Alleen in dat zelfde jaar ben ik wat meer gaan proberen op het gebied van roken. een keer een sigaretje (niet mijn ding gelukkig...) en aangezien mijn schoonvader pijp rookt werd ik daar ook wel nieuwschierig naar! Dus bij tabakado, samen met een bestelling sigaren, een goedkoop pijpje, pijp bestek, pijpen raggers, en uiteraard pijp tabak mee besteld. Na enige tijd zoeken (ik zal vast dit forum toen ook al wel tegen gekomen zijn...) kwam ik uit op Neptune pijp tabak. Al met al was ik hier iets van 30 euro voor kwijt..
En het pijp roken beviel goed! Na wat verder zoeken kwam ik op puffaway.nl uit, hier in de loop der tijd een 3 tal pijpjes aangeschaft, 1 rechte, 1 gebogen, en 1 leespijp.
Dit bevalt tot nu toe nog erg goed

Nu moet ik bekennen, als het buiten lekker weer is, en er niet te veel wind staat dan pak ik tot nu toe nog het liefste een sigaar. Maar als er wat te veel wind staat, of ik een stuk ga lopen, dan pak ik toch liever een pijpje!
Maargoed...gister waren we met een clubje van sigarenforum.nl te gast bij Willem Schimmel. Het kwam op een gegeven moment ook over de pijp, en Willem verwees mij naar jullie forum, ook met oog op een bijeenkomst op 2 juni. Dus bij deze mij hier aangemeld!
Ik hoop een hoop te kunnen leren van jullie op dit forum, en ook mijn bijdrage hier te gaan leveren!