Persoonlijk Gefrummel; de Individuele Rituelen

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
bullek

Re: Persoonlijk Gefrummel; de Individuele Rituelen

Bericht door bullek »

Dat heb ik bijvoorbeeld als ik een dag of een weekend van huis ga, ik kies een aantal pijpen en wat tabak uit om mee te nemen, maar als ik dan later aan de pijp toekom heb ik steevast niet de pijp bij me die ik zou willen roken.
Misschien ze voortaan allemaal maar mee nemen :)

Bommel

Bericht door Bommel »

bullek schreef:Dat heb ik bijvoorbeeld als ik een dag of een weekend van huis ga, ik kies een aantal pijpen en wat tabak uit om mee te nemen, maar als ik dan later aan de pijp toekom heb ik steevast niet de pijp bij me die ik zou willen roken.
Ik zie het al voor me als WC enkele dagen van huis ga......met een pijpensleurhut achter de auto. :lol:
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

janneman schreef: Ik kan geen pijpen vooruit kiezen, en toch blijf ik het steeds weer proberen.
Herkenbaar Janneman, daarom ga ik dicht in de buurt van mijn collectie zitten als ik een leesavond heb.
Maar ja, dan zit ik wel weer verder weg van de tabakken. :oops:
Afbeelding

magicmarcello

Bericht door magicmarcello »

Bommel schreef:
bullek schreef:Dat heb ik bijvoorbeeld als ik een dag of een weekend van huis ga, ik kies een aantal pijpen en wat tabak uit om mee te nemen, maar als ik dan later aan de pijp toekom heb ik steevast niet de pijp bij me die ik zou willen roken.
Ik zie het al voor me als WC enkele dagen van huis ga......met een pijpensleurhut achter de auto. :lol:
...dat ding moet verrekte lang zijn dan.., wreed... :mrgreen:
;p
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

berry67

Bericht door berry67 »

Mijn rituelen zijn er nogal veel, maar de (on)belangrijkste zijn:

- Ik stop heel zorgvuldig. Ik zie mensen wel eens de pijpenkop in een zak steken en dan blind 'proppen' maar zo doe ik het niet: ik ga te werk als een chemist en zorg ervoor dat de tabak nooit te los of te strak komt.
(b) een rare zij hobby is zien hoeveel er in de kop past :D
- Ik gebruik in het begin altijd een tamper maar merk vaak dat ik het ook met mijn vingers doe
- Als ik telefoon krijg en een pijp rook klem ik deze stijf tussen mijn benen (soms gaat dat fout maar meestal goed)
- Ik knak ook de raggers om, eigenlijk zodat ze niet zichtbaar zijn
(b) ik haal raggers meestal na een uur uit de pijpen en vergeet dat dus nooit!
- Ik ruik graag aan de raggers. Meestal verbaas ik me dan hoe vies ze ruiken.
(b) ik ruik sowieso heel graag aan tabak, zelfs als ik niet van plan ben te gaan roken. Vooral natuurlijk Latakia's, maar de laatste tijd ook graag virginia
- Na het roken maak ik de kop schoon met de binnenkant van een overhemd dat ik draag. Ik gebruik dan een beetje spuug.
- Ik zet de pijpen vaak op kleur in de rekken. Dus donkere sandblasts bij donkere, lichte bij lichte en verschillende kleuren glad bij elkaar.
(b) blijkbaar ben ik erg merk bewust of gehecht, want bij mij staan meestal pijpen van dezelfde merken naast elkaar.
- Ik gooi nooit blikjes weg. Nooit.
Laatst gewijzigd door berry67 op 01 aug 2012 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

GideonT

Bericht door GideonT »

In de korte tijd dat ik pijp rook heb ik al een aantal zaken kunnen ontdekken die telkens terugkomen bij mij.

1. Ik steek een pijp het liefst in 1 keer goed aan en als ik hem aan kan houden tijdens het dan aandrukken smaakt dit naar mijn idee beter (zal wel klinklareonzin zijn)
2. Mijn been (of broek) moet er aan geloven als ik te snel, en dus te nat, rook. Ik probeer dan het overtollige vocht daar aan af te vegen... niet altijd even handig..

