WALLENSTEIN

Alles over de pijp zelf...
Laafke

Re: Roger Wallenstein

Bericht door Laafke »

Ik heb me vergist: mijn Jolly Roger is net als mn freehands zonder filter. Ik weet niet meer of ik bij aankoop keuze had tussen met of zonder filter.
Feit is dat de Jolly Roger vooral in Nederland als een tierelier verkocht heeft.(De freehand serie Ironaut was ook binnen no-time uitverkocht)
Feit 2: Roger is onder pijpenmakers een gerespecteerd man, wiens mening serieus genomen wordt.(Maar ook op het pijpenmakersforum maakt hij regelmatig de tongen los met zijn creaties)
Feit 3: zijn werk is controversioneel en spraakmakend. Maar smaken verschillen, daar waar de één een aardappel met steel ziet, ziet de ander een pijpje dat boven aan de wensenliijst staat.

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Met alle respect...ik heb Roger zijn werk van dichtbij mogen aanschouwen op een beurs in Rheinbach...zitten best fraaie stukken tussen maar het moet inderdaad net je smaak zijn. Ik geef de voorkeur aan modellen met fraaie uitgeballanceerde vormen. Bovendien vind ik de nervatuur erg belangrijk. Ik hou van mooie (straight) grains. Bij bovenstaande modellen is er niets meer zichtbaar van het bruyere en bovendien vind ik de vormen niet getuigen van smaak. Heb ik menig beginnend pijpenmaker beter zien doen.Maargoed...als er markt voor is dan wens ik hem er succes mee maar persoonlijk pas ik ervoor. Maar zoals gezegd...smaken verschillen. Gelukkig maar.
Afbeelding Pijpmaker.

Geloof

Bericht door Geloof »

Laafke schreef:Ik heb me vergist: mijn Jolly Roger is net als mn freehands zonder filter. Ik weet niet meer of ik bij aankoop keuze had tussen met of zonder filter.
Feit is dat de Jolly Roger vooral in Nederland als een tierelier verkocht heeft.(De freehand serie Ironaut was ook binnen no-time uitverkocht)
Feit 2: Roger is onder pijpenmakers een gerespecteerd man, wiens mening serieus genomen wordt.(Maar ook op het pijpenmakersforum maakt hij regelmatig de tongen los met zijn creaties)
Feit 3: zijn werk is controversioneel en spraakmakend. Maar smaken verschillen, daar waar de één een aardappel met steel ziet, ziet de ander een pijpje dat boven aan de wensenliijst staat.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de persoonlijke collectie van Laafke.

Als ik zo de laatstedagen zit te lezen moet, en kan het niet anders zijn als dat deze een zeer uitgebreide collectie zeer bijzondere pijpen bezit, en hiervoor is een speciaal tpic, om deze aan de mede forumleden te tonen.
Dus bij deze een oproep van mij om Uw collectie aan ons te tonen.

Laafke

Bericht door Laafke »

Hallo Geloof,

Het valt wel mee hoor. Ik zou graag aan je verzoek voldoen maar door mijn geheugenverlies (dat hopelijk van tijdelijke aard is) kan ik niet met mijn camera overweg en krijg je foto's zoals bij het verkooptopic van Zenith. Niet om aan te zien. Sorry!

Laafke

Bericht door Laafke »

Op het "pijpmakersforum" had ik de vraag gesteld wat er nou precies zo moeilijk is aan het maken van een Cavalier of Cutty. Daar kwamen een boel reacties op los. Roger bekende ook een fan van de Cutty te zijn en kwam 2 weken later met een eigen bijzondere interpretatie. Ik schreef hem of hij misschien nog foto's had daar wegens mijn echtelijke staat het niet voor mij was weggelegd om het exemplaar te kopen (Ben sinds iets langer dan een jaar getrouwd)
Kreeg ik een mailtje terug dat hij een Cutty voor me ging maken als huwelijksgeschenk! De dag kon voor mij niet meer stuk!
Ik zal een foto erbij plaatsen en houd al vast rekening met de afkeuring die dit model bij sommigen van jullie oproept! :D
Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

maboc

Bericht door maboc »

Laafke schreef:Op het "pijpmakersforum" had ik de vraag gesteld wat er nou precies zo moeilijk is aan het maken van een Cavalier of Cutty. Daar kwamen een boel reacties op los. Roger bekende ook een fan van de Cutty te zijn en kwam 2 weken later met een eigen bijzondere interpretatie. Ik schreef hem of hij misschien nog foto's had daar wegens mijn echtelijke staat het niet voor mij was weggelegd om het exemplaar te kopen (Ben sinds iets langer dan een jaar getrouwd)
Kreeg ik een mailtje terug dat hij een Cutty voor me ging maken als huwelijksgeschenk! De dag kon voor mij niet meer stuk!
Ik zal een foto erbij plaatsen en houd al vast rekening met de afkeuring die dit model bij sommigen van jullie oproept! :D
Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee.
Dat dus... :-)

Ik hoop (en denk) wel dat je er erg veel plezier van hebt.
--
Cheers maboc

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Wow, ik zie daar toch echt een serieus beeldhouwwerk in, prachtig! Glasplaatje aan de muur als plank, spotje erboven, dit is meer kunst dan pijp!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Laafke

Bericht door Laafke »

Vanaf mei verkrijgbaar, de nieuwe serie Jolly Rogers. Genaamd "The Brigantine"".

