Tamper van hout en metaal (Tamperlady)

Voor zij die graag iets extra maken.
Bommel

Re: Tamper van hout en metaal (Tamperlady)

Post by Bommel »

Wat een lekker......................e tampert. =D>

Bananabox-Ninja

Post by Bananabox-Ninja »

Eindelijk even tijd om een update te plaatsen, het hout heb ik nu 'antiek kersen' gebeitst en de eerste parketlak zit er nu op te drogen.
Vanavond de 2e laag lak en als die droog is de zwarte ondergrond op de mini.

Ik heb besloten om de mini niet in kleur verf af te werken maar in metaal verf.
Mocht het toch niet bevallen dan kan ik altijd nog een correctie uit te voeren.
08 Beits.jpg
Ik moet wel zeggen dat ik overweeg om een draaibank aan te schaffen om het hout zelf te draaien.
Voornamelijk omdat ik het gevoel heb dat dit voorgedraaide hout iets te veel beits werende chemicaliën in zich heeft om mooi de beits te houden.
Anywho, voor een test-tamper ben ik nu al zeer tevreden. :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Dolledokus

Post by Dolledokus »

Schitterend ding geworden, ben maar trots hoor!
Benieuwd als het geheel af is en alles is gedaan.

Draaien is erg leuk. Kost je wel tijd, dus daar moet je ook wat van hebben natuurlijk, want voor je het weet sta je een uurtje of wat te draaien en ben je alle tijdsbesef vergeten ;p

MfOx

Post by MfOx »

Bananabox-Ninja wrote:Anywho, voor een test-tamper ben ik nu al zeer tevreden. :)
En met recht. Het is een mooie tamper geworden! :)

Calinero

Post by Calinero »

Heel erg mooi, BBN! =D> =D>

Dr. Jefferson

Post by Dr. Jefferson »

Nice!

MilleLuci

Post by MilleLuci »

Ze is heel mooi, maar maak miss mini aub niet zwart dan valt ze weg tegen de donkere houtkleur van je tamper! Je onderstuk is goudkleurig, maak miss ook goedkleurig en verder niets.

Bananabox-Ninja

MilleLuci wrote:Ze is heel mooi, maar maak miss mini aub niet zwart dan valt ze weg tegen de donkere houtkleur van je tamper! Je onderstuk is goudkleurig, maak miss ook goedkleurig en verder niets.
Oei dan zul je de volgende post even niet leuk vinden :?

Bananabox-Ninja

Goed de 2e laklaag aangebracht, laten drogen, even soep gegeten :wink: , toen een handschoen gepakt en met afplak tape het hout beschermt.
Toen de zwarte grondverf :!: gespoten en die droogt nu.
De foto is niet heel goed gelukt maar als ie droog is is het een mooie ondergrond voor de goude verf (Zie je MilleLuci, no worries :wink: )
09 Stages.jpg
Van links naar rechts: 2e lak, afplakken, grondverf.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

MilleLuci

Post by MilleLuci »

Poehhh, gelukkig een golden lady!!

Bananabox-Ninja

MilleLuci wrote:Poehhh, gelukkig een golden lady!!
:D

Moet wel zeggen dat ik lang twijfelde hoor.
Ik zat eerst denken om haar kleur te geven.

Zoiets als dit:
Image

Maar euh zo goed ben ik niet met huid en details. :|

MilleLuci

Post by MilleLuci »

Laat je fantasie de kleur bepalen voor haar sjaal. En Als je haar ondergrond goudkleurig houd kan je de details wel invullen! Zal dan een soort van huidkleur zijn. Ze is mooi!

Bananabox-Ninja

Thanks voor het advies en de aanmoediging :)

MilleLuci

Post by MilleLuci »

The 007 Goldfinger Girl!!

Dolledokus

Post by Dolledokus »

Erg mooi mag ik wel zeggen.
Zéér benieuwd naar het eindresultaat.

