basko
-
basko
Ik ben basko en rook al 40 jaar de pijp, behalve de laatste vier jaar waar ik stopte met roken. Helaas het was geen leven meer zonder de pijp en heb sinds 1 mei jl. opnieuw de pijp ter hand genomen. Ik rookte eveneens sigaar en zelfgerolde sigaret, daar ben ik vanaf gestapt en rook nu uitsluitend de pijp. Ik ben liefhebber van Semois tabak alhoewel ik ontelbare mixtures heb geprobeerd met zijn verscheidenheid aan geparfumeerde toevoegingen. Alleen de Latakia- en Periquesmaken konden mij bekoren.Ik bezit een 50tal pijpen in diverse vormen en materialen maar een rechte bruyerepijp blijft mij het meest plezieren. Qua smaak is de meerschuim en zefs de stenen pijp biezonder maar niet zo handig in de omgang en zeer kwetsbaar.
Ik was destijds ook lid van diverse pijprokersclubs en tijdens onze bijeenkomsten werd menig nieuwe pijp en tabak geproefd. Ook namen wij deel aan diverse pijprokerswedstrijden in binnen- en buitenland waar het nogal bourgondisch aan toe ging wat betreft spijs en drank en tabaksgenot. Wegens de ouderdom (65) neem ik niet meer deel aan deze reunies. Zoals hierboven geniet ik biezonder van de Semois tabak spijts hij niet meer dezelfde originele smaak nalaat, steeds ben ik op zoek naar de meest originele wellicht nog te koop in de valleien van de Semois.
Al bij al ban ik opnieuw tevreden met de pijp en besef ik nu pas wat ik in die vier jaren heb gemist.
"EEN TEVREDEN ROKER IS GEEN ONRUSTSTOKER"
Ik was destijds ook lid van diverse pijprokersclubs en tijdens onze bijeenkomsten werd menig nieuwe pijp en tabak geproefd. Ook namen wij deel aan diverse pijprokerswedstrijden in binnen- en buitenland waar het nogal bourgondisch aan toe ging wat betreft spijs en drank en tabaksgenot. Wegens de ouderdom (65) neem ik niet meer deel aan deze reunies. Zoals hierboven geniet ik biezonder van de Semois tabak spijts hij niet meer dezelfde originele smaak nalaat, steeds ben ik op zoek naar de meest originele wellicht nog te koop in de valleien van de Semois.
Al bij al ban ik opnieuw tevreden met de pijp en besef ik nu pas wat ik in die vier jaren heb gemist.
"EEN TEVREDEN ROKER IS GEEN ONRUSTSTOKER"
Laatst gewijzigd door Eliminator op 04 mei 2012 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gewijzigd in gebruikersnaam
Reden: Topicnaam gewijzigd in gebruikersnaam
- Eliminator
- Moderator
Re: basko
Welkom hier basko, veel plezier op dit forum waar vele je voorkeur voor Semois tabakken delen (hoor daar zelf overigens niet bij
), in de tabaksrecentie's kun je een hoop over de nog te verkrijgen Semois tabakken lezen.

- St Patrick
Welkom op de mooie pijprokersforum...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
-
- pijpliefhebberrobin
- belphegor
Welkom.
Veel plezier hier op het forum.
Ik heb een vermoeden dat jij de tabak recensies wel kunt bekoren.
Veel plezier hier op het forum.
Ik heb een vermoeden dat jij de tabak recensies wel kunt bekoren.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
In the presence of greatness the humble can only bow
-
Hartelijk welkom.
- janneman
- Contacteer:
En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Generaal
Ook ik wens je 'n hartelijk welkom toe, dat het je mogen smaken en veel lees genot op dit prachtig leerzaam forum.
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.
Time is money, but with hobby you need them both.
-
Wederom welkom, Basko!
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.