, verdwijn uit mijn ogen!![]()
dinck schreef:Nu lees ik hier dat serieuze pijpliefhebbers wel degelijk plezier hebben van filters, dus, hmmm... laat ik maar zeggen dat iedereen op dit punt vooral dat moet doen waar hij/zij het meeste plezier aan beleeft bij het roken. In ieder geval is mijn voorkeur niet op ervaring gebaseerd en derhalve volslagen irrationeel!
Helemaal met je eens, als ik een pakje shag zie met de tekst 'Rokers sterven jonger' dan wil ik die per se hebben... (helaas nog niet op een blikje pijptabak gesignaleerd).Dr. Jefferson schreef:Schadelijke stoffen maak ik me geen zorgen over, dood ga je toch wel![]()
Snapte ik al jadinck schreef:Sorry Dr. Jefferson, het was niet mijn bedoeling je tegen de haren in te strijken, maar dat had je waarschijnlijk uit het vervolg wel begrepen:Dr. Jefferson schreef:Nouja zeg!dinck schreef:en al die dingen met Dr. in de naam: voort, verdwijn uit mijn ogen!![]()
dinck schreef:Nu lees ik hier dat serieuze pijpliefhebbers wel degelijk plezier hebben van filters, dus, hmmm... laat ik maar zeggen dat iedereen op dit punt vooral dat moet doen waar hij/zij het meeste plezier aan beleeft bij het roken. In ieder geval is mijn voorkeur niet op ervaring gebaseerd en derhalve volslagen irrationeel!
Ik heb een pouch clan (nauwelijks wat uit want hij bevalt me niet) waar het op staat. Dus als je interesse hebtdinck schreef:Helemaal met je eens, als ik een pakje shag zie met de tekst 'Rokers sterven jonger' dan wil ik die per se hebben... (helaas nog niet op een blikje pijptabak gesignaleerd).Dr. Jefferson schreef:Schadelijke stoffen maak ik me geen zorgen over, dood ga je toch wel![]()
Dr. Jefferson schreef:Ik heb een pouch clan (nauwelijks wat uit want hij bevalt me niet) waar het op staat. Dus als je interesse hebt