Dr. Jefferson

Bericht door Dr. Jefferson »

zien er mooi uit :o
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Geloof

Bericht door Geloof »

Tof, maar ik hoef ze niet..

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Helemaal mooi!!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Deze Jolly Rogers zijn een variatie op een ouder model de "Longford".

Laafke

Bericht door Laafke »

Hallo Forum,

Roger is zijn belofte nagekomen en heeft een Cutty voor me gemaakt. Iets anders dan het originele model, die kon niet op zijn voetje staan. Bij deze pijp is dat wel mogelijk. Het is voor mij het mooiste huwelijksgeschenk dat ik gekregen hen. Hopelijk duurt de reis van Duitsland naar Nederland niet zo lang......
Ik weet dat zijn pijpen controversioneel zijn en door lang niet iedereen op waarde geschat worden.
Desondanks stel ik hem voor......

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Ik hou wel van dat Cutty model en deze is erg apart! Ben zelf meer van de gladde koppen maar toch een mooi ding...
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Ben er zelf niet zo kapot van, maar kan me voorstellen dat dit voor een cutty-liefhebber/verzamelaar een geweldig cadeau is, van harte en veel plezier met deze nieuwe aanwinst !
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

ik hou ook wel van iets apart, maar dit is het toch ook niet voor mij. Maar gelukkig verschillen smaken dus wens ik je er veel plezier mee
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Gefeliciteerd Laafke, dat is een schoonheid!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Mooi!! Ik vind zijn creaties "out of the box"! Like!!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Een fraaie pijp. zonder meer, echter en tot mijn verbazing is mijn
voorkeur naar latakia houdende tabak zo sterk toegenomen dat
dit soort modellen niet meer gekocht zullen worden.

Ik realiseer me dat het roken van latakia zo z'n beperkingen met
zich meebrengt. :lol:

Immler

Bericht door Immler »

Ik hou van een beetje andere look pijp.
Mooi ding.
Afbeelding

MfOx

Bericht door MfOx »

Een bijzonder mooi geschenk. Veel plezier ervan.

Pitoe [*RIP*]

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

Proficiat laafke!
Prachtig kunstwerkje! Zal een waar genot zijn om uit te roken.
Enjoy ;p

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Geloof schreef:Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de persoonlijke collectie van Laafke.
Vroeger kocht Laafke nogal wat Winsløws, weet ik nog wel, maar of hij die nog heeft kan hij alleen zelf beantwoorden.

Laafke

Bericht door Laafke »

Hallo Winslow Collector,

Ik heb nog wel Winslows maar bij een verhuizing is er een doos met pijpen kwijtgeraakt en daar zaten nogal wat Winslows in. Waar ik nog steeds spijt van heb is dat ik de Whisky (of Barrel?) nooit aangeschaft heb..........

Laafke

Bericht door Laafke »

Roger stond natuurlijk al bekend om zijn kunstzinnige uitingen in bruyere. Vreemde vormen, kleuren noem maar op.
En altijd kon ik het kunstzinnige er wel van inzien, snapte ook wel waarom hij zulke pijpen maakt (hij wil geen mainstream pijpen maken)
Maar nu heeft hij een aantal pijpen gepresenteerd waarvan ik denk: wat gaat er in iemand om om zulke pijpen te fabriceren. Voor degene die begrijpen wil wat ik bedoel de link naar het forum, de pijpen zijn bij Gallerie te vinden.

http://www.daskunstportal.at/pipemaker/index.php

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

En welke pijpen bedoel je dan specifiek, want de gallery bestaat uit 28 pagina's zie ik,...

en MIJN mening over 'wat denkt iemand die deze pijp maakt' geldt voor 90% van zijn werk ongeveer (gelukkig verschillen smaken), hoewel er ook plaatjes tussen staan,... maar jij bent liefhebber, dus ben nu erg benieuwd over welke pijpen JIJ dit nu denkt :D
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Hallo Eli,

