FALCON

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Rob

Re: Falcon info

Bericht door Rob »

Gypscoprotheres schreef:In de VS zijn er ook Corncob-koppen te krijgen. Ook wel grappig. :)
Echt? Dan ga ik daar eens voor kijken! heb je een site waar ze op staan?

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik ben aan het zoeken, maar kan het even niet vinden. Ik heb ergens gelezen dat iemand ze ergens heeft laten maken.

Deze foto's kwam ik wel tegen:

Afbeelding
Afbeelding

Hopman Momfert

Bericht door Hopman Momfert »

Gypscoprotheres schreef:Ik ben aan het zoeken, maar kan het even niet vinden. Ik heb ergens gelezen dat iemand ze ergens heeft laten maken.

Deze foto's kwam ik wel tegen:

Afbeelding
Afbeelding

Wow!! Het beste van twee werelden! Mijn geliefde corncob en een fijne Falcon in één
---
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg

Gypscoprotheres
Contacteer:

Zo... Dit weekend is het pakketje binnengekomen. Het ziet er allemaal prima uit! :D

Ik ben ook meteen een stuk wijzer geworden over de verschillende koppen. Ik had een Dover besteld en een Apple en had verwacht dat ik de Dover voor Latakia zou gaan gebruiken en de Apple voor "normale" tabak, maar als ik deze bowls zo zie, ga ik het tegenovergestelde doen. De Apple heeft een vierkante ketel. Dit schijnt ideaal voor Latakia te zijn. De Dover heeft in verhouding met de diepte ook nog een behoorlijk brede ketel, maar is zeker meer dan een halve centimeter hoger dan de Apple.

Met kerst ga ik ze inroken, want dit pakketje is voor onder de boom. :P Dat is een soort van jaarlijkse traditie voor mij geworden en het bevalt me prima. Mooi excuus om een pijp te kopen.

Bommel

Bericht door Bommel »

De Falcons intrigeren mij, de mogelijkheid om constant, naar het laat zien, een andere pijp tussen de kaken te hebben vind ik een geweldig concept.
Het jammere op dit moment is dat het PKZ potje ernstig geslonken is en dat Mme aangeeft dat zo'n industriële pijp mij niet staat.
Maar toch zit deze in de wachtrij :mrgreen:
Afbeelding

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

...Inderdaad, niet bestemd voor een Heer van stand! :wink:

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bommel schreef:De Falcons intrigeren mij, de mogelijkheid om constant, naar het laat zien, een andere pijp tussen de kaken te hebben vind ik een geweldig concept.
Het jammere op dit moment is dat het PKZ potje ernstig geslonken is en dat Mme aangeeft dat zo'n industriële pijp mij niet staat.
Maar toch zit deze in de wachtrij :mrgreen:
Ik was voor 1 rechte steel en 2 koppen € 55,- kwijt en dat was inclusief verzenden. In vergelijking met de gemiddelde prijs die je voor een pijp kwijt bent, vind ik dit reuze meevallen (en eigenlijk heb je voor dit geld 2 pijpen).

Ze zijn trouwens ook erg compact, dus je kunt ze makkelijk verstoppen. ;)

Ik kan alleen nog niks over de rookeigenschappen zeggen, maar als ik dit topic zo lees, zit dat helemaal goed.

antonius

Bericht door antonius »

roken doen die falcons als de beste.
ik heb er zelf twee met daar bij nog vier extra koppen.
die koppen heb ik in de uk besteld,scheelt aanzienlijk met die in nederland.
janneman heeft er in heukelum nog foto`s van gemaakt want hij was benieuwd hoe groot de snifter was.
dat weet hij nu.
Afbeelding

gr antonius

Tati60

Bericht door Tati60 »

Toch even eens navragen bij de enthousiastelingen van Falcon... Ik heb al enkele jaren zo'n Falcon (recht model, bruin gelakt) met twee koppen (apple en dublin) en het is met voorsprong de pijp die ik het minst rook. Soms neem ik ze eens mee op wandeling, maar dat is dan meer om mijn andere pijpen wat te sparen. Veel plezier heb ik er tot op heden niet aan gehad. :(

1. Wat vinden jullie van de steel? Ik vind dat hij zo naar plastic smaakt. Dat bederft al op voorhand het plezier een pijpje op te steken. Is dat bij jullie ook zo? Of is dat inmiddels bij de nieuwe modellen van de baan ?

