Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 3
- Dukdalf
Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 3
Leuk mazzeltje, BBN... Ik moet toch ook maar eens de kringloop af, als ik zie wat er allemaal te vinden is.
- Eliminator
- Moderator
Waarom zou je ze niet roken ? De liefhebbers hier doen een moord voor dergelijke tabakken, moet erg bijzonder zijn,.... zou er gewoon voor gaan !
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Ik kijk nog even, voorlopig heb ik nog zoveel open staan en deze zijn al zo lang dicht daar kan nog wel een paar jaar bijEliminator schreef:Waarom zou je ze niet roken ? De liefhebbers hier doen een moord voor dergelijke tabakken, moet erg bijzonder zijn,.... zou er gewoon voor gaan !

He, wie niet waagt die niet wint.Dukdalf schreef:Leuk mazzeltje, BBN... Ik moet toch ook maar eens de kringloop af, als ik zie wat er allemaal te vinden is.

Laatst gewijzigd door Bananabox-Ninja op 30 mar 2013 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- MfOx
Fraaie aanwinsten weer. Veel plezier ervan heren (met of zonder gebruik
).

- Dolledokus
Zo, das leuk BNN.
Om eerlijk te zijn, ik trok ze acuut open hoor. Gewoon alleen al even snuffelen. Eens zien of onze Frans 2ehands dat ook heeft hier, wie weet!
Mooie Church heb je daar Kiske. Geniet er maar flink van en laat even weten hoe die is. Dat interesseert me wel namelijk. (welke houtsoort is het?)
Om eerlijk te zijn, ik trok ze acuut open hoor. Gewoon alleen al even snuffelen. Eens zien of onze Frans 2ehands dat ook heeft hier, wie weet!
Mooie Church heb je daar Kiske. Geniet er maar flink van en laat even weten hoe die is. Dat interesseert me wel namelijk. (welke houtsoort is het?)
Groet Dries,
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Nou da's bij mij destijds een beginnersfout geweest, ik heb in mijn entusiasme meer blikken en pakjes opengetrokken dan ik weg rook.Dolledokus schreef:Zo, das leuk BNN.
Vandaar dat ik ze dicht laat.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
Bedankt Dries.Dolledokus schreef:Zo, das leuk BNN.
Alles bruyere. Ik heb nog 3 andere churchwardens en een gouwenaar. Rookt allemaal prima en lekker koel. Schoonmaken met speciale lange ragers, verder alles als normaal.
- Wowbagger
Wat een score bbn. Vooral die balkan sobranie is een soort heilige graal onder de tabakken.Bananabox-Ninja schreef:Nou da's bij mij destijds een beginnersfout geweest, ik heb in mijn entusiasme meer blikken en pakjes opengetrokken dan ik weg rook.Dolledokus schreef:Zo, das leuk BNN.
Ruilen tegen een sega game gear?

- Wowbagger
Overigens ben ik vorige week ook eens in de plaatselijke 2e hands winkel wezen neuzen. Enige dat ik daar vond was een kapotgekauwde big ben en een groot koekblik vol verdorde coopvaert. 

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Sorry die heb ik alWowbagger schreef:Wat een score bbn. Vooral die balkan sobranie is een soort heilige graal onder de tabakken.Bananabox-Ninja schreef:Nou da's bij mij destijds een beginnersfout geweest, ik heb in mijn entusiasme meer blikken en pakjes opengetrokken dan ik weg rook.Dolledokus schreef:Zo, das leuk BNN.
Ruilen tegen een sega game gear?

En je bent ook niet de eerste die me daar op attent maakt vrees ik.

