Mooie man die Van Gulik!!!Ik rook 30 sigaretten en een pijp of tien per dag, maar schrijft u er wel bij, dat het natuurlijk heel verkeerd van mij is om dat te doen. Ik ga door met roken op verzoek van mijn gezin, omdat die onverdragelijke kuch van mij nog beter te verdragen is, dan mijn rothumeur als ik niet rook.
Beroemde en minder beroemde pijprokers
- Immler
Re: Beroemde en minder beroemde pijprokers
- Bommel
Leuk die foto met die Rotterdamse jongelingen met op de achter grond een plantenbak die ik mezelf goed herinner.
Ze moeten er eeuwen gestaan hebben want mijn levens jaar is '62, maar mijn herkenning is van jaren later.
Ze moeten er eeuwen gestaan hebben want mijn levens jaar is '62, maar mijn herkenning is van jaren later.
- MfOx
Mooie foto's!
- Pitoe [*RIP*]
Aleister Crowley
een man met vele gezichten

een man met vele gezichten

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Okay ik weet niet of deze kwalificeert voor dit topic maar ik struikelde er toevallig over.
"The Brazilian Expeditionary Force sent troops to assist the Allied forces during World War II.
Brazil's dictator at the time was Getulio Vargas, who was so committed to Brazil's neutrality that he proclaimed, "It's easier for snakes to smoke than for Brazil to join the war." When the war inevitably came to Brazil, the BEF embraced the irony and went with the smoking snake, essentially making their insignia a political cartoon."
"The Brazilian Expeditionary Force sent troops to assist the Allied forces during World War II.
Brazil's dictator at the time was Getulio Vargas, who was so committed to Brazil's neutrality that he proclaimed, "It's easier for snakes to smoke than for Brazil to join the war." When the war inevitably came to Brazil, the BEF embraced the irony and went with the smoking snake, essentially making their insignia a political cartoon."
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- maboc
- Dukdalf
Als modelbouwer met een zwak voor rariteiten vind ik dit ook hoogst interessant. Kun je een linkje geven?
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Tuurlijk, hier is de wikipedia pagina.Dukdalf schreef:Als modelbouwer met een zwak voor rariteiten vind ik dit ook hoogst interessant. Kun je een linkje geven?
http://en.wikipedia.org/wiki/Brazilian_ ... nary_Force
En hier de pagina waar ik het bovenstaande verhaal vandaan heb.
http://www.cracked.com/quick-fixes/the- ... ogos-ever/
Dat logo staat op #1 trouwens, de overige 5 zijn ook wel grappig.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- Dukdalf
[quote="Bananabox-Ninja]En hier de pagina waar ik het bovenstaande verhaal vandaan heb.
Dat logo staat op #1 trouwens, de overige 5 zijn ook wel grappig.[/quote]
Ik twijfel of we onze Vlaamse vrienden hiervan in kennis moeten stellen
, maar ikzelf vond het hoogst amusant. Dank!
Dat logo staat op #1 trouwens, de overige 5 zijn ook wel grappig.[/quote]
Ik twijfel of we onze Vlaamse vrienden hiervan in kennis moeten stellen

- Immler
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Ik heb gemerkt bij de laatste meeting dat onze Vlaamse vrienden een goede dosis zelfspot hebben dus ik denk dat dat wel goed zitDukdalf schreef:Ik twijfel of we onze Vlaamse vrienden hiervan in kennis moeten stellen, maar ikzelf vond het hoogst amusant. Dank!

"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Het Belgisch leger is overigens wel wereldbekend...
om hun tentenbouwers. (echt waar overigens)
om hun tentenbouwers. (echt waar overigens)
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Elminster, de krachtigste magiër in Faerun.

Een wel bekend fictief personage uit de Forgotten Realms serie boeken en RPG-spellen.

Een wel bekend fictief personage uit de Forgotten Realms serie boeken en RPG-spellen.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- maboc
Jos van Kemenade:

Ik zag 'm midden in een interview tijdens het programma "Andere tijden" afgelopen zondag een pijpje opsteken. Dat programma is uberhaupt een aanrader in mijn beleving.

Ik zag 'm midden in een interview tijdens het programma "Andere tijden" afgelopen zondag een pijpje opsteken. Dat programma is uberhaupt een aanrader in mijn beleving.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
Re: Re:
wat heeft mulisch dan gepresteerd?MarcelV schreef:
wat mis ik die man toch !!
Een man met ballen en levensgenieter.
Iedereen zeikt over hem , maar er is er nog niet 1 opgestaan die gepresteerd heeft zoals hij.
- Kees Flake
heb een filmpje met een pijprokende kunstenaar.
hoe voeg ik dit toe aan mijn e-mail.
bij voorbaat dank
gr. kees liebherr
bij voorbaat dank
gr. kees liebherr
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
- Dukdalf
Re: Re:
De P.C. Hooftprijs gewonnen? Een van de beste schrijvers van het Nederlandse taalgebied geworden? Het pijproken altijd in publiek aangemoedigd? 't Is een onsympathieke figuur, maar hij heeft zeker wel wat bereikt.cor hermsen schreef: wat heeft mulisch dan gepresteerd?
- Immler
wat heeft mulisch dan gepresteerd?
Dukdalf, je haalt me de woorden uit het toetsenbord.De P.C. Hooftprijs gewonnen? Een van de beste schrijvers van het Nederlandse taalgebied geworden? Het pijproken altijd in publiek aangemoedigd? 't Is een onsympathieke figuur, maar hij heeft zeker wel wat bereikt.
Maar waarschijnlijk is literatuur ook een linkse hobby.

