Graag zou ik mij willen aansluiten bij uw gilde.
Mijn naam is Mouaz, ik ben 28 jaar en student. Ik ben stiekem al vaak op dit forum geweest. En ik dacht, nu wordt het toch tijd om mezelf bij u bekend te maken.
Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met pijproken en het bevalt me uitstekend. Ik ben uiteraard nog een groentje op dit gebied. Daarvoor heb ik af en toe waterpijp gerookt (uitsluitend fruittabak), maar verder nooit sigaretten of iets anders gerookt. (Mijn vader is wel een groot sigaren liefhebber.)
Een gewone pijp is toch een stuk handzamer dan een waterpijp, maar veel moeilijker te roken. (Waterpijp wordt meestal over de longen gerookt, dat moest ik mezelf afleren. En dan heb ik het niet eens gehad over het inroken, het stoppen etc

Op het moment rook ik voornamelijk aromatics uit mijn favoriete pijp, de Peterson standard system 314. Namelijk Peterson Special Reserve 2012.
Ik heb nog een andere pijp, dat mijn eerste is. Die is iets groter en ik zit er aan te denken om zeer binnenkort Old Dublin daarin te stoppen, ter introductie in de Latakia.
Het is me een eer en een waar genoegen om met u kennis te maken en hartelijk dank voor alle informatie die op dit forum te vinden is.