Volgens goed gebruik stel ik mij even voor als nieuw lid hier op het forum.
Mijn naam is Rick, 29 jaar en woonachtig in het pittoreske Oud-Roosteren in het smalste stukje Nederland vlak onder Roermond.
Ik rook inmiddels een aantal jaren pijp, weet niet precies hou oud ik was maar zal ergens begin 20 geweest zijn. Onervaren als ik was fanatiek begonnen met allerlei tabakken en mijn eerste pijp gekocht: een Big Ben Crosley, gebogen met filter. Wellicht niet de beste beginnerspijp maar ik rook em nog steeds!
Tabakken tot nu toe gerookt: Nappa Valley, Vanilla, WO Larssen Signature, Schippers, Amphora full aroma, Alsbo gold, Kentucky bird, groene Sail en nog wat die ik niet meer weet

Lijkt alsof ik redelijk ingerookt ben maar beschouw mezelf nog steeds als een beginner. Ik rook ook fanatiek sigaren en heb de pijp een aantal jaar in de pijpzak gehad alvorens hem weer ter hand te nemen. Echter deze nooit aan Maarten willen geven. De laatste maanden 'trekt' het me weer en wiselt de pijp de sigaar met enige regelmaat af.
De brandende geneugten worden vaak, zoniet altijd vergezeld met een lekker glas whisky, cognac of andere spirituose om ultiem te genieten!
Hopelijk vind ik hier de info die ik zoek en kunnen ervaringen uitgewissld worden ter lering ende vermaeck.
Een rokerige groet, Rick.