Maar het valt volgens mij nog best mee :mrgreen:
Pipum potestas est

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

berry67 schreef:Mijn rituelen zijn er nogal veel, maar de (on)belangrijkste zijn:
- Ik gooi nooit blikjes weg. Nooit.
Uhm, is dat de bedoeling, heb je daar een doel mee voor ogen?

En, minstens zo boeiend; kun je daar na een half leven als pijproker ondertussen zoiets als een tuinhuisje mee bouwen (of in geval van de wat stevigere doorrokers een middelgroot flatgebouw :D )?

Overigens merk ik ook dat ik nauwelijks afscheid van lege tabaksblikjes kan nemen; ik wil ze helemaal niet bewaren, maar in werkelijkheid komt er maar eens in de 5 tot 10 jaar een moment waarop ik besluit om eens wat van gestapelde bergen op te ruimen... 8)
Laatst gewijzigd door janneman op 02 aug 2012 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

berry67

Bericht door berry67 »

Hoeveel lege blikken heb jij Janneman?

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik heb geen idee van het aantal. Ik heb in huis zo een aantal van die plekken waar de lege blikken zich terugtrekken en ongestoord voortplanten (dat laatste vermoed ik alleen maar, ik zie het nooit gebeuren). De hoeken van vensterbanken waar de gordijnen voor hangen, onder verwarmingsradiatoren, achter in mijn grote kast, dat zijn zo van die plekken die zich langzaam vullen...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

magicmarcello

Bericht door magicmarcello »

janneman schreef:Ik heb geen idee van het aantal. Ik heb in huis zo een aantal van die plekken waar de lege blikken zich terugtrekken en ongestoord voortplanten (dat laatste vermoed ik alleen maar, ik zie het nooit gebeuren). De hoeken van vensterbanken waar de gordijnen voor hangen, onder verwarmingsradiatoren, achter in mijn grote kast, dat zijn zo van die plekken die zich langzaam vullen...
...aha, een collega tovenaar (maar dat wisten we al door die 6e vinger), deze truuk ken ik nog niet, lege blikken laten voortplanten... :shock:
...en wij maar denken dat je de volle blikken gewoon koopt net als iedereen... 8)
...gewoon in een hoekie wegzetten dus en maar wachten totdat het vol is, fraaie techniek hoor, chapeau!... =D>
(...ik wil toch eens even met je babbelen Janneman, dat gaat me bergen geld schelen...)
;p
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

bullek

Bericht door bullek »

het weggooien van tabak verpakkingen, met name de blikken kan ik ook maar slecht over mijn hart verkrijgen, je weet tenslotte maar nooit waar ze nog een keer voor van pas komen.
Mijn vrouw daarentegen heeft er een stuk minder moeite mee, ik had in het begin van de hobby een kistje voor al mijn spullen, maar door de verzamelwoede is dat inmiddels behoorlijk uitgegroeid tot een gedeelte van het wandmeubel en 2 kisten, en elke avond voorafgaand aan het roken toch weer die noodzaak om (bijna)alles op de tafel uit te stallen alvorens een keuze te maken.

Flachpfeife

Bericht door Flachpfeife »

Als ik uit de hand rook klem ik het driepootje tussen pink en ringvinger. Dat ziet er waarschijnlijk koddig uit maar het is best handig. Zo hoef ik nooit te zoeken waar dat ding ligt.

Generaal

Bericht door Generaal »

Je kan maar iets om handen hebben, idd.
Misschien zijn er wel die 'n driepoterpiercing zien zitten, kwestie van je handen vrij te houden!
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

remi

Bericht door remi »

Ik priegel zelf altijd n halfuur ofzo voor ik uberhaubt kan beginnen met roken zet eerst mn oude blikje klaar voor de lucifers dan mn mooie glazen asbak. Haal de oude filter uit de pijp keer rager erdoor nieuwe filter erin. En dan stoppen maar en dat kost me ook weer tien minuten. Eindelijk aansteken kost me meestal 2 lucifers en dan genieten. Ik pruts n hoop vooral omdat ik met mn tabak zolang bezig ben.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Plaats reactie