Niet tot zeer mild ruikende tabak om binnen te roken.

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
gezel

Niet tot zeer mild ruikende tabak om binnen te roken.

Bericht door gezel »

Ik zou graag weten of er meer tabakken zijn die niet tot nauwelijks te ruiken zijn.
Graag jullie ervaringen.

De enige tabak die ik binnen rook is:
Sir John's broken virginia van John Aylesbury
De rook (roomnote) is niet tot nauwelijks waarneembaar.

Hopenlijk zijn er nog wat meer tabakken geschikt om binnen te roken.
Overdag is geen probleem, dan ga ik naar buiten of bij de afzuigkap.
's Avonds voor de tv, vind ik wel prettig als ik dan een pijpje kan (mag) roken zonder de rest te belasten met een voor hen ongewenste geur.

Geloof

Re: Niet tot zeer mild ruikende tabak om binnen te roken.

Bericht door Geloof »

Een weekje lang een latakiabom binnen roken zorgt er waarschijnlijk voor dat je de rest van je leven alle zoetigheid binnen mag roken.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Let op dat je niet iets rookt waarvan jouw omgeving vindt dat het
prettig is, maar waar jezelf geen donder aan vindt, want dan span
je het paard achter de wagen.

Mocht je toch voor die weg kiezen dan voorspel ik je op termijn een
rookverbod in huis.

gezel

Bericht door gezel »

Geloof schreef:Een weekje lang een latakiabom binnen roken .
Ben bang dat dat averechts werkt. :mrgreen:
robvoorburg schreef:Let op dat je niet iets rookt waarvan jouw omgeving vindt dat het
prettig is, maar waar jezelf geen donder aan vindt, want dan span
je het paard achter de wagen.
Helemaal mee eens Rob.
Neemt niet weg dat waar mogelijk, ik best rekening wil houden met anderen zonder mezelf tekort te doen.

De genoemde 'broken virginia' is een licht zoete tabak waar ik mezelf geen tekort mee doe. ;p
Schneiderwind no 55 ook lekker, met een net iets meer waarneembare roomnote.

Misschien moet ik het in de pure virginia's zoeken?
Weet niet, ik rook te kort pijp om het allemaal eens geprobeerd te hebben.
Daarbij is de keus uit de vele honderden tabakken te groot om ze allemaal uit te proberen. :roll:
Vandaar dat ik naar jullie ervaringen vraag. :sherlock:

Bommel

Bericht door Bommel »

Probeer de middenweg te vinden, tabak die jou bekoort en de roomnote voor je huisgenoten.
Dan wel gelijk een convenant opstellen over de verfklussen die er mee gepaard gaan na een tijd binnen paffen. :wink:
Afbeelding

diego

Bericht door diego »

hey
eens kijken op danpipe
klikken op de link kenners zoeken dan natuurtabakken aan klikken eens je je door deze tabakken hebt gerookt zal je al een heel eind verder zijn
savinelli,winslow,bigben,dirk claessen
greetz diego

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Ik vind baai een relatief neutrale geur hebben. Tuurlijk zal er altijd een tabaksgeur blijven hangen, maar het enige alternatief is dan een ferme stap verder: niet meer binnen roken.
Groeten,
jarnogab

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik ben ook geneigd te denken dat de Baai en Virginia tabakken de minst uitdrukkelijke geur hebben, maar je ruimt tabak altijd wel geloof ik. Ik heb meestal bij mijn 'de deur uit pijpen' (tegenwoordig de Falcon set) een blikje virginia flake; soms Solani, soms Capstan, soms Larssen Nr. 32. Ik beschouw dat als mijn 'sociale' tabakken.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Als stevige zoetroker kan ik natuurlijk niets adviseren voor bovenstaande vraag.

