Nieuw blog van Arno: Dutch Pipe Smoker
- St Patrick
Re: Nieuw blog van Arno: Dutch Pipe Smoker
Mooi stukkie text maar weer.... ik kijk uit naar het volgende item...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- MilleLuci
- Contacteer:
Weer wat geleerd, gaaf!
- Bommel
- dinck
Als nieuweling heeft het even geduurd voordat ik je blog ontdekte. Mijn complimenten voor een leuk en informatief blog, ik ben nu bij de afevering over Perique en daar kom ik er toch waarempel achter dat ik als Native American Spirit-roker mede verantwoordelijk ben voor het voortbestaan van deze variëteit! Ook heel toepasselijk dat ik net Solani Virginia Flake with Perique rookte. Heerlijke tabak, alleen niet zo geschikt voor die Stanwell Billiard. In mijn pijpen met kleinere kop komt hij beter tot zijn recht.
Arno,
Ik heb weer met plezier je blog gelezen
Ik heb weer met plezier je blog gelezen

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
- Dolledokus
Schitterend stukje Arno. Ik wist het niet eens! Ik was ook in de veronderstelling dat dit een heus Amerikano product was. Niets is minder waar! Man man, wij Ollanders zijn toch maar machtig mooi volk hé! 

Groet Dries,
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist

- Arno
- Contacteer:
Dank u heren en dame! Fijn dat het bevalt wat ik schrijf 
Update: http://dutchpipesmoker.wordpress.com/20 ... n-mixture/

Update: http://dutchpipesmoker.wordpress.com/20 ... n-mixture/
- Nekker
- Erelid
Arno, nogmaals mijn bewondering. Ik zeg niet snel het volgende, maar je bent echt een natuurtalent in je schrijven. Ik geniet met volle teugen van alles wat je neerpent!
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- dinck
By Jove! Een pijpje gestopt met 80 jaar oude tabak! Kijk, dat zijn nu eens ervaringen om een beetje jaloers op te worden. Ik durf het bijna niet te suggereren, maar als het nicotinegehalte je toch te heftig wordt...
Zou de smaak van die Craven altijd zo geweest zijn als je hem beschrijft of zou de leeftijd misschien toch een zo gehomogeniseerde smaak veroorzaakt hebben dat fijne nuances verloren zijn gegaan? Het zou natuurlijk interessant zijn als je de samenstelling van de mèlange zou kunnen achterhalen. In ieder geval erg fascinerend.
Had ik al gezegd dat je op een erg plezierige en enthousiasmerende toon schrijft? Compliment!
franz

Had ik al gezegd dat je op een erg plezierige en enthousiasmerende toon schrijft? Compliment!
franz
- Contacteer:
Dank! Vanmiddag had ik al even niet gegeten en kwam het denk ik even te hard aan. Nu rook ik de blend uit een wat kleinere Dunhill prince en gaat het primadinck schreef:By Jove! Een pijpje gestopt met 80 jaar oude tabak! Kijk, dat zijn nu eens ervaringen om een beetje jaloers op te worden. Ik durf het bijna niet te suggereren, maar als het nicotinegehalte je toch te heftig wordt...Zou de smaak van die Craven altijd zo geweest zijn als je hem beschrijft of zou de leeftijd misschien toch een zo gehomogeniseerde smaak veroorzaakt hebben dat fijne nuances verloren zijn gegaan? Het zou natuurlijk interessant zijn als je de samenstelling van de mèlange zou kunnen achterhalen. In ieder geval erg fascinerend.
franz