"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- Huub
Hallo B.N.Bananabox-Ninja schreef:Vandaag ui een hoekje in mijn favoriete 2e-hands winkel 3 blikjes pijp tabak gevonden, de Perique is open de andere twee zijn nog vacuüm.
Meer voor de curiositeit gekocht dan dat ik ze nog echt ga roken.
Erg mooie aankopen. De Perique van de Graaff ken ik nog wel. Verkochten ze lang geleden, toen ik nog in Amsterdam woonde, ook bij Berkman, een klein winkeltje op het Singel in A'dam. Die had voor die tijd ook andere bijzondere merken zoals Four Squares, Dunbar. Die zag je soms in goede speciaalzaken niet eens.
Gebruikte ik wel eens om te mengen met een goede Virginia. Het was een uitstekende Perique, zoals destijds alle tabakken van de
Graaff uitstekend waren.
De Sobranie is mijns inziens een hele goede aankoop. Ons lid Arno zou jaloers worden.
Fijne dag verder.
Laatst gewijzigd door Huub op 30 mar 2013 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- Wowbagger
Niet geschoten is altijd mis toch? Als ik jou was zou ik het lekker wegleggen om er over een poos als het moment er naar is er flink van te genieten.Bananabox-Ninja schreef:Sorry die heb ik alWowbagger schreef:Wat een score bbn. Vooral die balkan sobranie is een soort heilige graal onder de tabakken.Bananabox-Ninja schreef:Nou da's bij mij destijds een beginnersfout geweest, ik heb in mijn entusiasme meer blikken en pakjes opengetrokken dan ik weg rook.Dolledokus schreef:Zo, das leuk BNN.
Ruilen tegen een sega game gear?![]()
En je bent ook niet de eerste die me daar op attent maakt vrees ik.
- Arno
- Contacteer:
AhaHuub schreef:De Sobranie is mijns inziens een hele goede aankoop. Ons lid Arno zou jaloers worden.

Maar lekker BBN! Het blik Sobranie komt overigens uit de jaren '80. Wanneer precies weet ik niet. Dan moet het blik open, op de insert staat een adres en aan de hand daarvan kan je het bepalen. Dat weet ik want ik heb zo'n zelfde blik

Van De Graaff perique heb ik ook een blik, maar nog dicht. Dit is echt een mengtabak. De Graaff Turkish zou je wel eventuele puur kunnen roken. Maar om te mengen is deze ook heel erg geschikt. Mijn Count of Constantinople (http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=3943) bevat De Graaff Turkish en De Graaff Seamen's Club (donkere virginia's).
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Er zit nog een windsel op en stickers op de onderkant, ik zal ze morgen wel even fotograferen.Arno schreef:AhaHuub schreef:De Sobranie is mijns inziens een hele goede aankoop. Ons lid Arno zou jaloers worden.Verdorie zeg, ik hoop al tijden een keer in een 2e hands zaak zoiets tegen te komen. Of een blik Sobranie of een Dunhill.
Maar lekker BBN! Het blik Sobranie komt overigens uit de jaren '80. Wanneer precies weet ik niet. Dan moet het blik open, op de insert staat een adres en aan de hand daarvan kan je het bepalen. Dat weet ik want ik heb zo'n zelfde blikOverigens geen Sobranie uit de toptijd (jaren '70 en daarvoor) helaas maar nog steeds absoluut de moeite waard! Als je eventueel wat verder bent qua latakia zou ik deze pas open trekken. Ik heb er spijt van dat ik mijn blik te vroeg open heb gemaakt terwijl ik nu pas een beetje zulke tabakken echt kan waarderen. Maar goed, het is jouw blik dus wat zeur ik, doe ermee wat je wil
Van De Graaff perique heb ik ook een blik, maar nog dicht. Dit is echt een mengtabak. De Graaff Turkish zou je wel eventuele puur kunnen roken. Maar om te mengen is deze ook heel erg geschikt. Mijn Count of Constantinople (http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=3943) bevat De Graaff Turkish en De Graaff Seamen's Club (donkere virginia's).
En ik zal mijn ogen open houden.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- Immler
Eindelijk, na veelvuldig de boot gemist te hebben. nu toch een Paasmazzeltje.
De Vauen Zeppelin voor in de collectie:

100 euro, incl verzending op ebay.

- Dr. Jefferson
Nice! 

Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Mijn verzameling pijpen
- Burrey
Een uniek pijpje, Immler! Veel plezier ermee!
- Huub
Hallo Immler,Immler schreef:Eindelijk, na veelvuldig de boot gemist te hebben. nu toch een Paasmazzeltje.
Mooi deze Zeppelin Vauen.
Ik hoop dat deze bijzondere pijp je veel aangename rookmomenten brengt.
Eigenlijk hoort daar ook een blikje Vauen Zeppelin Pijptabak bij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- janneman
- Contacteer:
Gefeliciteerd Immler, daar heb je een bijzonder pijpje aan!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- MilleLuci
- Contacteer:
Gaaf hoor die Zeppelin, ben heel benieuwd hoe dat rookt!!
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Netjes Imler, begrijp ik trouwens hieruit dat Vauen hem niet meer maakt?
In any case veel plezier ervan
In any case veel plezier ervan
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- Immler
Bedankt Huub, ik had deze tabak nog niet gespot.Eigenlijk hoort daar ook een blikje Vauen Zeppelin Pijptabak bij.
Staat inmiddels op het lijstje.
_________________________________________________________________________________________
BBN, ik weet niet of Vauen ze nog maakt maar gezien de lage(re) prijzen die ik op Ebay tegenkom
zou het mij niet verbazen dat ze oude voorraad aan het opmaken zijn.
- MfOx
Mooie aanwinst Immler, veel plezier ervan.
- Calinero
Vandaag een nieuwe pijp gekocht, een Magneet Impala (Merkloos dus)

Aangezien zulke gebogen pijpen wat moeilijker roken, heb ik er een pakje denicool kristallen bij gekocht.
Ik ben trouwens ook nog met Annie bezig om een opgeknapte pijp/pijpen te kopen!
Pffff, het PKZ-virus heeft hier flink toegeslagen.
PS. Ik wil geen reclame maken maar ik heb 'm gekocht bij De Oude Leeuw in Rijswijk.
Je wordt daar zo goed en vriendelijk geholpen, onder het genot van een kopje koffie werd me helemaal uitgelegdwat bruyere nu precies is en hoe het bewerkt wordt, over het roken van een pijp en over het forum natuurlijk, echt fantastisch!
Ik ben een gelukkig mens, ik woon er namelijk 5 minuten vandaan!
Groetjes,
Carro

Aangezien zulke gebogen pijpen wat moeilijker roken, heb ik er een pakje denicool kristallen bij gekocht.
Ik ben trouwens ook nog met Annie bezig om een opgeknapte pijp/pijpen te kopen!
Pffff, het PKZ-virus heeft hier flink toegeslagen.
PS. Ik wil geen reclame maken maar ik heb 'm gekocht bij De Oude Leeuw in Rijswijk.
Je wordt daar zo goed en vriendelijk geholpen, onder het genot van een kopje koffie werd me helemaal uitgelegdwat bruyere nu precies is en hoe het bewerkt wordt, over het roken van een pijp en over het forum natuurlijk, echt fantastisch!
Ik ben een gelukkig mens, ik woon er namelijk 5 minuten vandaan!

Groetjes,
Carro
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!
- Dolledokus
Hahaha, Gast! Jij hebt het echt wel te pakken, lol!
Dit is zo mooi om te zien. Kiek em goan dan! Prachtig Cali, leuk om te zien hoe je er in opgaat.
Maar das een schoon pijpke. Stijl heeft ie zeker. Rookt ook lekker?
Dit is zo mooi om te zien. Kiek em goan dan! Prachtig Cali, leuk om te zien hoe je er in opgaat.
Maar das een schoon pijpke. Stijl heeft ie zeker. Rookt ook lekker?
Groet Dries,

- Bommel
Mooie aanwinst Calinero.
Ook merkloze of mandjes pijpen kunnen geweldig hun best doen.
Zelf heb ik enkele mandjes pijpen die al ruim 30 jaar mij veel plezier verschaffen.
Ook merkloze of mandjes pijpen kunnen geweldig hun best doen.
Zelf heb ik enkele mandjes pijpen die al ruim 30 jaar mij veel plezier verschaffen.
Fraaie zaker hier wederom!
Enne Calinero, Magneet is volgens mij wel een merk.
Enne Calinero, Magneet is volgens mij wel een merk.
- Dr. Jefferson
Mooie Calinero!
Mvg Jeffrey
Mijn verzameling pijpen

Mijn verzameling pijpen