Maar wel: iedereen moet voor zichzelf beslissen om wel of niet in huis te roken. Dat lijkt me logisch. Maar áls ik dan in huis rook, dan rook ik ook gewoon wat ik lekker vind. Als ik dáár nog over zou moeten onderhandelen, begint het in mijn ogen eerder een record-poging "hoe ver kan ik mij laten wegcijferen?" te worden.
"Excuseer, stoort het u dat ik ook een beetje adem in deze kamer?" :mrgreen: :wink:

Kom op. Wees een vent. Óf je rookt buiten, hoe slecht het weer ook is, óf je rookt binnen datgene wat jij lekker vindt. :twisted:

gezel

Bericht door gezel »

WC
De zwaar geurende tabakken rook ik buiten en de lichtere binnen.
Niets mis mee lijkt me, om rekening te houden met een ander. :roll:
Daarbij wil ik zelf niet de oude rook van de vorige avond nog ruiken.
Ter vergelijking:
Vanwege al dan niet aangename geurtjes in huis, bak ik bijvoorbeeld de frieten in de bijkeuken.
En de deur naar binnen is dan dicht.
Wafels of een cake die bak ik in de keuken en niemand zal bezwaar maken tegen de geur die dan vrijkomt.

Bommel

Bericht door Bommel »

Hmmm, kan ik een beetje inkomen, oliebollenbaklucht wil ik ook niet binnenshuis maar het eind product is erg lekker.
Alleen is dit geen vergelijking tov tabak omdat vaak de roomnote lekkerder ruikt dan de tabak smaakt. :-T
Het samen gaan van de roomnote en de smaak van de tabak maakt bij mij de rooksessie compleet.
Ik ondervind dan ook gelukkig weinig tegengas als ik in de kamers van Bommelstein geniet van een pijpje, alleen zwaar Latakia houdende tabak wil nog weleens commentaar geleverd krijgen. ;p
Afbeelding

gezel

Bericht door gezel »

janneman schreef:Ik ben ook geneigd te denken dat de Baai en Virginia tabakken de minst uitdrukkelijke geur hebben, .
Denk dat ik daar wat meer soorten van zal proberen. :B
En nog eens wat recensies nalezen.
Bommel schreef:alleen zwaar Latakia houdende tabak wil nog weleens commentaar geleverd krijgen.
;p
Denk dat men het over de roomnote van latakia wel eens is dat, dat geen typisch binnentabakje is. ;p

Paasei

Bericht door Paasei »

gezel schreef: Denk dat men het over de roomnote van latakia wel eens is dat, dat geen typisch binnentabakje is. ;p
En toch stuit net latakia hier in huis op het minste weerstand.
Bij gesausde zijn de meningen verdeeld naargelang welke het net is, en de Va/Per of meer Burley gerichte ongesausden hebben het meeste kans (echter ook niet altijd) op wat negatieve commentaar...

Is mijn gezin tegendraads? Geen idee... misschien omdat we beide uit sigarettenrokersfamilies komen, waar ook de zware shag en zware sigeretten geregeld passeerden. Ook de kinderen hebben hiervan een (klein) deel meegekregen via mijn pa (die ondertussen wel gestopt is) mijn onlangs overleden schoonmoeder en de broer van mijn schoonmoeder die zware Johnson rookte...
Koninklijke Eikel Des Forums.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Hmmm, Latakia... De geur van een levende Heerenkamer! Overstemt geheid sokken, oksels en die vergeten Pizza onder de bank. Een van de aangename dingen als ik terug kom van een reis is het weer binnenkomen in mijn Latakia doortrokken kamer. Zelfs na een maand weg staat die lucht nog als een huis.
Groet, Janneman

gezel

Bericht door gezel »

janneman schreef:Hmmm, Latakia... De geur van een levende Heerenkamer! Overstemt geheid sokken, oksels en die vergeten Pizza onder de bank. Een van de aangename dingen als ik terug kom van een reis is het weer binnenkomen in mijn Latakia doortrokken kamer. Zelfs na een maand weg staat die lucht nog als een huis.
Een heuse Heerenkamer. 8)
Dat doet me aan vroeger denken bij mijn oude buren.
Als kind kwam ik daar wel eens in de 'rooksalon', alwaar hun opa sigaren rookte.
Hij was een van de laatste sigarenmakers uit de omgeving.
Dat is inmiddels zo'n 50 jaar geleden.
Toen genieten van rookwaar nog heel gewoon was. :B

gezel

Bericht door gezel »