- Dukdalf
Laatst gewijzigd door Dukdalf op 11 mei 2013 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- dinck
Je hebt me zo nieuwsgierig gemaakt dat er niets anders op zit dan die Yale Mixture eens te kopen; ik neem aan alleen in het buitenland te bestellen? Ik ben er eindeijk in geslaagd prinsen te scoren, kan ik binnenkort ook ervaren hoe Latakia's daarin smaken.
- Contacteer:
Helaas alleen in buitenland te verkrijgen ja.. Prince-pijpen zijn niet zaligmakend hoor voor latakia-mixtures. Maar de vorm ervan helpt wel tot meer smaakgenot vind ik.dinck schreef:Je hebt me zo nieuwsgierig gemaakt dat er niets anders op zit dan die Yale Mixture eens te kopen; ik neem aan alleen in het buitenland te bestellen? Ik ben er eindeijk in geslaagd prinsen te scoren, kan ik binnenkort ook ervaren hoe Latakia's daarin smaken.
- Arno
- Contacteer:
Hmm, wat is de datum die boven de advertentie staat? November 1938?Dukdalf schreef:Dat wordt een andere hoed...:
Het klopt wel van die advertentie dat de tabak vers blijft. De binnenkant van mijn blik had geen spoortje roest..
- Dukdalf
Ik moest het even checken, maar de kleine lettertjes zeggen: "THE GRAPHIC, November 24, 1928". Overigens verkocht Craven ook sigaretten, met een kort mondstukje van kurk. Qua smaak en prijsstelling vergelijkbaar met Player's Navy Cut, dacht ik.
- Arno
- Contacteer:
1928Dukdalf schreef:Ik moest het even checken, maar de kleine lettertjes zeggen: "THE GRAPHIC, November 24, 1928". Overigens verkocht Craven ook sigaretten, met een kort mondstukje van kurk. Qua smaak en prijsstelling vergelijkbaar met Player's Navy Cut, dacht ik.

- dinck
In het verleden heb ik altijd latakia-mixtures in billiards gerookt, gaat ook prima. Ben alleen benieuwd of het echt anders smaakt uit een prince en zal daar t.z.t. uiteraard verslag van doen.Arno schreef:Prince-pijpen zijn niet zaligmakend hoor voor latakia-mixtures. Maar de vorm ervan helpt wel tot meer smaakgenot vind ik.
franz
- Contacteer:
Wow, gaaf en spannend om zo'n oud blik te verkrijgen en te openen! Dan nog een mooie ppffsstt horen!! Heel leuk weer om te lezen en vraag me af of een fabrikant geen idee zou hebben om een sample eruit op DNA-achtige manier te onderzoeken qua samenstelling!?
- St Patrick
Ik kan mezelf een niet mooiere ochtend wensen dan met een verhaal als dit de dag te beginnen...
Prachtig geschreven vriend en een mooie ervaring rijker... Had je alleen niet beter tot maandag kunnen wachten??? Een mooier kado bestaat niet, toch?!

Prachtig geschreven vriend en een mooie ervaring rijker... Had je alleen niet beter tot maandag kunnen wachten??? Een mooier kado bestaat niet, toch?!

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Arno
- Contacteer:
Dank! Nee niet maandag, dan zit er allemaal familie enzo binnen. Denk niet dat die de geur van latakia kunnen waarderenSt Patrick schreef:Ik kan mezelf een niet mooiere ochtend wensen dan met een verhaal als dit de dag te beginnen...