2. Ik heb moeite om de pijp zo te stoppen dat hij blijft branden. De trek is bij de Falcon een pak minder dan bij mijn "houten" pijpen en je stopt dus al vlug te vast. Gevolg : gepruttel en uitdoven... Ik denk dat het euvel ook te wijten is aan die dry-ringetjes die Falcon voor zijn pijpen adviseert. Ik gebruik de pijp ook zonder die ringetjes, maar echt beter wordt het niet. Hebben jullie een speciale stopmethode voor de Falcon?

3. Na een keertje roken staat het keteltje onderaan vol vocht. Daar heb je die dry-ringetjes dus wél voor nodig. Of hoe doen jullie dat? Onmiddellijk na de rookbeurt de grote schoonmaak?

4. Mijn Falcon trekt niet lekker, dat zei ik al. Ik ontdekte dat dat spectaculair verbetert als je de opening onderaan de kop met een mesje een beetje afschraapt. Maar het duurt niet lang : na twee of drie pijpjes beginnen de trekproblemen opnieuw. En je kunt niet blijven schrapen denk ik zonder de kop te beschadigen.

5. Ten slotte, wat roken jullie eigenlijk in zo'n Falcon? Totnutoe heb ik geen tabak gevonden die echt in die pijp past. Vroeger gebruikte ik de Falcon wel eens met Davidoff Blue Mixture en dat ging, maar die tabak rook ik al geruime tijd niet meer.

Nog even zeggen : dit is geen kritiek op de kwaliteit van de Falcons, maar wel op mezelf. Ik ben dus stikjaloers :? op al degenen die hier de lof van Falcon zingen en er wél van kunnen genieten... Ik wil de Falcon - met jullie advies - nog een kans geven. Anders verschijnt hij wellicht binnenkort op Marktplein...
Vriendelijke groet,
B.

teunis

Bericht door teunis »

Tati60 schreef:Toch even eens navragen bij de enthousiastelingen van Falcon... Ik heb al enkele jaren zo'n Falcon (recht model, bruin gelakt) met twee koppen (apple en dublin) en het is met voorsprong de pijp die ik het minst rook. Soms neem ik ze eens mee op wandeling, maar dat is dan meer om mijn andere pijpen wat te sparen. Veel plezier heb ik er tot op heden niet aan gehad. :(