Paasei schreef: En toch stuit net latakia hier in huis op het minste weerstand.
Eerlijk gezegd heb ik nog geen ervaring met latakia.
Toch maar eens een keer proberen.
Al is het maar om te ervaren en te weten waar ik het over heb. ;p

robvoorburg

Jammer dat je er aanstaande zondag in Heukelem niet bij bent Gezel,
daar is volop de gelegenheid kennis te maken met allerlei tabakken,
waaronder de door velen gewaardeerde latakia.

Paasei

Bericht door Paasei »

23 februari - Wuustwezel dan...
Koninklijke Eikel Des Forums.

culann

Bericht door culann »

Ach, rookluchtjes in huis... Ik weet niet beter. M'n ouders hebben altijd gerookt, ik ruik het zelden als ik ergens kom waar gerookt wordt.
Qua tabak, in eigen huis denk ik dat je vooral moet roken wat je lekker vindt. Het genieten van tabak is wat telt. Al moet ik bekennen dat ik alleen woon. Bij anderen thuis waar gerookt wordt, vraag ik wel altijd eerst of er bezwaar is tegen het roken van een pijp. Maar ook dan stop ik m'n pijp gewoon met net waar ik zin in heb. Mijn ervaring is dat juist pijp tabak over het algemeen toch beter gewaardeerd wordt dan sigaretten of sigaren. Zelfs latakia. Over latakia krijg ik overigens meer positieve dan negatieve reacties :D (behalve van m'n inmiddels ex-vriendin, die vond het echt stinken, maar goed, dat vond ik ook van dat groene spul dat zij wel eens rookte :mrgreen: )
Overigens vind ik zelf latakia wat betreft roomnote erg prettig om te ruiken, jammer dat je daar weinig van mee krijgt als je zelf rookt... Ik kan me nog herinneren de meeting bij Big Ben, waar de ruimte waar gerookt mocht worden uit 2 gedeeltes bestond. In de het ene gedeelte werd voornamelijk gearomatiseerd gerookt, en in het andere gedeelte stond Arno... De roomnote van de tabak in dat tweede gedeelte vond ik persoonlijk veel lekkerder.

gezel

Bericht door gezel »

robvoorburg schreef:Jammer dat je er aanstaande zondag in Heukelem niet bij bent Gezel,
daar is volop de gelegenheid kennis te maken met allerlei tabakken,
waaronder de door velen gewaardeerde latakia.
Paasei schreef:23 februari - Wuustwezel dan...
Helaas zijn die afstanden reizen te vermoeiend voor mij.
Ter compensatie zal ik een van de gerenommeerde tabakszaken bezoeken en mezelf op iets lekkers trakteren. ;p

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Gezel, wetend dat je niet te ver weg woont; neem gewoon even PB contact met me op, dan houden we nog eens een mini-mini meeting op een welbekend terrasje of bij me thuis. Ik heb wel het een en ander aan Latakia, zoals Samuel Gawith' Squadron leader of Old Dublin van Peterson, of de moordwapens van Dunhill en Discovery...
Groet, Janneman

gezel

Bericht door gezel »

Een mooi aanbod Janneman. :D
Daar wil ik best gebruik van maken.
De minimeeting in Sittard is me geweldig goed bevallen en zeker voor herhaling vatbaar.
Tezijner tijd laat ik wel van me horen. :sherlock:

Flachpfeife

Bericht door Flachpfeife »

Gelukkig heb ik geen problemen thuis te roken. Mijn vrouw rookt overal in huis sigaretten. Toen ik een paar jaar niet rookte heb ik daar geen probleem mee gehad. Maar ja, dat was na jarenlang rookgenot, of beter gezegd rookgewoonte want echt rookgenot begon pas bij het pijproken te ontstaan. Voor mensen die zelf nooit hebben gerookt of voor mensen met problemen aan de ademwegen kan ik begrijpen dat het belastend is.