Bananabox-Ninja

Zo na een oeverloze VVE-vergadering even ontspannen met wat verf en een kwastje.
Heb nu eerst 'basecoat' aangebracht. "Shining Gold" voor de huid en "Burnished gold" voor de rest, het voetstukje heb ik gemengd zodat het op de houtkleur lijkt (weet niet zeker of dat gelukt is)

Nu helemaal laten drogen en morgen de wash (voor de dieper gelegen gedeelts wat donkerder te maken) en de details aanbrengen.

Als het zo gaat is ze in het weekend af.
10 Eerste verf.jpg
(Mijn camera werkt niet lekker onder halogeen licht.)

Dolledokus

Post by Dolledokus »

Mooi geworden zeg! =D>

MilleLuci

Post by MilleLuci »

=D> =D> =D>

Animalis

Post by Animalis »

Heel mooi geworden!!!! =D>

lestat

Post by lestat »

super knap =D>

Eliminator
Moderator

Post by Eliminator »

Wow, echt heel gaaf, mooier dan ze ooit met huidskleur en blauwe verf had kunnen worden, zeker de verschillende tinten goud doen het echt heel goed,.... super !!

joko

Post by joko »

Wat een sexy tamper! :P

kiske

Post by kiske »

Netjes!

maboc

Post by maboc »

ahum....ik deel de consensus niet.

Begrijp me niet verkeerd....ik vind 't onwijs knap. Bij mij zou 't hout al knappen op 't moment dat ik aan bewerking denk. En de verf vormt al druipers op de kwast zeg maar.

Maar de stijl van deze tamper vind ik niet erg fraai.

Ben benieuwd of je nog meer in een iets andere stijl gaat maken, want nogmaals het vakwerk bewonder ik.

Bananabox-Ninja

Dank voor de smiley's en woorden, maar ik ben er nog niet hoor. :wink:
maboc wrote:ahum....ik deel de consensus niet.

Begrijp me niet verkeerd....ik vind 't onwijs knap. Bij mij zou 't hout al knappen op 't moment dat ik aan bewerking denk. En de verf vormt al druipers op de kwast zeg maar.

Maar de stijl van deze tamper vind ik niet erg fraai.

Ben benieuwd of je nog meer in een iets andere stijl gaat maken.
Dat mag en ik neem aan dat je refereert naar het hout?
Dit heb ik niet zelf gedraaid, het was een pre-made uit een hout-zagerij die ik jaren geleden eens bezocht.

Dit is ook een 'test-tamper' om na te gaan hoe alles in elkaar gezet kon worden.
En welke lijmen ik het beste wel en niet kon gebruiken. (heb er nu 5 geprobeerd waarvan er drie overgebleven zijn)

Mijn ideaal zou ook zijn om het hout even dik als het metaal aan de onderkant zodat dat mooier overloopt, bijvoorbeeld.

En euh, schroom niet om me kritiek te geven. Ik vindt dat je daar alleen maar kan leren. :)

maboc

Post by maboc »

Bananabox-Ninja wrote:Dank voor de smiley's en woorden, maar ik ben er nog niet hoor. :wink:
maboc wrote:blablabla
Dat mag en ik neem aan dat je refereert naar het hout?
Eigenlijk het geheel. Het houtwerk vind ik wat te 'gedrongen'. Alsof het een beetje inelkaar gedrukt is.
De dame vind ik zoals je zelf ook beschrijft niet erg mooi aansluiten op het formaat van het hout. Zo lijkt 't mij erg geassembleerd itt. een geheel.
En last but not least de dame in questie is gewoon echt niet mijn smaak
Dit heb ik niet zelf gedraaid, het was een pre-made uit een hout-zagerij die ik jaren geleden eens bezocht.
Duidelijk. Er zijn overigens best betaalbare tafelmodellen houtdraaibankjes te krijgen meen ik. Dan kun je helemaal los :-)
Dit is ook een 'test-tamper' om na te gaan hoe alles in elkaar gezet kon worden.
En welke lijmen ik het beste wel en niet kon gebruiken. (heb er nu 5 geprobeerd waarvan er drie overgebleven zijn)
Jij gaat niet over 1 nacht ijs zeg. Dat is een grondige voorbereiding.
Mijn ideaal zou ook zijn om het hout even dik als het metaal aan de onderkant zodat dat mooier overloopt, bijvoorbeeld.
Nou...dat dus.
En euh, schroom niet om me kritiek te geven. Ik vindt dat je daar alleen maar kan leren. :)
Da's niet nodig....ik heb m'n gal gespuwd.
Ennuh...daarbij...mijn kritiek zit vooral in de persoonlijke/sfeer/smaak hoek. Volgens mij moet je je daar ook weer niet te veel/niks van aantrekken. 't Is allemaal nogal subjectief.