1. Wat vinden jullie van de steel? Ik vind dat hij zo naar plastic smaakt. Dat bederft al op voorhand het plezier een pijpje op te steken. Is dat bij jullie ook zo? Of is dat inmiddels bij de nieuwe modellen van de baan ?
De buis waar de rook doorheen gaat is van aluminium, dus daar kan GEEN platicsmaak van komen! De buitenkant is wel van een soort plastic, maar die komt niet in aanraking met de rook. Wel is het mondstuk van plastic, wat mij niet hindert.
Van plasticsmaak heb ik dus geen last, sterker nog, bij een houten pijp kan het mondstuk soms hinderlijk gaan "pikken" als je het niet regelmatig schoonmaakt. Daar heeft de Falcon geen last van. Ook de jongste telg van de Falconfamilie, de international stem, heeft een plastic mondstuk.
Tati60 schreef:2. Ik heb moeite om de pijp zo te stoppen dat hij blijft branden. De trek is bij de Falcon een pak minder dan bij mijn "houten" pijpen en je stopt dus al vlug te vast. Gevolg : gepruttel en uitdoven... Ik denk dat het euvel ook te wijten is aan die dry-ringetjes die Falcon voor zijn pijpen adviseert. Ik gebruik de pijp ook zonder die ringetjes, maar echt beter wordt het niet. Hebben jullie een speciale stopmethode voor de Falcon?
Van mindere trek heb ik geen last, ook niet van pruttelen en uitdoven. Het kan ook aan de vochtigheid van jouw tabak liggen. Ik heb het liever iets droger dan dat het in het blik zit...
Ik heb geen speciale stoptechniek, sowieso stop ik niet zo vast. Ik vind dat ik beter later wat kan tampen dan met het prikkertje te gaan zitten klooien. De dryrings gebruik ik überhaupt niet, ondingen!
Tati60 schreef:3. Na een keertje roken staat het keteltje onderaan vol vocht. Daar heb je die dry-ringetjes dus wél voor nodig. Of hoe doen jullie dat? Onmiddellijk na de rookbeurt de grote schoonmaak?
Ja, na het roken direct de kop eraf, met een doekje het pannetje uitvegen, een rager door de steel en de volgende kop erop, stoppen en verder roken :D. De warme kop aan de onderkant betten als die veel vocht heeft gehad, maar dat is niet altijd nodig. Wel prik ik met het prikkertje even het gaatje open, er kan wel eens een stukje tabak achterblijven wat de boel verstopt als het eraan vast kleeft/droogt.
Tati60 schreef:4. Mijn Falcon trekt niet lekker, dat zei ik al. Ik ontdekte dat dat spectaculair verbetert als je de opening onderaan de kop met een mesje een beetje afschraapt. Maar het duurt niet lang : na twee of drie pijpjes beginnen de trekproblemen opnieuw. En je kunt niet blijven schrapen denk ik zonder de kop te beschadigen.
Met en mesje schrapen doe ik niet, precies om wat je al aangeeft, de eventuele beschadiging; wel doe ik elke keer het gaatje openprikken. Wellicht helpt dat ook bij jou.
Tati60 schreef:5. Ten slotte, wat roken jullie eigenlijk in zo'n Falcon? Totnutoe heb ik geen tabak gevonden die echt in die pijp past. Vroeger gebruikte ik de Falcon wel eens met Davidoff Blue Mixture en dat ging, maar die tabak rook ik al geruime tijd niet meer.
In principe rook ik elke tabak erin, maar je moet wel even rekening houden met de kopgrootte.
Een baai gaat er wat snel doorheen, de koppen zijn niet zó gigantisch. Een hele flake krijg je er dan ook niet in, maar een halve, uitgeplozen, wel. De BIBO (zie de tabakcatalogus) kan mijns inziens niet; het ego van de tabak is simpelweg te groot voor de Falcon. :lol:
Tati60 schreef:Nog even zeggen : dit is geen kritiek op de kwaliteit van de Falcons, maar wel op mezelf. Ik ben dus stikjaloers :? op al degenen die hier de lof van Falcon zingen en er wél van kunnen genieten... Ik wil de Falcon - met jullie advies - nog een kans geven. Anders verschijnt hij wellicht binnenkort op Marktplein...
De Falcon is, net als elke andere pijp (ook Winslow), niet DE ideale pijp voor elke tabak of elke roker. Zo'n pijp bestaat gewoonweg niet.
Ik denk dat je bij punt 1 al iets belangrijks aangeeft: het plastic mondstuk en de smaak daarvan wat jou tegenstaat. Welke tabak je er ook in rookt, wat je er ook aan prutst, je krijgt pas een klik met de Falcon als je óf jezelf over dat plastic-verhaal heen zet, óf een ander mondstuk gebruikt. Als het daar tenminste aan ligt; zoals ik al zei, de rook komt niet met plastic in aanraking... zit dat niet een beetje tussen de oren?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik denk dat Theunis hierboven wel zo ongeveer alles gezegd heeft wat er over Falcon te zeggen valt; ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.

De klacht over mondstukken kom wel vaker voor, sommigen vinden het te glad, anderen vinden ze te hard of te zacht, of zoals Tati zegt, de smaak is niet prettig. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er eigenlijk weinig van merk. Waar de mondstukken precies van zijn gemaakt weet ik niet, ze zijn zachter dan de meeste acryl die ik ken, maar harder dan de meeste pararubber mondstukken. Ze verweren in elk geval niet zoals pararubber, en zijn prima schoon te houden.

Ik rook vooral Virginia flake uit mijn Falcon's, en geregeld Semois (jawel, dat laatste schiet wel heel erg op, met een van mijn kleine bantamkoppen 15 tot 20 minuten...). Beiden zijn relatief droge tabakken. Bij mij staat er niet echt een plasje vocht in de pan, het is daar alleen vochtig (kan dus ook aan de tabakken die ik rook liggen). Ik gebruik normaal geen dryrings, en volg Theunis' protocol voor schoonmaken. Ik maak ze alleen niet direct maar pas een minuut of 10 na het roken open. Maar dan is het inderdaad even uitvegen met een stukje keukenrol, daar draai ik een puntje aan waarmee ik ook het gat van de kop schoonmaak. Ik veeg de schroefdraad van kop en pan schoon, haal een pijpenrager door de steel, en klaar voor de volgende.

