[quote="Harmen"]Nou, zit toch thuis met de griep, dus ik doe ook maar een poging m'n zooitje ongeregeld voor te stellen:

7 Tattoo “perronrokertje”, zoals mijn koosnaampje al zegt, voor als je die 20 minutjes wachtend op een open perron doorbrengt. Want toen ik hem opstak bij een rookzuil… Kwam een conducteur mij melden dat die zuil voor sigareten was en aangezien ik mijn pijp niet uit kan kloppen in zo’n zuil… Mag ik niet meer pijp roken op een station

einde citaat
Ben relatief nieuw op het forum en lees soms dingen die al een jaar geleden geschreven zijn. Wat een onzin over die rookzuil. Ikm ben toevallig advocaat en zou graag het proces voeren (gratis) dat volgt op een bekeuring.
Ik rook zelf weinig buiten (vind het niet echt prettig, kan mijn ritme moeilijk vinden en de aroma's gaan verloren.) ander lokte ik aalsnog een proefproces uit.
De rook zuil is een asbak die een middelpunt van een cirkel markeert. ,eer niet minder niet. die rookzuil geld net zo voor sigaretten als voor pijp. je hoeft je pijp niet uit te kloppen en als je as achterlaat mag dat net zo goed in een prullenbak. Bovendien is al gezegd dat een pijpbestek prima werkt. Kennlijk weten die BOA's dat niet, maar er is wel meer dat ze ontgaat....... Sorry professionele woede komt op en wordt onderdrukt.....