Ondanks dat ik overal in huis kan roken speel ik wel eens met de gedachte om zoiets als een rooksalon in te richten. Een lekkere luie stoel, een pijpen- en drankkastje, het liefst gedeeltelijk als humidor. Een muziekinstallatie en boeken. Dan vervalt automatisch de behoefte om overal in huis te roken.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Flachpfeife schreef:Ondanks dat ik overal in huis kan roken speel ik wel eens met de gedachte om zoiets als een rooksalon in te richten. Een lekkere luie stoel, een pijpen- en drankkastje, het liefst gedeeltelijk als humidor. Een muziekinstallatie en boeken. Dan vervalt automatisch de behoefte om overal in huis te roken.
:mrgreen: Ik zou dat vertrek niet meer uitkomen als ik zoiets thuis had!!!

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Winslow Collector schreef:
Flachpfeife schreef:Ondanks dat ik overal in huis kan roken speel ik wel eens met de gedachte om zoiets als een rooksalon in te richten. Een lekkere luie stoel, een pijpen- en drankkastje, het liefst gedeeltelijk als humidor. Een muziekinstallatie en boeken. Dan vervalt automatisch de behoefte om overal in huis te roken.
Dat wil ik niet zeggen, maar ik zou er wel 20 uur van de dag vertoeven... :lol:
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Bommel

Bericht door Bommel »

Winslow Collector schreef:
En een vette +1 :P
Afbeelding

hans de vries

Bericht door hans de vries »

Ook geen problemen thuis,behalve als de kleinkinderen binnen zijn dan rook ik gewoon niet
dus makkelijk zat.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Flachpfeife schreef:... Ondanks dat ik overal in huis kan roken speel ik wel eens met de gedachte om zoiets als een rooksalon in te richten. Een lekkere luie stoel, een pijpen- en drankkastje, het liefst gedeeltelijk als humidor. Een muziekinstallatie en boeken. Dan vervalt automatisch de behoefte om overal in huis te roken.
Zoiets wordt om internet wel vaker als 'mancave' aangeduid en lijkt me een uitstekend idee voor de niet vrijgezelle man... Ingeval van vrijgezelle man is het een tikkeltje teveel van het goede, aangezien de rest van de hut ook al 'mancave' is.

(ter inspiratie: https://www.google.com/search?hl=nl&saf ... 0QWX0YG4BQ)
Groet, Janneman

robvoorburg

Op de een of andere manier begrijp ik bovenstaande gelijk.

Flachpfeife

Bericht door Flachpfeife »

janneman schreef:Zoiets wordt om internet wel vaker als 'mancave' aangeduid en lijkt me een uitstekend idee voor de niet vrijgezelle man... Ingeval van vrijgezelle man is het een tikkeltje teveel van het goede, aangezien de rest van de hut ook al 'mancave' is.

(ter inspiratie: https://www.google.com/search?hl=nl&saf ... 0QWX0YG4BQ)
Ja, heel herkenbaar. Mijn jongere broer is overtuigd vrijgezel en zijn woning is inderdaad zo´n ´bachelors paradise´. Op de foto´s in jouw link zijn er opvallend veel biljarttafels te zien. Volgens mij gaat dat niet zo lekker samen met pijproken en afgezien daarvan wordt het op den duur erg saai. Een oom van mij had vroeger een biljarttafel maar heeft hem weggedaan. En laatst was ik bij de buren op bezoek en die hebben het ding opgeborgen op zolder. Hetzelfde geldt volgens mij voor flipperkasten. Een tijdje leuk, dan ben je er op uitgekeken.

Plaats reactie