Ik heb nog één tip van iemand hier op het forum overgenomen die in elk geval voor mij wel werkte; toen ik ze net had was de trek beter dan na een aantal keren roken. Iemand hier adviseerde toen om het gat onder in de kop eens met een schuurpapiertje een heel klein beetje groter te maken. Door het inroken was dat gat blijkbaar wat kleiner geworden (er zat geen koollaag in het gat, gewoon hout, maar ook dat kan natuurlijk wat opzwellen en het gat kleiner maken). Het gaat hierbij niet om het gat een volle millimeter groter te maken of zo, gewoon een heel klein beetje, en ineens trok de pijp, met of zonder tabak, weer een stuk vrijer.

Er bestaat een speciale ruimer voor Falcon koppen, ik heb het ding maar één keer gezien (volgens mij bij het pijpenhuis in Breda) en toen meteen besteld. Geen aanrader, ik heb hem 1 keer gebruikt. Er zit een speciaal stukje op dat meteen ook het gat ruimt, maar wel erg ruim maakt.

Afbeelding

Het heeft geen kwaad gedaan, de kop die ik met dat ding geruimd heb rookt verder prima, maar ik vond het nogal eng om met zoveel bruut geweld een kop te ruimen.

Als ik ooit nog eens nieuwe koppen koop moet ik dat gat in de kop eens precies opmeten in nieuwstaat, dat weet ik tenminste of het zoveel verschil is met een gerookte kop.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Tati60

Bericht door Tati60 »

teunis schreef: De buis waar de rook doorheen gaat is van aluminium, dus daar kan GEEN platicsmaak van komen! De buitenkant is wel van een soort plastic, maar die komt niet in aanraking met de rook. Wel is het mondstuk van plastic, wat mij niet hindert.
Ik bedoelde inderdaad dat kleine zwarte mondstukje... Het geeft geen platicsmaak af aan de tabaksrook, maar wel aan je mond... Hoe moet ik het uitleggen, ik vind het al een vreemd gevoel als je een Falcon gewoonweg in je mond steekt (ook niet in gebruik). Ik ken dat niet bij pijpen met een eboniet of acrylsteel.
teunis schreef: Met en mesje schrapen doe ik niet, precies om wat je al aangeeft, de eventuele beschadiging; wel doe ik elke keer het gaatje openprikken. Wellicht helpt dat ook bij jou.
Schrapen is inderdaad een heikele klus omdat de kop onder de schroefdraad een beetje konisch uitloopt. Maar het helpt wel. Ik heb het enkele keren (voorzichtig) gedaan en de pijp trekt na afloop stukken beter, zelfs met een dry-ringetje. Bedoel je met "het gaatje" de uitgang van het rookkanaal in het "schoteltje"? (Wat een formulering !:) )
teunis schreef:De Falcon is, net als elke andere pijp (ook Winslow), niet DE ideale pijp voor elke tabak of elke roker. Zo'n pijp bestaat gewoonweg niet.
Ik denk dat je bij punt 1 al iets belangrijks aangeeft: het plastic mondstuk en de smaak daarvan wat jou tegenstaat. Welke tabak je er ook in rookt, wat je er ook aan prutst, je krijgt pas een klik met de Falcon als je óf jezelf over dat plastic-verhaal heen zet, óf een ander mondstuk gebruikt. Als het daar tenminste aan ligt; zoals ik al zei, de rook komt niet met plastic in aanraking... zit dat niet een beetje tussen de oren?
Natuurlijk. Maar ik ben verbaasd dat de Falcon hier een hele schare volgelingen kent en dat ik er na al die tijd geen klik (zoals jij dat noemt) mee krijg... Of het tussen mijn oren zit, ik durf het te betwijfelen, maar ik kan niet over een paar gebreken (smaak, trek,...) heen. Misschien moet ik voor zo'n Falcon de geschikte tabak vinden... Dank voor je reactie.
Vriendelijke groet,
B.

Tati60

Bericht door Tati60 »

janneman schreef: Ik rook vooral Virginia flake uit mijn Falcon's, en geregeld Semois (jawel, dat laatste schiet wel heel erg op, met een van mijn kleine bantamkoppen 15 tot 20 minuten...).
Laat ik nu net toentertijd toen ik mij die Falcon aanschafte zowat uitsluitend Semois gerookt hebben. Ik herinner me toen de bezwaren van nu inderdaad niet echt. Wel die plasticsmaak van de steel, maar voor het overige vond ik hem goed roken... Sindsdien ben ik aan zoveel lekkere tabakken verslingerd geraakt dat ik de Semois niet meer gerookt heb. Ik ga dat eens opnieuw proberen.
janneman schreef:Ik heb nog één tip van iemand hier op het forum overgenomen die in elk geval voor mij wel werkte; toen ik ze net had was de trek beter dan na een aantal keren roken. Iemand hier adviseerde toen om het gat onder in de kop eens met een schuurpapiertje een heel klein beetje groter te maken. Door het inroken was dat gat blijkbaar wat kleiner geworden (er zat geen koollaag in het gat, gewoon hout, maar ook dat kan natuurlijk wat opzwellen en het gat kleiner maken). Het gaat hierbij niet om het gat een volle millimeter groter te maken of zo, gewoon een heel klein beetje, en ineens trok de pijp, met of zonder tabak, weer een stuk vrijer.
Klopt, dat effect heb ik met "schrapen" ook. Maar de klus met wat fijnkorrelig schuurpapier klaren lijkt me voorzichtiger. Ja en die reamer lijkt me inderdaad een marteltuig :)

Ik ga de Falcon nog eens proberen met Semois... Is in België nog altijd vlot verkrijgbaar. Bedankt voor je reactie.
Vriendelijke groet,
B.

kiske

Bericht door kiske »

Op marktplaats 2, welliswaar oude (jaren 80), maar ongerookte complete Falconpijpen aangeschaft met ook nog een extra ketel erbij met een meerschuim inlage.
Kosten totaal 56,75 Euro inclusief verzenden. Daar kan ik me toch niet echt een bult aan vallen lijkt mij. :wink: Zojuist bericht ontvangen dat ze zijn verstuurd, dus vanaf binnenkort hoop ik ook een mening te kunnen vormen over deze pijpen. Als ze goed bevallen schaf ik er nog 5 extra koppen bij aan zodat ik tijdens vakanties niet meer zo'n arsenaal mee hoef te nemen. :oops:

Immler

Bericht door Immler »

Afbeelding

Back From The Ashes: Uncovering the Lost History of G. L. Hunt and the Falcon
Nu als ebook.

http://www.amazon.com/Back-Ashes-Uncove ... 662&sr=1-2
Afbeelding

kiske

Bericht door kiske »

Gisteren ontvangen, 2 complete falconpijpen en 1 extra kop. Totaal al 5x uit gerookt en helaas, of misschien gelukkig, Teunis blijkt inderdaad een prf profeet! Rookt gewoon super, maakt makkelijk schoon, is gruwelijk lelijk maar dit wordt teniet gedaan door de vorige eigenschappen.

2 Nadelen. De standaard koppen vind ik wat te klein. Het gevoel van een mooie pijp bij de tabak uitzoeken is bijna geheel afwezig. Dus super voor buiten de deur, binnenshuis blijf ik toch wat, misschien tegen beter weten in, behoudend.

lestat

Bericht door lestat »

Bij elie pipes kan je mooie koppen laten maken. Volledig zoals jij ze wil. En het kost zover ik weet minder dan de echte falcon koppen. Zeker de moeite!
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik herken dat gemis van 'en nu een mooie pijp uitzoeken' bij de Falcon, Kiske! Ik heb mijn setje gekocht met de bedoeling om daar mijn 'onderweg' pijpenset van te maken, en daarvoor geven die Falcons nu net wel een heel bevredigend gevoel; een mooi handzaam setje, echt iets om mee te nemen.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gypscoprotheres
Contacteer:

Ik heb ze tot een paar maanden geleden altijd erg lelijk gevonden. Maar door de goede verhalen op dit forum ben ik ze steeds meer gaan waarderen en sinds een paar maanden vind ik ze zelfs erg mooi. Het was dat metalen gedeelte van de Falcon waar ik eerst niet aan kon wennen... Heel raar, maar nu vind ik juist dat gedeelte mooi.

teunis

Bericht door teunis »

Falcons zijn niet mooi, niet esthetisch, hebben niet een grote kopmaat, zijn niet de ideale pijp (als die al bestaat) en hebben geen "dure" uitstraling.

