Zoals D'nDolle zegt de aanhouder wint, maar ik weet wel dat het een lastige reis is...
We kijken wel ff waar het tabaksschip strandt.

Wellicht gaat het hier over meer kilo's en een lange samenwerking.gezel schreef:Jammer van de moeite Arno.
Wel wat vreemd dat ze niet willen meewerken.
Er worden toch ook eigen mixtures gemengd voor winkels zoals o.a Schneiderwind, Jurewicz en Peter Heinrichs.
Peter Heinrichs verkoopt zelfs een forumtabak voor een Keulse pijprokersvereniging.
Precies, Peter Heinrichs laat ongeveer 120 blends maken, verdeeld over 3 fabrikanten. Dan is het niet zo moeilijk om eens wat extra's te vragen.Bommel schreef:Wellicht gaat het hier over meer kilo's en een lange samenwerking.gezel schreef:Jammer van de moeite Arno.
Wel wat vreemd dat ze niet willen meewerken.
Er worden toch ook eigen mixtures gemengd voor winkels zoals o.a Schneiderwind, Jurewicz en Peter Heinrichs.
Peter Heinrichs verkoopt zelfs een forumtabak voor een Keulse pijprokersvereniging.
En in deze tijden zitten ze niet te wachten op nieuwelingen die eerst voorzichtig enkele kilootjes willen afnemen.
Inderdaad. En dat is ook vrij logisch. Er moeten werknemers betaad worden en nog gigantisch veel meer kosten en aan de toekomst van het bedrijf gedacht worden. Daarom is het ook een bedrijf/industrie en geen hobby. Ik weet niet voor wie jij werkt of dat je als zelfstandige werkt, maar ik hoor je dan graag wanneer jouw baas failliet gaat omdat hij zo lekker aan het hobbyën is geweest en hij het NIET voor het geld heeft gedaan.joko schreef:...... En je hebt ervaren dat ook in de tabaksindustrie het allemaal om geld draait......
Dank heren! En nee Calinero, ik heb zo die kennis niet paraat. Tenminste, een groot deel niet. Ik heb wel een hoop boeken en ben erg handig met zoeken op internetCalinero schreef:Mooi stuk, Arno! heb jij die kennis zo paraat? En Nekker, ken jij de film Life of Brian, dan wil ik dit tegen je zeggen: "You lucky, lucky bastard!"
Dank gezel! Ah! Die foto had ik er eigenlijk nog bij willen plaatsen.gezel schreef:Deze corncobfan kan dit zéér informatieve artikel wel waarderen.![]()
Arno, bedankt voor het op heldere wijze schrijven ervan.![]()
Generaal Douglas Mac Arthur liet deze speciale, extra grote en naar hem vernoemde corncob maken.
Heb hem besteld en hoop de "Mac Arthur" een dezer dagen te mogen ontvangen