Ik was laatst bij een patiënt van mij die verschrikkelijk haar best doet om van het (sigaret)roken af te komen. Ze had voor dit doel een zeer kostbaar apparaatje aangeschaft: een elektronische sigaret. Ze had hem gekocht via een tv reclame. Nu weten mijn patiënten natuurlijk niet dat ik enkele keren per week geniet van mijn pijp. En dat hou ik ook lekker voor mezelf. Hier hoef ik niet mee te stoppen, maar ik vind alles leuk. U begrijpt: mijn nieuwsgierigheid was weer gauw gewekt. Deze mevrouw is er zelf erg enthousiast over (behalve het feit dat de ampul met de tabakssmaak erg moeilijk in de sigarethuls te stoppen was aangezien ze M Parkinson heeft, dus schuddende handen). Een kleine zoektocht op internet beantwoorde mijn vraag over de beschikbaarheid al snel: ze zijn er ook in pijpvorm, de zogenaamde e-pijp.
Dus ik ben benieuwd wie op het forum hier ervaring mee heeft.
Graag al uw gedachten over deze vreemde uitvinding. Het proberen waard?
Het kan natuurlijk niet het hele ritueel vervangen (het is mijn rustmoment; lekker een half uurtje bezig zijn met tabak uitkiezen, pijp klaarmaken, aansteken, weer aansteken, nog eens aansteken, weer aansteken (want ik wil nogwel eens net te lang lezen; en is verdorie weer die pijp uit...

Heeft iemand de e-pijp al geprobeerd, heeft het een meerwaarde, en hoe smaakt het?
Alvast bedankt voor al uw bijdrage