Maar het was wel wennen... te heet roken, teveel tabak in de kop....en sinds gisteren gaat het
weer goed. Ik was bij Willem Schimmel in Zutphen, warm onthaald met lekkere koffie en een goede demonstratie van het stoppen van de pijp. Dat was het zetje dat ik even nodig had, waarvoor dank Willem!!
Mijn lievelingspijpen zijn van Peterson, Jensen en L'Anatra. Een deel van de collectie, heb ik van mijn vader geerfd

Qua tabak rook ik graag Engelse mixtures met latakia, (Sherlock Holmes of Old Dublin van Peterson, Mixture 965 van Dunhill) en flakes (University Flake van Peterson, Capstan, Bengal Slices, Escudo) en Three Nunes (ik geloof dat heet een plug... correct me if I'm wrong).
Ik heb al veel gelezen op dit forum en ik vind het top datdit zo actief wordt bijgehouden en op een zeer fijne en proffessionele manier wordt beheerd. Compliment voor de beheerders van de diverse onderdelen!!
Ik hoop dat ik nog veel van jullie mag leren en zal op korte termijn wat kiekjes van mijn collectie pijpen en tabakken uploaden.