Wat de Falcon wel is: een werkpaard, een no-nonsense pijp, een uiterst handig maatje voor onderweg.
Relatief goedkoop, makkelijk schoon te maken en met de wisselbare koppen de hele dag door te roken.

Afijn, zo langzaam maar zeker hebben jullie er allemaal wel één, dus moet ik uitkijken naar wat nieuws...
Ik zal apart, uniek en bijzonder zijn! :shock: :oops: :D

metaltommy

Bericht door metaltommy »

een aparte koppen verzameling van ellie ?! :shock: :D
Groet,
Tom

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Daar moet je hoofd wel naar staan.

teunis

Bericht door teunis »

robvoorburg schreef:Daar moet je hoofd wel naar staan.
Staat mij dat hoofd dan? ik verberg het nu juist onder een pet om niet zo te schockeren! :oops:

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

:P
Kom op kop op!

Immler

Bericht door Immler »

Ik zal apart, uniek en bijzonder zijn! :shock: :oops: :D
Je bent toch het enige PRF lid in Coevorden.
Veel unieker kan dus niet.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Heren Falcon liefhebbers,

vraagje, misschien staat dit gelijk aan vloeken in de kerk, maar so be it :wink: zoals ik al elders schreef vindt ik de Falcon (en aanverwanten) pijpen niet mooi, nooit gedaan, en zal ze denk ik ook nooit mooi gaan vinden, MAAR er zijn zoveel liefhebbers, mensen die zweren bij het merk dat ik toch de test eens wil ondergaan.
Een mening (los van het mooie) vorm ik graag op basis van eigen ervaring !
Daarnaast (zo blijkt uit ervaringen van vele motorrijders hier) zijn ze door de meerdere koppen veel te roken met beperkte bergruimte,... iets wat als festivalganger ook wel errug makkelijk is natuurlijk !

DUS ben ik eens een beetje aan het zoeken geslagen, zo'n (vooralsnog) probeerseltje moet natuurlijk in eerste instantie wel voor weinig zijn.

De eerste vraag die bij mij gelijk op komt (en nu komt dan het daadwerkelijke vloeken in de kerk voor de die-hard Falcon liefhebber), zijn alle varianten op de Falcon uitwisselbaar ?
Kan een 'super twist', 'lindbergh', 'aero' (en nog meer van dergelijke systeempijpen die ik zoal tegenkom op marktplaats) kop en steel gewoon op elkaar, of zijn het allemaal andere systemen/ ander schroefdraad of whatever ?!
Afbeelding

maboc

Bericht door maboc »

Disclaimer...ik weet helemaal niks van falcons...dus...

Als die koppen niet uitwisselbaar zijn dan zou mij dat bijzonder verbazen/teleurstellen. Ik kan mij voorstellen dat er 2 of 3 maten zijn (vergelijk grote fitting en kleine fitting) ivm. wat practische overwegingen. Maar verder moet dat toch gewoon uitwisselbaar zijn. Waarom maak je ze anders nog afschroefbaar.
--
Cheers maboc

Ignoro Iste

Bericht door Ignoro Iste »

@Eli

Ik heb SuperTwist, Brilon, Falcon, Alco, en Duncan. Alle koppen hebben verschillende schroefdraad en zijn dus niet uitwisselbaar! Zelfs niet de Falcon en de Alco die uit dezelfde fabriek komen.

maboc

Bericht door maboc »

Ignoro Iste schreef:@Eli

Ik heb SuperTwist, Brilon, Falcon, Alco, en Duncan. Alle koppen hebben verschillende schroefdraad en zijn dus niet uitwisselbaar! Zelfs niet de Falcon en de Alco die uit dezelfde fabriek komen.
Dat meen je niet....... :shock:
--
Cheers maboc

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat Falcon (of wie dan ook) wil dat je alleen hun koppen koopt en dus het schroefdraad net even anders maakt dan de concurenten, maar goed, of dat ook zo is ?!

edit: wow, de laatste postst volgen elkaar in rap tempo op :D thanks Ignoro Iste, beetje een tegenvaller, maar wel gelijk in 1 x duidelijk =D>
Afbeelding

Plaats reactie