Ik schreef:Sinds ik mij kan herinneren, wanneer rook ik niet, heb ik altijd een kastje voor luchtzuivering gehad dat constant aanstaat als ik thuis ben. De laatste 5 à 10 jaar is dit een clean air system van Philips. Zuigt de lucht, passeert meerdere filterlagen, van boven aan en blaast hem van voren weer uit. Drie standen voor sterkte van aanzuiging en nog een knop om zuivere ionen of zoiets te produceren.
Om de paar weken worden de filters even gewassen, ik durf niet te vertellen hoe bruin het sopje dan wordt....
Na een dubbele wasbeurt worden de filters even besprenkeld met een wel riekende olie. Heerlijke geur dan in de kamers.
Zonder zoiets zou ik met mijn twee ons tabak per week constant bij de buren gaan roken! '

'
Dit schreef ik hier in november 2010. Maar de Philips was echt aan zijn eind en begon smerige zwarte bolletjes te verspreiden, helemaal vervuild inwendig denk ik.
Dus sinds gisteren een nieuwe Ionizer Neo-Tec© XJ-3900 A. Mij wat te goed

Als hij op automatisch staat en aangeeft door blauw licht dat de lucht zuiver is en ik steek dan een pijp op wordt het licht na enkele seconden rood en begint hij duidelijk hoorbaar op volle sterkte af te zuigen.
Zo heeft men geen rust in huis dus ik heb de automaat uitgeschakeld en laat hem constant op bescheiden toerental zachtjes afzuigen.
Na slechts een dag gebruik nog geen definitief oordeel maar de luchtkwaliteit in de kamer vind ik nu opvallend fris.
ionizer_zpsb13ff977.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.