Blender: William Ashton-Taylor
Tin Description: this tobacco is primarly a Virginia broken flake of unique taste blended with Kentucky Burley and a touch of Louisana Perique. The light aromatic flavour makes this smoke unmistakable and it is well known to have spoiled even the most particular of connoisseurs.
Country of Origin: UK
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Virginia
Perique
Cut: Broken Flake
Packaging: 50g Tin, 100g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... A=T&TID=17

Voor het eerst geblend in Engeland, volgens bovenstaande afbeelding made in Denmark, maar als ik het blik openmaak word ik toch echt begroet door het logo van Kohlhase & Kopp.
Ik ruik in het blik en denk: shit, te zoet.

De fik erin. De smaak is in het begin citrus-achtig evenals de geur in het blik. Maar gaandeweg komt er meer ruimte voor de tabak zelf. Ik haal de perique er in ieder geval uit, evenals de virginia. Daar ben ik blij om. Ik was namelijk op zoek naar een niet al te zoete doch wel zoetige blend voor af en toe. Missie geslaagd wat dat betreft.
De roomnote is niet overdreven zoet afgaande op mijn vriendin. Ze vond het niet echt anders dan anders ruiken. Ik denk zo maar is dat deze blend in een corncob ook aardig tot zijn recht komt.
Gekocht bij De Graaff in 's Gravenhage (prachtige winkel trouwens). Ik meen me te herinneren dat er nog wat meer blikken liggen evenals een aantal andere blends uit de oude Ashton reeks.