Alcohol in de tabak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Jos

Alcohol in de tabak

Post by Jos »

In een grijs verleden heb ik wel eens tabak met een alcoholische drank besprenkeld. Maar zo'n tijd terug dat ik mij er vrijwel niets meer van herinner.
Iemand hier ervaring mee?

Winslow Collector

Re: Alcohol in de tabak

Post by Winslow Collector »

Jos wrote: dat ik mij er vrijwel niets meer van herinner.
Ietsje teveel alcohol in de tabak gebruikt? :wink:

Maar even serieus:
Directe ervaring niet, maar ik weet wel dat sommige dranken wel, en sommige niet "werken". Rum en wijn werken bijvoorbeeld prima, whisky helaas weer niet. De rest zul je zelf moeten proberen.

kiske

Post by kiske »

In mijn sigarenrooktijd (is dat een woord?) doopte ik de achterkant van de sigaar wel eens in de cognac. Dan kreeg zelfs een mindere sigaar een zachtere smaak.

Winslow Collector

Post by Winslow Collector »

kiske wrote:In mijn sigarenrooktijd (is dat een woord?) doopte ik de achterkant van de sigaar wel eens in de cognac. Dan kreeg zelfs een mindere sigaar een zachtere smaak.
Ja natuurlijk. Al Capone waren (zijn?) ook van die cognac-dipped sigaartjes.

En als wijn werkt met tabak, dan misschien cognac ook wel.

Volgens mij gewoon experimenteren: beetje naturel tabak, besprenkelen met (of vernevelen) wat drank over die tabak, even enkele dagen in laten trekken, liefst geperst en dan maar proberen te roken.

Generaal

Post by Generaal »

En bij 'n snelle rookbeurt, kan je het onderste ook nog uit de ketel drinken...Graag jullie praktijk ervaring! :mrgreen:

gezel

Post by gezel »

En daar hoort een pijp bij in de vorm van een whiskyvat. :sherlock:
Image

Jos

Post by Jos »

Winslow Collector wrote: Directe ervaring niet, maar ik weet wel dat sommige dranken wel, en sommige niet "werken". Rum en wijn werken bijvoorbeeld prima, whisky helaas weer niet. De rest zul je zelf moeten proberen.
De 11 slices uit een blikje Troost op een rij gelegd. Een beetje Roggenaer, een jenever gestookt uit rogge, ernaast in een glaasje. Met een wattenstaafje zorgvuldig de slices bestreken met Roggenaer. Twee maal, zodat de slices duidelijk wat donkerder en vochtiger van de Roggenaer werden.
Nu weggezet voor een of twee dagen en dan ben ik benieuwd of ik de Roggenaer terug proef.

pacco

Post by pacco »

met rum 80 graden meegebracht van de bahamas
tabak in een bokaal gedaan met steentje met rum
dan de vacium pomp erop en zo kun de bokaal vacium trekken paar dagen laten staan
gekocht vroeger in de hengelsportzaak diende om pellets te weken zodat je ze aan de haak kreeg
tabak smaakt echt naar rum

Dukdalf

Post by Dukdalf »

Jos wrote:
Winslow Collector wrote: Directe ervaring niet, maar ik weet wel dat sommige dranken wel, en sommige niet "werken". Rum en wijn werken bijvoorbeeld prima, whisky helaas weer niet. De rest zul je zelf moeten proberen.
De 11 slices uit een blikje Troost op een rij gelegd. Een beetje Roggenaer, een jenever gestookt uit rogge, ernaast in een glaasje. Met een wattenstaafje zorgvuldig de slices bestreken met Roggenaer. Twee maal, zodat de slices duidelijk wat donkerder en vochtiger van de Roggenaer werden.
Nu weggezet voor een of twee dagen en dan ben ik benieuwd of ik de Roggenaer terug proef.