Ik ben inderdaad liefhebber maar dat geldt echter alleen voor bepaalde series van modellen. En voor zijn uitvinding "driftwood" Al heeft die bewerking al de nodige kritiek te verduren gehad (mishandeling van bruyere werd het zelfs genoemd :) ) Het is beslist niet zo dat ik kritiekloos alle modellen zou willen hebben (als ik het geld er voor had). In de tijd dat ik met Roger correspondeerde over zijn pijpen, het driftwoodproces, zijn visie op andere pijpenmakers en fabrikanten was ik het regelmatig met hem oneens. Hij stelde die discussies echter op prijs, zo heeft hij weleens een verandering in een pijp aangebracht op mijn voorstel. (Jammer dat het bij mailen bleef, ik had graag eens bij een drankje een avond van gedachten willen wisselen)
Maar goed, een tijd terug, ik denk ongeveer een jaar, begon hij te experimenteren met kleur. Toen begon ik al mijn twijfels te krijgen. Bij één model heb ik gezegd dat ik vermoedde dat de maker stiekem van de hasj had gesnoept. Om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel voeg ik het mode Steamfunk toe. Ik kan er helaas niet zo gauw achter komen wanneer dat model gemaakt is, maar vanaf toen begon ik te twijfelen.
Deze week toonde hij : de Tousist, de Blowsy Boy, de Kantaturk en wat langer geleden de Barony of Bear 2 en 3 en Crunchy Chunk 7. Deze zijn allemaal op pagina 1, 2 en 3 van de Galerie te zien.
Toch schijnt zijn manier van werken invloed te hebben op andere pijpenmakers want als je de Galerie een beetje doorbladert dan kom je en verschillende extreme vormen tegen en het gebruik van (felle) kleuren.
De pijpen die Roger nu maakt zou ik onder de noemer Avant Garde willen brengen en dan met name onder het surrealisme.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is, anders dan hoor ik het wel.

Calinero

Bericht door Calinero »

Smaken verschillen gelukkig, maar dit is niet mijn kopje thee!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Laafke schreef:Hallo Eli,

Ik ben inderdaad liefhebber maar dat geldt echter alleen voor bepaalde series van modellen. En voor zijn uitvinding "driftwood" Al heeft die bewerking al de nodige kritiek te verduren gehad (mishandeling van bruyere werd het zelfs genoemd :) ) Het is beslist niet zo dat ik kritiekloos alle modellen zou willen hebben (als ik het geld er voor had). In de tijd dat ik met Roger correspondeerde over zijn pijpen, het driftwoodproces, zijn visie op andere pijpenmakers en fabrikanten was ik het regelmatig met hem oneens. Hij stelde die discussies echter op prijs, zo heeft hij weleens een verandering in een pijp aangebracht op mijn voorstel. (Jammer dat het bij mailen bleef, ik had graag eens bij een drankje een avond van gedachten willen wisselen)
Maar goed, een tijd terug, ik denk ongeveer een jaar, begon hij te experimenteren met kleur. Toen begon ik al mijn twijfels te krijgen. Bij één model heb ik gezegd dat ik vermoedde dat de maker stiekem van de hasj had gesnoept. Om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel voeg ik het mode Steamfunk toe. Ik kan er helaas niet zo gauw achter komen wanneer dat model gemaakt is, maar vanaf toen begon ik te twijfelen.
Deze week toonde hij : de Tousist, de Blowsy Boy, de Kantaturk en wat langer geleden de Barony of Bear 2 en 3 en Crunchy Chunk 7. Deze zijn allemaal op pagina 1, 2 en 3 van de Galerie te zien.
Toch schijnt zijn manier van werken invloed te hebben op andere pijpenmakers want als je de Galerie een beetje doorbladert dan kom je en verschillende extreme vormen tegen en het gebruik van (felle) kleuren.
De pijpen die Roger nu maakt zou ik onder de noemer Avant Garde willen brengen en dan met name onder het surrealisme.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is, anders dan hoor ik het wel.

Bovenstaande foto heeft niets meer met een tabakspijp te maken meer als kunstvorm in een musea . Maar ook als kunstvorm vindt ik het niet mooi te simpel en niet bij elkaar passend ( lijkt meer op de blokkendoos van mijn kleinkind) .

Ook wil je met een dergelijke pijp aan je lip toch niet gezien worden ( buiten carnaval) Mijn idee is hij zijn creativiteit te ver voorbij gegaan maar dat is mijn persoonlijke mening daar de man wel andere mooie pijpen heeft gemaakt . Maar hij kan het zich ook permiteren als advocaat met pensioen in Ireland .

Godfrey

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Godfrey59 schreef:Bovenstaande foto heeft niets meer met een tabakspijp te maken meer als kunstvorm in een musea . Maar ook als kunstvorm vindt ik het niet mooi te simpel en niet bij elkaar passend ( lijkt meer op de blokkendoos van mijn kleinkind) .

Ook wil je met een dergelijke pijp aan je lip toch niet gezien worden ( buiten carnaval) Mijn idee is hij zijn creativiteit te ver voorbij gegaan maar dat is mijn persoonlijke mening daar de man wel andere mooie pijpen heeft gemaakt . Maar hij kan het zich ook permiteren als advocaat met pensioen in Ireland .

Godfrey
Volgens mij kun je die pijp ook uit elkaar schroeven en anders indelen......dacht ik gelezen te hebben in een ander draadje.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Plaats reactie