Tja, als ik zo dit topic doorlees, zal mijn opa dus wel een zoete tabak hebben gerookt...
De Clan is gekocht, maar nog niet geprobeerd, mijn schoonmoeder - die deze dagen op bezoek is - wordt er volgens eigen zeggen kotsmisselijk van. Heel verrassend, de Stone Hedge English (met latakia) vindt ze wel lekker
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.
ik rook nog al eens op plekken waar jongere mensen komen die minder ervaring hebben een opa die pijp rookte, ik heb het hier over mensen tussen de 20 en 40 ongeveer, en als ik ook maar iets anders dan baai opsteek is de conclusie van omstanders steevast dat het een beetje naar vanille ruikt, van skandinavik exotic/ neptune tot 3p en capstan navy blue bijv.
zelfs toen ik eens een whiskey flavoured tabak had vond men het naar vanille ruiken en dat denken ze volgens mij ook nog als ik appeltjes tabak* zou roken want de associatie is tegenwoordig pijprook ruikt naar vanille.
* in den extreme 1 maal meegemaakt dat iemand (in beschonken toestand) beweerde dat de Coopvaert die ik aan het roken was zo heerlijk naar vanille rook