Dolledokus

Post by Dolledokus »

Kritiek geven. Ja hoor, dat kan ;p

Dus al met al knap gedaan gezien welke gereedschappen er gebruikt zijn. Dat voorop gesteld, want dat blijf ik knap vinden.
Niet alles hoeft je smaak te zijn. De dame is ook niet geheel mijn smaak, maar ergens vind ik het wel weer leuk, het is net ietsje te, en dat vind ik weer erg leuk. Naar mijn idee is het hout te donker. Maar hey, al doende leer je nou juist. Hoe dacht je dat mijn eerst gesneden poppetje eruit zag ;p
Knap werk, lekker doorgaan. Ben dan ook benieuwd als het geheel af is. =D>

Kleine edit : Nog even de foto bekeken. Ik deel wel wat Maboc daar zegt, de overgang van dame naar hout.
Nogmaals, dit is je eerste, dat was bij mij ook een leerproces, en al maak je er tienduizend, volgens mij leer je bij zelfs de tienduizendste nog!

Bananabox-Ninja

Dolledokus wrote:Kleine edit : Nog even de foto bekeken. Ik deel wel wat Maboc daar zegt, de overgang van dame naar hout.
Nogmaals, dit is je eerste, dat was bij mij ook een leerproces, en al maak je er tienduizend, volgens mij leer je bij zelfs de tienduizendste nog!
Dank voor de uitingen en smaak verschillen :)

Vanochtend de droge verf bekeken en ik ben er niet blij mee, niet met het goud maar met het voetje.
Nat was de verf dezelfde kleur nu het droog is is het....tja.....poep......kan het niet anders noemen. :D
Dus dat wordt vanavond opnieuw mengen en verven. :|

En die tafel draaibank, daar had ik nog niet aan gedacht :)

Wowbagger

Post by Wowbagger »

Bananabox-Ninja wrote:
Dolledokus wrote:Kleine edit : Nog even de foto bekeken. Ik deel wel wat Maboc daar zegt, de overgang van dame naar hout.
Dank voor de uitingen en smaak verschillen :)

Vanochtend de droge verf bekeken en ik ben er niet blij mee, niet met het goud maar met het voetje.
Nat was de verf dezelfde kleur nu het droog is is het....tja.....poep......kan het niet anders noemen. :D
Dus dat wordt vanavond opnieuw mengen en verven. :|

En die tafel draaibank, daar had ik nog niet aan gedacht :)
Is het een idee om als je toch nog aan het lakken gaat de boel nog wat gladder te schuren met wat gradaties fijn schuurpapier? Volgens mij verbeter je daar de boel heel erg mee. Verder vind ik de vorm nou juist wel een keer leuk, lekker chubby. Altijd maar die magere tampertjes...

Bananabox-Ninja

Wowbagger wrote:Is het een idee om als je toch nog aan het lakken gaat de boel nog wat gladder te schuren met wat gradaties fijn schuurpapier?
Geloof het of niet maar dat heb ik dus gedaan, die putten krijg ik maar niet uit dit stuk hout. :?
Wowbagger wrote:Verder vind ik de vorm nou juist wel een keer leuk, lekker chubby.
Noted :D