Ik zal mij eens even voorstellen; mijn naam is Ivo, op het moment 20 en ik woon in Spaubeek (Zuid-Limburg, bij Sittard linksaf).
Al een tijd rookte ik zo af en toe een sigaret, meestal niet meer dan enkele per week. Omdat zo'n ding zo snel op is en eigenlijk niet zo veel smaak heeft, heb ik al eens over een andere manier van roken gedacht. In december kwam ik op een avondje rondsurfen op het internet dit forum tegen en niet veel later ook de filmpjes van Janneman. En zo kwam het dat ik begin van deze maand een Big Ben startset kocht, met een pakje Neptune.
Het roken gaat langzaam maar zeker steeds beter, zeker in het begin eindigde ik altijd met een flinke vaste prop onderin, na zo'n 1,5 uur roken (te vast aangedrukt, te snel roken?).
Omdat het pijproken me wel bevalt, heb ik vandaag mijn tweede pijp gekocht. Een Vauen, bij Tabak Jurewicz in Aken (prettige zaak overigens, erg vriendelijk). Vanavond meteen geprobeerd, en dat ging al een stuk beter dan voorheen. Ik had geen half pakje lucifers meer nodig en ook geen prop onderin.
Verder heb ik nog een grote hobby: treinen. Dat gebeurt vooral als vrijwilliger bij de Zuid-Limburgse stoomtreinmaatschappij, daar ben ik (hoofd)conducteur en seinhuiswachter. Bijkomend voordeel is dat een conducteur met een pijp bijdraagt aan het nostalgische beeld, en ik zie met ook al op een mooie zomerdag op het bankje voor het seinhuis genieten van een pijp