Even een voorstel rondje doen.
Heb me zojuist aangemeld hier omdat ik er zwaar over denk pijp te gaan roken. Nou ja wat doe je dan beter dan je van tevoren eens inlezen wat er mogelijk is en wat er allemaal kan in pijpjesland.
Goed, das de reden waarom dus.
Dan zal ik maar eens vertellen wie en wat ik ben.
Ik ben Dries en woon in het zuiden van het land. Tel er een kleine 40 lentes jong en ben roker.
Ik rook het liefste zware shag, maar gigantisch veel rook ik niet. Pak em beet 6 stuks per dag. De eene dag wat meer, de ander wat minder. Vast herkenbaar

Tjah, ik denk eigenlijk al een aantal jaren om te beginnen met pijp, maar het komt er nooit van. Weet niet precies waarom, ik gok ook een beetje het rare idee een pijp in je mond te hebben en ermee rond te lopen meespeelt. Niet dat ik me ergens voor schaam, integendeel, wat dat betreft trek ik me weinig aan van wat een ander denkt. het is er gewoon niet of nooit echt van gekomen. En dat terwijl ik toch wel een aantal mensen heb gekend die pijp rookten. En wat ruikt dat toch altijd lekker!! Heerlijk gewoon en duizend malen beter als een peuk of sigaartje.
Nou goed, aangemeld dus alhier en meteen maar gaan kijken wat voor pijp ik wil en welke tabak lekker zou zijn.
Ik heb vervolgens gekozen voor een Jesper Denmark (op het plaatselijke marktplaatsje, dus bij Annie), en ik dacht daar een Friesche Heerenbaai in te roken. Maar goed, vertellen de heren en dames deskundigen maar of dat slim is ja of nee.
Mijn keuze viel op die pijp omdat ze gebogen is. Ik vind (sorry no offense, lol) rechte niet zo mooi en zelfs ongemakkelijk in de hand. Iets gebogen of misschien zelfs zwaar gebogen heeft mijn voorkeur. Eigenlijk moet de tip aan je lip hangen en dat je de pijp dan nog in de palm van je hand hebt liggen. Dat zou mijn allergrootste voorkeur zijn. Maar dat komt ooit nog wel eens. Eerst maar eens beginnen met een pijpje roken nietwaar

Nou goed, tot zover. ik ga nog wat inlezen over tabak en welke schoonmaak dingen je nodig hebt en dergelijke. En dan maar eens zien dat we iets leuks kunnen samenstellen voor D`n Dolle

Dries