- Arno
- Contacteer:
McClelland heeft dat gedaan en ze zijn gekomen tot de "221-B Series, Arcadia" die ik noem in de post. Ze hebben wel slecht werk gedaan mijns inziens. Hun tabak bevat Virginia's en oriëntaalse tabakken. Ik heb Craven Mixture nu 2x gerookt en 1. er zit latakia in (overduidelijk) en 2. geen oriëntaalse (en als die erin zitten dan maar heeeeeeel weinig).MilleLuci schreef:Wow, gaaf en spannend om zo'n oud blik te verkrijgen en te openen! Dan nog een mooie ppffsstt horen!! Heel leuk weer om te lezen en vraag me af of een fabrikant geen idee zou hebben om een sample eruit op DNA-achtige manier te onderzoeken qua samenstelling!?
- JanSt
Mooi verhaal Arno. De naam Tibbe komt in deze streek nog veel voor. Heb nooit geweten dat dit de De grondlegger was van Mussouri Meerschaums. Vreemd genoeg heb ik er nooit 1 gerookt. Dat ga nu ik je Blog gelezen heb eens een keer doen.
Met vriendelijke groet,
Jan
All that is gold does not glitter
Jan
All that is gold does not glitter
- Bommel
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
En als je ze nou eens aanbiedt om een sample uit jouw blik om de juiste mix te krijgen in ruil voor smaak testen en een voorraad 'finished-product'?Arno schreef:McClelland heeft dat gedaan en ze zijn gekomen tot de "221-B Series, Arcadia" die ik noem in de post. Ze hebben wel slecht werk gedaan mijns inziens. Hun tabak bevat Virginia's en oriëntaalse tabakken. Ik heb Craven Mixture nu 2x gerookt en 1. er zit latakia in (overduidelijk) en 2. geen oriëntaalse (en als die erin zitten dan maar heeeeeeel weinig).
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- Arno
- Contacteer:
Ze hebben die Arcadia blend gemaakt naar aanleiding van samples van oude blikken. Misschien dat Craven Mixture later wat van samenstelling is veranderd en dat ze die blikken hebben gebruikt..Bananabox-Ninja schreef:En als je ze nou eens aanbiedt om een sample uit jouw blik om de juiste mix te krijgen in ruil voor smaak testen en een voorraad 'finished-product'?Arno schreef:McClelland heeft dat gedaan en ze zijn gekomen tot de "221-B Series, Arcadia" die ik noem in de post. Ze hebben wel slecht werk gedaan mijns inziens. Hun tabak bevat Virginia's en oriëntaalse tabakken. Ik heb Craven Mixture nu 2x gerookt en 1. er zit latakia in (overduidelijk) en 2. geen oriëntaalse (en als die erin zitten dan maar heeeeeeel weinig).
- janneman
- Contacteer:
Ha, een hele ontdekking en een mooi verhaal Arno! Wat mij vooral opviel was de snede, ik herinner me van vroeger veel meer van die 'ruwe' en onregelmatige snedes, en eigenlijk rookte dat best wel comfortabel. Hedendaagse perfectie heeft ook zo zijn nadelen...
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Ah okay, dat had ik gemistArno schreef:Ze hebben die Arcadia blend gemaakt naar aanleiding van samples van oude blikken. Misschien dat Craven Mixture later wat van samenstelling is veranderd en dat ze die blikken hebben gebruikt..Bananabox-Ninja schreef:En als je ze nou eens aanbiedt om een sample uit jouw blik om de juiste mix te krijgen in ruil voor smaak testen en een voorraad 'finished-product'?Arno schreef:McClelland heeft dat gedaan en ze zijn gekomen tot de "221-B Series, Arcadia" die ik noem in de post. Ze hebben wel slecht werk gedaan mijns inziens. Hun tabak bevat Virginia's en oriëntaalse tabakken. Ik heb Craven Mixture nu 2x gerookt en 1. er zit latakia in (overduidelijk) en 2. geen oriëntaalse (en als die erin zitten dan maar heeeeeeel weinig).

An item at rest cannot be stopped.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- dr. Watson
Een prachtige ontdekking en mooi geschreven
Hoe ga je het doen als de tabak wat droger wordt, ga je hem dan herbevochtigen? Ik zelf zou dat nooit doen i.v.m. schimmel.

Hoe ga je het doen als de tabak wat droger wordt, ga je hem dan herbevochtigen? Ik zelf zou dat nooit doen i.v.m. schimmel.
Gediplomeerd Clan Roker
- Arno
- Contacteer:
Dank! Als de tabak uitdroogt laat ik dat zo. Als ik dan wat wil roken doe ik een beetje in een samplezakje en bevochtig ik het dan. Maar ik hoop niet dat de tabak de kans krijgt om uit te drogen. Ik neem het blikje mee naar Zutphen dus iedereen die een vintage pre-WOII tabak wil roken heeft dan de kans. Zolang de voorraad strekt natuurlijkdr. Watson schreef:Een prachtige ontdekking en mooi geschreven![]()

- Bommel
Wat een mooi gebaar Arno.Arno schreef:Dank! Als de tabak uitdroogt laat ik dat zo. Als ik dan wat wil roken doe ik een beetje in een samplezakje en bevochtig ik het dan. Maar ik hoop niet dat de tabak de kans krijgt om uit te drogen. Ik neem het blikje mee naar Zutphen dus iedereen die een vintage pre-WOII tabak wil roken heeft dan de kans. Zolang de voorraad strekt natuurlijkdr. Watson schreef:Een prachtige ontdekking en mooi geschreven![]()