Ik ben eerder benieuwd naar de vraag of je over twee dagen nog wenkbrauwen hebt :mrgreen:

maboc

Post by maboc »

Dukdalf wrote:
Jos wrote:

Ik ben eerder benieuwd naar de vraag of je over twee dagen nog wenkbrauwen hebt :mrgreen:
hahahahaha

antonius

Post by antonius »

rook ze hips hik :oops: :oops: ;p ;p

gr antonius

smoking-rob

Post by smoking-rob »

Een jaar of wat geleden had ik restjes virginia van diverse oorsprong: hele oude Capstan, Christmas Cheer, Red Virginia en wat al niet meer.
Omdat ik Calvados had heb ik die gebruikt om de tabak rijkelijk mee te besprenkelen, weer af te sluiten en letterlijk niet meer aan gedacht tot voor kort geleden....heerlijk van genoten!

Jos

Post by Jos »

Nieuwsgierig als ik was rook ik nu al de met Roggenaer behandelde Troost slices in een kleine meerschuim pijp. Een wat waarneembare smaakverandering. Ik proef op de achtergrond een iets meer zilte 'roggenaerse' smaak die mij, zijnde geen zoetekauw, heel goed bevalt.

Waarschijnlijk ga ik dit vaker doen. Wel dan met een kleine verstuiver in plaats van het geklooi met een wattenstaafje.

Bommel

Post by Bommel »

En geen verbrande oogkassen Jos?

Jos

Post by Jos »

Bommel wrote:En geen verbrande oogkassen Jos?
Voor alle zekerheid heb ik pijp diep voorovergebogen aangestoken. Maar zelfs mijn schaamhaar was niet verschroeid.

Bommel

Post by Bommel »

Jos wrote:
Bommel wrote:En geen verbrande oogkassen Jos?
Voor alle zekerheid heb ik pijp diep voorovergebogen aangestoken. Maar zelfs mijn schaamhaar was niet verschroeid.
Steek jij je pijp aan in je Adams kostuum? :oops:

Eliminator
Moderator

Post by Eliminator »

En bedankt :?

:mrgreen: :wink:

lestat

Post by lestat »

jos in de zetel met een pijp en een aansteker en verder niets...

:? :(

...toch even snel aanpassen naar Josephine. :wink:

Bommel

Post by Bommel »

Eliminator wrote:En bedankt :?

:mrgreen: :wink:
Sorry was vergeten dat jij in plaatjes denkt. :mrgreen:

Eliminator
Moderator

Post by Eliminator »

Zal in de toekomst minder vaak gebeuren,... 'k zie nu wat wazig :lol: :wink:

Geloof

Post by Geloof »

Teveel alcohol in je tabak gegoten Eli?

Eliminator
Moderator

Post by Eliminator »

Nee, maar da's wel een goeie tip, van voldoende alcohol ga je zaken vergeten, toch ?! :mrgreen:

Geloof

Post by Geloof »

Beelden kunnen wel eens een beetje vervagen van alcohol.
Of je de dag erop er niets meer van weet ligt voornamelijk aan de hoeveelheid ervan.

Bommel

Post by Bommel »

Eliminator wrote:Nee, maar da's wel een goeie tip, van voldoende alcohol ga je zaken vergeten, toch ?! :mrgreen:
Maar als de rook om je hoofd is verdween.........

Wowbagger

Post by Wowbagger »

En dan staat er even verderop een topic "tabaks zaad". Ik heb het niet durven openen...
Maar even wat tegengif dan:
klikkerdeklik

gezel

Post by gezel »

Wowbagger wrote:En dan staat er even verderop een topic "tabaks zaad". Ik heb het niet durven openen...
Maar even wat tegengif dan:
klikkerdeklik

:mrgreen: :mrgreen:

lestat

Post by lestat »

Hoezo tegengif? Zij pijpt en het gaat over tabakszaad... Ik kan niet volgen :twisted: :lol: :wink:

teunis

Post by teunis »

lestat wrote:Hoezo tegengif? Zij pijpt en het gaat over tabakszaad... Ik kan niet volgen :twisted: :lol: :wink:
Ik zie toch liever dat plaatje dan het plaatje van Jos in adamskostuum... verbrande schaamharen...

BRRRRRR

Sorry, Eli :oops: