WALLENSTEIN

Alles over de pijp zelf...
Laafke

Re: Roger Wallenstein

Bericht door Laafke »

Haddocks is toch een groothandel???

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Nee hoor, Haddocks is een een heel kleine winkel met een heel groot magazijn en een erg aardige meneer. Soms is het wel zinvol om even van tevoren te laten weten waar je naar wilt kijken, als je naar de winkel gaat...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Ik vind ze onwijs gaaf en er staat er eentje op mijn must-have-sometime lijstje.....
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Das dan een kwestie van goede smaak en oog voor kwaliteit. Als er één pijpenmaker is die alle aandacht aan zijn modellen geeft dan is dat Roger wel.........ik heb er zelf 3 en het zijn pijpen waarnaar ik steeds teruggrijp.

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Mooie driftwood purple gezien! Gaat er ooit komen..........en zijn skull-logo ook heul gaaf!
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

MilleLuci schreef:Mooie driftwood purple gezien! Gaat er ooit komen..........en zijn skull-logo ook heul gaaf!
Goede keuze, die driftwood. Want over zijn zwart gelakte Jolly Rogers zijn nogal wat klachten geweest over de lak die blaasjes ging vertonen. Er zijn maar weinig fabrikanten die goed kunnen lakken. Maar hier zal je met de driftwood geen last van hebben.

Laafke

Bericht door Laafke »

De driftwood modellen krijgt Roger als onbehandeld model van Butz Choquin waarna hij ze met de hand "drift". Het schijnt overigens dat het driftwoodfinish in Nederland bijzonder goed verkoopt. Ik heb hem geschreven dat dat logisch was omdat Nederlanders nou eenmaal een goede smaak hebben! (zie mijn avatar :D )

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Laafke schreef:De driftwood modellen krijgt Roger als onbehandeld model van Butz Choquin waarna hij ze met de hand "drift". Het schijnt overigens dat het driftwoodfinish in Nederland bijzonder goed verkoopt. Ik heb hem geschreven dat dat logisch was omdat Nederlanders nou eenmaal een goede smaak hebben! (zie mijn avatar :D )

Echt? Dat maakt ze voor mij persoonlijk toch een stuk minder interessant. Als ik een pijp van een ambachtelijke pijpenmaker koop, verwacht ik wel dat hij ze zelf maakt. Anders is het een beetje alsof je een VW Golf koopt met Ferrari lak op en er dan de prijs van een Ferrari voor moet betalen...

Ok, je hebt vaak "2de keus" lijnen zoals de Ligne Bretagne van Talbert of de Crown van Winslow, maar zover ik weet zijn de meeste Driftwood finish pijpen gewoon "1ste lijn" van Wallenstein?
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Laafke

Bericht door Laafke »

Hoi Massis,

Roger maakt de meeste modellen met de hand. Echter de "Buccaneer"en de "Jolly Roger" zijn seriepijpen die door Butz Choquin worden geproduceerd. Dat zijn slechts enkele modellen en daarvan zijn 1 of 2 modellen in driftwoodfinish uitgevoerd. Ik vroeg hem hoe dat (in serie, dus dat zijn er nogal wat) gerealiseerd werd. Ik had het idee dat het driftwoodfinish middels zandstralen o.i.d gerealiseerd werd. M.a.w. niet zoals het originele idee. Maar het blijkt dat hij het allemaal zelf in de hand houd en dat geeft voor mij toch een bepaalde meerwaarde aan de pijp. Als je de prijs ziet (150,= euro) dan is dat een vrij normale prijs voor een seriepijp. Voor dat bedrag heeft hij wel de benodigde tijd aan de pijp besteed om hem te "driften" Een freehand in driftwood begint toch al gauw bij 250,=euro. Vergelijk je dat met andere pijpenmakers in Europa dan vind ik dat niet echt overdreven duur. Kijk je naar de pijp op mn avatar dan kan ik je alleen maar zeggen dat het in alle opzichten een formidabele pijp is (waarvan er ook nog eens maar eentje gemaakt is.) Ik hoop dat het duidelijk was.......anders vraag je maar

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

oh ok, als het enkel over de jolly roger en de buccaneer gaat begrijp ik het, dat zijn inderdaad zijn "mainstream seriepijpen" zeg maar :-)

Ik dacht dat het over ongeveer alle driftwoods ging, dat zou ik jammer vinden. Verder kijk ik namelijk best wel op naar Roger Wallenstein!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Jaja, de Roger...die kan het! (T)

Laafke

Bericht door Laafke »

Hoi Massis,

Ik heb een serie foto's van zijn over een periode van zeg maar 3 jaar. Schitterend om te zien hoe hij zich ontwikkelt. Voeg daarbij de humor van hem en je weet waarom het een genoegen is om met hem in contact te zijn......

