Wat geven jullie per maand uit aan je hobby/verslaving? :P
-
Re: Wat geven jullie per maand uit aan je hobby/verslaving?
Ik zit ook rond de 100 gram per week. De Semois is redelijk voordelig. plm. € 9,50 voor 100 gram. Stad Ootmarsum is wat duurder. Daarbij rook ik tussendoor duurdere blikjes van plm. € 12,50 voor 50 gram. Alles bij elkaar zit ik rond de zeven tientjes per maand. Ik heb een behoorlijke verzameling pijpen en ik heb er nog geen behoefte aan die verzameling uit te breiden. Maar je weet het nooit als er een interessant exemplaar langs komt op het forum. Pijpen zijn ook een stuk emotie toch?
- Eliminator
- Moderator
Door gezel komen er allemaal ouwetjes boven drijven, geinig,.... zelf zit ik tussen de 50 en 100 gram per week,... eerder naar de 100 gram denk ik.
Als voornamelijk flake roker zit ik gemiddeld rond de 10 euro per 50 gram, dwz 20 euro per week, 80 euro ruim per maand,.... ragers, filters,... laten we het afronden op 90 euro.
Afschrijving van pijpen achterwege gelaten.......
Als voornamelijk flake roker zit ik gemiddeld rond de 10 euro per 50 gram, dwz 20 euro per week, 80 euro ruim per maand,.... ragers, filters,... laten we het afronden op 90 euro.
Afschrijving van pijpen achterwege gelaten.......
- Generaal
Bwa, ff los uit de vuist, zit ik ongeveer toch op 'n 100 knaken per maad, soms erover als er weer 'n PKZ opsteekt..
Het voordeel van 'n hobby, waarbij er dingen op raken, zoals tabak, dat best je wel altijd 'n gepast geschenk kan opperen, geen waardeloze spullen, waarbij je ook nog kosten hebt om ze achteraf af te voeren!
Het voordeel van 'n hobby, waarbij er dingen op raken, zoals tabak, dat best je wel altijd 'n gepast geschenk kan opperen, geen waardeloze spullen, waarbij je ook nog kosten hebt om ze achteraf af te voeren!
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.
Time is money, but with hobby you need them both.
Gemiddeld 18 pijpjes in de week a circa 4 gram tabak per stuk is afgerond 75 gram.
Per maand dus een 325 gram tabak. gemiddeld circa 10 Euro per 50 gram maakt aan tabak een 65 Euro.
Pijpen heb ik nu wel voldoende, maar ja...pkz he, dus zeg een 200 Euro/jaar is afgerond per maand 17 Euro.
Kleine spulletjes als ragers, filters, gasbusje, etc. komt denk ik op een Euro of 5 per maand.
Onderhoud en vervanging gemiddeld ook een 5 Euro per maand.
PRF meetings inclusief brandstof ed schat ik bij 3 meetings op 15 Euro per maand.
totaal dus een 97 Euro per maand
Per maand dus een 325 gram tabak. gemiddeld circa 10 Euro per 50 gram maakt aan tabak een 65 Euro.
Pijpen heb ik nu wel voldoende, maar ja...pkz he, dus zeg een 200 Euro/jaar is afgerond per maand 17 Euro.
Kleine spulletjes als ragers, filters, gasbusje, etc. komt denk ik op een Euro of 5 per maand.
Onderhoud en vervanging gemiddeld ook een 5 Euro per maand.
PRF meetings inclusief brandstof ed schat ik bij 3 meetings op 15 Euro per maand.
totaal dus een 97 Euro per maand
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Zal ik mijn investeringen in de werkplaats ook meetellen? 
Dan kom ik op 2 jaar en 7 maanden in totaal op zo'n €2000 = €65 tot nu toe.
Voor ik aan 3 jaar pijproken zit, zal dat zo'n €3500 zijn

Dan kom ik op 2 jaar en 7 maanden in totaal op zo'n €2000 = €65 tot nu toe.
Voor ik aan 3 jaar pijproken zit, zal dat zo'n €3500 zijn

-
Ik sprak gisteren een collega die samen met haar echtgenoot gestopt is met roken. Ze rookten samen per maand voor plm. € 600,00 aan sigaretten. Ieder een pakje per dag, tel maar uit. Dan is pijproken toch een stuk voordeliger.
Heb in 2011 ALLE kosten bijgehouden van aankoop pijpen, tabak en accessoires. Ik durf de bedragen hier niet te vermelden én ik doe dat ook nooit meer. 

- Eliminator
- Moderator
Kan me er iets bij voorstellen, maar ik begrijp dat je dan ook inmiddels tientallen kilo's tabak op voorraad gekocht hebt, reken uit wat dat de aankomende jaren gekost zou hebben (in vergelijk met de kosten nu) en je krijgt vast weer een grijns op je knar
, en mocht dat niet helpen,.... een blik in wat pijpenlades zal de boel ook vast verlichten 

- Deadl0ck
Alles zo'n beetje door rekenend sta ik nog best te kijken. De 50 euro per maand (inclusief pijpen aanschaf) heb ik in 2011 ruim gehaald. Wat voor mij een best bedrag is toch. Dan te bedenken dat ik rond de 600 gram tabak kado heb gekregen in dat jaar, van familie en (forum) vrienden... Dat word dit jaar minder pijpen kopen, de verzameling wat indunnen zelfs. (sprak hij, nu al geld opzij aan het zettende zijn voor de nieuwe meeting bij Willem schimmel.)
Groet, Mark
-
Heb zo'n stil vermoeden dat er in huize Winslow voldoende voorraad aanwezig is om enkele pijp en tabakzaken mee te vullen.Winslow Collector schreef:Heb in 2011 ALLE kosten bijgehouden van aankoop pijpen, tabak en accessoires. Ik durf de bedragen hier niet te vermelden én ik doe dat ook nooit meer.

Dat is een tikkeltje overdreven. Maar inderdaad, qua roken kan ik gerust eventjes ingesneeuwd raken.gezel schreef:Heb zo'n stil vermoeden dat er in huize Winslow voldoende voorraad aanwezig is om enkele pijp en tabakzaken mee te vullen.Winslow Collector schreef:Heb in 2011 ALLE kosten bijgehouden van aankoop pijpen, tabak en accessoires. Ik durf de bedragen hier niet te vermelden én ik doe dat ook nooit meer.