- Eliminator
- Moderator
Ik denk dat je het het beste even op youtube kunt zetten,... dan is een linkje zo gemaakt,... volgens mij is een filmpje als bijlage geen optie (mocht het wel zo zijn zal Massis me vast verbeteren, maar in dit geval lijkt het me niet).kees liebherr schreef:heb een filmpje met een pijprokende kunstenaar.
bij voorbaat dank
gr. kees liebherr
- St Patrick
In de film Abraham Lincoln zit halverwege een mooie dame aan een churchwarden te lurken.... ik zal vanmiddag het fragment erbij zoeken....

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
Hoeft niet per sé hoor. Als het vrij is van subsidie én er niet een zelfbenoemde "elite" het oordeel vormt wat wel en geen literatuur is, is er niets "links" aan.Immler schreef:Maar waarschijnlijk is literatuur ook een linkse hobby.![]()

- Bommel
Tenzij de schrijver linkshandig is.Winslow Collector schreef:Hoeft niet per sé hoor. Als het vrij is van subsidie én er niet een zelfbenoemde "elite" het oordeel vormt wat wel en geen literatuur is, is er niets "links" aan.Immler schreef:Maar waarschijnlijk is literatuur ook een linkse hobby.![]()

- Dukdalf
Of nog steeds graag CPN zou willen stemmenBommel schreef:Tenzij de schrijver linkshandig is.Winslow Collector schreef:Hoeft niet per sé hoor. Als het vrij is van subsidie én er niet een zelfbenoemde "elite" het oordeel vormt wat wel en geen literatuur is, is er niets "links" aan.Immler schreef:Maar waarschijnlijk is literatuur ook een linkse hobby.![]()

- maboc
En dat is op zich al zeer subjectief.Dukdalf schreef:Of nog steeds graag CPN zou willen stemmenBommel schreef:Tenzij de schrijver linkshandig is.Winslow Collector schreef:Hoeft niet per sé hoor. Als het vrij is van subsidie én er niet een zelfbenoemde "elite" het oordeel vormt wat wel en geen literatuur is, is er niets "links" aan.Immler schreef:Maar waarschijnlijk is literatuur ook een linkse hobby.![]()
. Over wat wel of geen literatuur is en wie daarover mag beslissen heb ik een tijdje college mogen lopen bij een paar hoogleraren. Een eenduidig antwoord is er gelukkig niet. De grens tussen wat als serieuze literatuur bedoeld is en wat voornamelijk tot doel heeft zo snel mogelijk zo veel mogelijk bedrukt papier te verkopen hoort vaag te zijn, want "alle ínteractie tussen kunstenaar en publiek levert een subjectieve ervaring op". Of zoiets dergelijks meen ik me althans te herinneren uit de schoolbanken, maar het is natuurlijk de ultieme dooddoener. Zelf vind ik toch nog steeds de enige eisen aan welk verhaal dan ook dat het moet boeien en dat het op zijn minst draaglijk geschreven is.
Over dit onderwerp vaak van gedachten gewisseld. Uiteindelijk kwamen we altijd tot het idee dat literatuur geen vaste grenzen heeft. Er is een soort vaste kern van werken, die eigenlijk door iedereen tot literatuur wordt gerekend. Daar omheen zweeft een wolk met werken waarvan er over te discussieren valt. Dat heeft ook met smaak (in de breedste zin van het woord) te maken.
Zelf zou ik niet zo snel een uitspraak doen over het al dan niet literatuur zijn van een werk.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- Immler
Van Dale helpt een beetje:Zelf zou ik niet zo snel een uitspraak doen over het al dan niet literatuur zijn van een werk.
Kunnen we nu weer verder met een discussie over "bepaald".alle proza-, poëzie- en toneelteksten van een bepaald niveau
- Bommel
- Robert
- Contacteer:
Krijgen meer mensen een malware waarschuwing als je op bovenstaande post klikt?
- maboc
De laatste van Bommel precies boven jouw post?discus123 schreef:Krijgen meer mensen een malware waarschuwing als je op bovenstaande post klikt?
Nee...ik kan klikken wat ik wil.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- Robert
- Contacteer:
Klopt, ik kan nu ook alles klikken zonder waarschuwing, vreemd.
- MfOx
Ik weet niet of hij al eens is genoemd (bij sommigen misschien bekend, bij anderen misschien niet), maar:
Carl Orff

Carl Orff