Dunhill-Vauen (Logo)

Alles over de pijp zelf...
robvoorburg

Re: Dunhill-Vauen (Logo)

Bericht door robvoorburg »

Jammer dat zij er een punt achter zetten, het wordt nu
ontdek je plekje.

Laafke

Bericht door Laafke »

In Duitsland komt de klap hard aan. Op t forum daar,waar ik ook lid van ben, heeft bijna iedereen wel een Dunhill of een band met de Dunhill pijpen. Er zijn al mensen die zeggen geen Dunhills meer te kopen als er wordt overgegaan op het nieuwe logo. Tevens wordt de hypocrisie aan de kaak gesteld. Dunhill is groot geworden met zijn pijpen. Om zich nu te distantieren van de pijproker (en de sigarettenroker met rust te laten) wordt het merk zeer kwalijk genomen.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Laafke schreef:In Duitsland komt de klap hard aan. Op t forum daar,waar ik ook lid van ben, heeft bijna iedereen wel een Dunhill of een band met de Dunhill pijpen. Er zijn al mensen die zeggen geen Dunhills meer te kopen als er wordt overgegaan op het nieuwe logo. Tevens wordt de hypocrisie aan de kaak gesteld. Dunhill is groot geworden met zijn pijpen. Om zich nu te distantieren van de pijproker (en de sigarettenroker met rust te laten) wordt het merk zeer kwalijk genomen.
Deze zelfde reacties krijg ik ook op Smokers Forums..
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Als je met Google Images Dunhill opzoekt dan zie een deel van het assortiment dat ze voeren. Er is echter geen pijp te bekennen........

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Nee, want die staan al even op http://www.whitespot.co.uk :mrgreen:

Laafke

Bericht door Laafke »

Als je met Google Images "the white spot" opzoekt kom je slechts 2 piijpen tegen.........

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Het linkje staat een paar berichten hierboven, en dat geeft alles wat Dunhill nu officieel levert.

Laafke

Bericht door Laafke »

En ook die link verwijst naar een oude pagina. Als liefhebber van de Cutty zou het mij bijzonder mooi lijken om de Dunhill Clay te bezitten. Ik ben veel webshops af geweest om een prijsopgave en om het feit of die pijp nog werd gemaakt. Van de pijpenexpert van Cup 'o Joes kreeg ik uiteindelijk te horen dat er maar enkele exemplaren van zijn gemaakt. Een prijs wist hij niet. Maar ik vermoed als zo'n exemplaar via ebay te koop aangeboden wordt je flink in de buidel mag tasten...........

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Hoezo oud? Waar zie je dat precies aan? En misschien is dit wat voor je: http://www.whitespot.co.uk/detail.asp?s ... rodRef=119 ?

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik vermoed, naar aanleiding van die Dunhill Clay, dat meerdere modellen (vooral de specials) niet meer gemaakt worden. Hoe het zit met de andere luxe goederen weet ik niet, interesseert me ook niet zo......Wat ik wel uit andere fora heb begrepen is dat de kwaliteit van de pijpen niet meer is wat het geweest is. Waar vroeger één man verantwoordelijk was voor het maken van een hele pijp blijkt nu het maken van een pijp door verschillende mensen wordt gedaan......ieder een deel.Als de naamwijziging en het produktieproces op deze wijze doorgaan vermoed ik dat Dunhill spoedig van het voetstuk valt waar het al die jaren op heeft gestaan.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Laafke schreef: Waar vroeger één man verantwoordelijk was voor het maken van een hele pijp blijkt nu het maken van een pijp door verschillende mensen wordt gedaan.
"Vroeger" betekent in dat verband vijftig jaar geleden: die eerste grote waterscheiding dateert van 1965 of daaromtrent en was enkele jaren later aanleiding voor het ontstaan van bedrijven als Ashton en Ferndown, opgericht door ontevreden hetzij om andere redenen gewezen Dunhill-werknemers. Bill Ashton bijvoorbeeld zei dat de druppel kwam toen het draaien van de koppen ergens in de jaren zeventig uitbesteed werd naar Spanje en Les Wood wilde meer dan alleen maar zilverwerk zetten. Het vertrek werd ze ook gemakkelijk gemaakt, en het blijven steeds moeilijker, omdat Dunhill bleef snoeien in de kosten en voorwaarden en dat kwam weer omdat de echte neergang in het aantal pijprokers toen pas echt voelbaar werd. De grote producenten in Saint-Claude en Roermond zingen het dan nog even uit, maar toen de opkomst van Eltang, Nordh, Barbi, enzovoort doorzette kregen zij het ook heel moeilijk.

Laafke

Bericht door Laafke »

Een lid van Pipesmagazine (een Amerikaans forum) heeft foto's geplaatst van het nieuwe logo op de pijp. Ik heb zijn toestemming om die foto's hier te plaatsen. Het logo van de pijp mag dan verandert zijn over de rookeigenschappen van de nieuwe Dunhill heeft hij niet te klagen. En ja, de witte punt op het mondstuk is gebleven. Maar oordeel zelf.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

lestat

Bericht door lestat »

het eerste wat me opvalt aan het nieuwe logo is dat de naam Dunhill nog altijd voorkomt. Dit bevestigd wat ik zelf eerder vermoed. Dunhill wil zich niet onttrekken aan het pijp gebeuren, maar wil er met de naam white spot aangeven dat het iets chique is. Er meer klasse aan geven.
Maar dat is alleen maar een vermoeden.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik vermoed dat ze stap voor stap veranderen....... maar dat is maar een vermoeden. Ik kan het me niet voorstellen dat een firma die zo beroemd is geworden onder een een naam, die naam overboord zet.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Laafke schreef:Ik vermoed dat ze stap voor stap veranderen....... maar dat is maar een vermoeden. Ik kan het me niet voorstellen dat een firma die zo beroemd is geworden onder een een naam, die naam overboord zet.
Ik zit te wachten tot ze dat "The White Spot" logo als stempel gaan gebruiken.. :?
Afbeelding

Plaats reactie