Wat is dit? ( metalen insteek filter)
- The_Undertaker
- Administrator
Wat is dit? ( metalen insteek filter)
Een vraagje, wat is dit metalen gaffeltje, die in mijn Vuillard pijp verstopt zat?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Bart Iron op 17 jan 2013 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel iets aangepast. Voor als iemand dezelfde vraag heeft.
Reden: Titel iets aangepast. Voor als iemand dezelfde vraag heeft.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- meindert
Re: Wat is dit?
Het moet een soort filter voorstellen , ik heb het ook wel eens aangetroffen
in 1 van mijn pijpen , gewoon weggooien , heeft geen nut volgens mij!
Groet,Meindert
in 1 van mijn pijpen , gewoon weggooien , heeft geen nut volgens mij!
Groet,Meindert
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
- Paasei
Neenee, niet weggooien.
Uit die pijp halen en nooit meer gebruiken, dat wel, maar dan een hele verzameling ervan aanleggen...
Janneman, als je niet te ver moet zoeken, post het fotootje van je verzameling metalen filters hier nog es asjeblief...
(die dingen brengen meer ergernis dan dat ze nut hebben)
Uit die pijp halen en nooit meer gebruiken, dat wel, maar dan een hele verzameling ervan aanleggen...
Janneman, als je niet te ver moet zoeken, post het fotootje van je verzameling metalen filters hier nog es asjeblief...
(die dingen brengen meer ergernis dan dat ze nut hebben)
Koninklijke Eikel Des Forums.
- The_Undertaker
- Administrator
Hmm, ik ga 'm er nu eens uithalen, en de pijp stoppen, eens kijken hoe die dan rookt. Ik had altijd wat moeite met deze pijp, dus nu eens kijken hoe het dan gaat zonder dit ding.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- smoking-rob
-
Het zijn ondingen.
- Dukdalf
Dat dacht ik ook, tot ik een (klein) sigarenkistje vol had met die onzinPaasei schreef:Neenee, niet weggooien.

-
Aha! dus die dingen kunnen- en mogen eruit ??
ga ik meteen proberen ,ik ben ze al bij een paar van m'n pijpen tegengekomen .Hoop wel dat ales na verwijdering nog goed in elkaar past ..
Dank voor de informatie in ieder geval - w e e r wat geleerd .
ga ik meteen proberen ,ik ben ze al bij een paar van m'n pijpen tegengekomen .Hoop wel dat ales na verwijdering nog goed in elkaar past ..
- janneman
- Contacteer:
Ha, Nooit weggooien! Met deze dingen kun je -net als met de Czech driepotertjes- heerlijke gezelschapsspel-avonden vullen: zoek de 10 overeenkomsten/verschillen, legt ze op volgorde, raad het merk...

En waarmee kun je anders je nuttelozefrutselverzameling-lade in huis vullen?

En waarmee kun je anders je nuttelozefrutselverzameling-lade in huis vullen?

Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Laurens487
Het bekende pijpenlaatje
Eigenlijk is het een condensatie filtertje dacht ik, bedoeld om het vocht op te laten condenseren, maar erg effectief zijn ze niet nee...

Eigenlijk is het een condensatie filtertje dacht ik, bedoeld om het vocht op te laten condenseren, maar erg effectief zijn ze niet nee...
Metalen filtertjes altijd verwijderen. En na, naar mijn bescheiden mening, eigenlijk hoort er niets tussen de tabak en het mondstuk te zitten. Maar dan trap ik filterrokers op hun tenen. Ik heb een poosje met filter gerookt maar ben er van afgestapt toen ik vond dat de fijne nuances van de tabak beter tot hun recht kwamen zonder filter.
-
Na 1 1/2 jaar filtergebruik ben ik daar ook achter gekomen.
Heeft m.i niet veel nut. Laat ze in mijn pijpen zitten om de reden dat ze dan voor mij beter trekken.
- Bart Iron
- Moderator
Ze horen eruit te kunnen, maar sommige zijn na vele jaren gebruik behoorlijk vast komen te zitten door teeraanslag.Boswachter schreef:Aha! dus die dingen kunnen- en mogen eruit ??
- Bart Iron
- Moderator
Re: Wat is dit? ( metalen insteek filter)
Zijn er mensen die genegen zijn deze lade vullende nuttelozen naar mij op te sturen?
Ik gebruik ze niet in een pijp, maar de vormen van sommige hebben een grote aantrekkingskracht op mij.
Ik gebruik ze niet in een pijp, maar de vormen van sommige hebben een grote aantrekkingskracht op mij.
- Deadl0ck
Ik begrijp wat je bedoelt, heb er zelf een stuk of 3, en om de dag of twee word er toch nog even mee gefrutseld. Dat zeggende heb ik 1 pijp waar er ook een in zit... een trident, en die vind ik fijner roken met, dan zonder metalen dingetje. De enige van al mijn pijpen waar ik dat mee heb overgens.Bart Iron schreef:Zijn er mensen die genegen zijn deze lade vullende nuttelozen naar mij op te sturen?
Groet, Mark
- The_Undertaker
- Administrator
Zonder gaat inderdaad een stuk beter! Ik was bang om stukken as en tabak aan te zuigen zonder zo'n filter, maar nee, niks geen last
Een vriend van me heeft eenzelfde pijp, met eenzelfde onding erin geleverd. Hij had telkens problemen ermee ook, rookte niet goed, bleef niet lekker aan, ging niet als vanzelf zeg maar. Afgelopen zaterdag heeft ie 'm er ook uitgehaald, en roken als een zonnetje!

Een vriend van me heeft eenzelfde pijp, met eenzelfde onding erin geleverd. Hij had telkens problemen ermee ook, rookte niet goed, bleef niet lekker aan, ging niet als vanzelf zeg maar. Afgelopen zaterdag heeft ie 'm er ook uitgehaald, en roken als een zonnetje!
- Probinski
Als het zonnetje die verdwijnt met de winter en met het beginnen van de lente weer bovenkomt jaThe_Undertaker schreef:Zonder gaat inderdaad een stuk beter! Ik was bang om stukken as en tabak aan te zuigen zonder zo'n filter, maar nee, niks geen last![]()

- The_Undertaker
- Administrator
Dat is ook weer waar. Komt vast wel weer goed, want het is misschien een paar weekjes later, maar dat zonnetje komt altijd wel weer boven water