Laafke

Bericht door Laafke »

De nieuwste creatie van Roger is er weer eentje die het bekijken meer dan waard is. Enige nadeel: hij heeft hem blauw gebeitst. De pijp is genaamd Sinead (vanwege zijn voorliefde voor Ierland) en te zien op:
http://www.daskunstportal.at/pipemaker/ ... f=2&t=2636

Als je googelt op Roger Wallenstein (afbeeldingen) dan zie je dat hij het model in variaties al eerder heeft gebruikt. Als je toch aan het kijken bent bij Google zoek dan even de Jackbone op. Ook een creatie van Roger die nog op mijn verlanglijstje staat.......

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Ik heb me al eerder uitgelaten over de modellen van deze kunstenaar, want dat laatste is het zeker, een kunstenaar en een creatieveling, maar puur persoonlijk,.... jongens ook al kreeg ik ze voor niks :shock:
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

Dan mag je ze aan mij geven Eli, als je er dan toch niets mee bent :mrgreen:
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik kon het niet laten: een foto van The Jackbone (ook wel chinrester genoemd) door zijn constructie rust de pijp tegen je kin. Je kunt dan met twee vrije handen comfortabel een pijpje roken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Laafke

Bericht door Laafke »

Voor de liefhebber,

Roger heeft een serie van 170 pijpen gekregen van BC om te behandelen. Na 40 stuks heeft hij een poos rust moeten nemen om dat de gassen van de vloeistof hem op de luchtwegen sloegen en hij bijna geen lucht meer kreeg.(Wat een rotzooi moet dat dan zijn!) Het is geen driftwood geworden, hij noemt het Camouflage en het resultaat zie je hier: http://www.daskunstportal.at/pipemaker/ ... f=2&t=2664
Het is nog wel steeds de "Jolly Roger" serie. Ik vind het resultaat op zich wel mooi maar als ik de keus had ging ik voor driftwood..........
Ik kan helaas geen foto's plaatsen, Google heeft ze nog niet en op t Pijpmakersforum zijn ze beveiligd.

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Heel gaaf, waar worden die te koop aangeboden??
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Die nieuwe serie, Camouflage, is nog niet op de markt. Roger is nog niet klaar met de finish van alle pijpen. De Jolly Roger kan je handelaar in gewone finish,ik meen ook in zwart,en in driftwood bestellen bij als ik me niet vergis Oliver Kopp. Is die het niet dan is het Kohlhase und Kopp.

MfOx

Bericht door MfOx »

Ik heb zelf een Jolly Roger Buccaneer drifted, maar die camouflage trekt mij niet echt moet ik zeggen... Gelukkig is er voor iedere pijproker wel iets dat hem aanspreekt...
Laatst gewijzigd door MfOx op 18 jan 2013 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik krijg vandaag foto's van de "Camouflage", die ik dan bij dit topic kan plaatsen. Staat wat leuker als een link. Voor het kopen van een Wallenstein raad Roger haddockspipeshop aan. Het schijnt dat die de enige is in Nederland die de pijpen verkoopt. Ik weet alleen niet meer of die nou ook freehands te koop had. Maar als je de naam van de pijp weet kun je hem ongetwijfeld bij hem bestellen. En bij die freehands zitten juweeltjes, er zit een prijskaartje aan maar ze zijn werkelijk fantastisch. Overigens schijnt het dat de "Jolly Roger" in Nederland goed verkoopt, daar stond Roger zelf van te kijken.......
(Als grapje....de graffiti serie :D )

Toon

Bericht door Toon »

Ik heb net nog maar eens uitgebreid de site van Bleulobster bekeken, maar nee... mijn mening verandert niet.

Op een enkeling na, vind ik het allemaal niets.
Gelukkig past op elke pijp een roker, dus dat geeft niets.

Maar, zoals Eli al schreef, "Al kreeg ik ze cadeau....."
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Laafke

Bericht door Laafke »

:)

Toon

Bericht door Toon »

Voor de duidelijkheid: mijn mening over het uiterlijk van Roger's pijpen zegt natuurlijk niets over de rookkwaliteiten.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Joeric

Bericht door Joeric »

niet echt mijn ding...
camouflage? Met deze pijp in je mond in het bos zullen je ze niet gemakkelijk zien, maar met een frots latakia erin weten ze je te vinden van op 1.5 km afstand :wink:

Laafke

Bericht door Laafke »

@toon,

Ik heb 3 Wallensteiner. Twee freehands (zie avatar) en een Jolly Roger.(helaas met filter) De kwaliteit,afwerking en rookbaarheid zijn gewoon fantastisch. En zijn pijpen zijn uniek....maar nogmaals smaken verschillen. De verschillende modellen van hem hebben al heel wat discussie losgemaakt.

Laafke

Bericht door Laafke »

Heb net foto's binnen van de nieuwste creaties van Roger, let wel die moeten nog op de markt komen.

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Ben er niet kapot van...ze doen me denken aan aardappels met een mondstuk. Sorry...just my 2 cents...
Afbeelding Pijpmaker.

Geloof

Bericht door Geloof »

En dan nog van die mislukte aardappelen ook.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Martin Romijn schreef:Ben er niet kapot van...ze doen me denken aan aardappels met een mondstuk. Sorry...just my 2 cents...
:mrgreen: ROFL

Plaats reactie