Ik kreeg vandaag een mailing binnen van mijn lokale tabaksboer en zoals ik het begrijp zit er in de bol dus pijptabak.
Mij intrigeert het iig genoeg om er eens een te proberen.

Engelse review.
http://tonycasas.wordpress.com/2009/10/ ... gg-maduro/
Tunnelbranden verwacht ik ook wel. Als de "kern van het ei" vaster gerold is dan de buitenkant, zou het met tunnelroken mee moeten vallen.maboc schreef:Ben zeer benieuwd naar de rookeigenschappen van zo'n apparaat.
Toevallig, laatst nog een prachtige Ramon Allones gerookt. Qua smaak prima, maar het apparaat brande geheel scheef af. Da's een enorme afknapper.
Ben bang dat schuinbranden en tunnelbranden makkelijk voorkomen met een dergelijk kanon.
Heel gek, maar het eerste waar ik aan moest denken toen ik 't plaatje zag, was rope tabak.metaltommy schreef:![]()
al klinkt de inhoud beter als dat ie eruit ziet
Rob schreef:Heel gek, maar het eerste waar ik aan moest denken toen ik 't plaatje zag, was rope tabak.metaltommy schreef:![]()
al klinkt de inhoud beter als dat ie eruit ziet
Mijn tabaksboer vraagt er E17,50 voorNekker schreef:dat lijkt mij een hele kostelijke sigaar? Mag ik vragen wat je voor zoiets betaald, uit pure nieuwsgierigheid...
En bedankt maar weer... Vanaf nu denk ik dus alleen nog maar aan rope (en de daaraan verwante associaties) als ik iemand sigaar zie roken!Winslow Collector schreef:In feite is elke sigaar toch rope-tabak? Wel een recht stukkie rope, maar toch.
Dan zal ik maar geen foto's posten van mijn associaties als ik een stuk rope-tabak zieRob schreef:En bedankt maar weer... Vanaf nu denk ik dus alleen nog maar aan rope (en de daaraan verwante associaties) als ik iemand sigaar zie roken!Winslow Collector schreef:In feite is elke sigaar toch rope-tabak? Wel een recht stukkie rope, maar toch.
Cubanen (ahum....ik koop eigenlijk voornamelijk zuid-amerikanen) koop ik vrijwel nooit per kistje, Altijd 1 a 2 stuks. Qua rookeigenschappen kun je mijns inziens beter shortfillers roken. Die doen het vrijwel altijd goed, en zijn trouwens ook erg lekker (denk olifant of Justus van Maurik). Qua smaak zijn de longfillers van overzee natuurlijk een heel ander klasse. Maar mijn ervaring is dat er toch nog wel probleempjes zijn:Winslow Collector schreef:Tunnelbranden verwacht ik ook wel. Als de "kern van het ei" vaster gerold is dan de buitenkant, zou het met tunnelroken mee moeten vallen.maboc schreef:Ben zeer benieuwd naar de rookeigenschappen van zo'n apparaat.
Toevallig, laatst nog een prachtige Ramon Allones gerookt. Qua smaak prima, maar het apparaat brande geheel scheef af. Da's een enorme afknapper.
Ben bang dat schuinbranden en tunnelbranden makkelijk voorkomen met een dergelijk kanon.
Ik ben erg benieuwd, en inmiddels verblijd met een PB'tje van Bananabox-Ninja.
Helaas branden de "beste" merken weleens schuin af of alleen van binnen, maboc. Dat heb je vast al meer ervaren. Ik heb dat al gehad bij de "status-Cubanen" zoals Cohiba's van € 38,- per stuk, als bij een heerlijk simpele Flor de Copan van rond de € 3,50 per sigaar. Merk en prijs zeggen hierin lang niet alles. Allemaal afhankelijk van de kwaliteit en vaardigheden van de Torcedor (sigarenroller (-ster)).
Wél is het zo, dat wanneer een kistje dure sigaren echt belabberd rookt, je dit meestal wel kunt omruilen bij de winkelier.