Mocht je wat willen bestellen hier, ik denk dat er nog wel meerdere zijn die iets willen hebben dus misschien kunnen we er een gezamelijek actie van maken...

Dat is helaas geen zekerheid, Rob. Tabaksfabrikanten maken vele blends en merken die absoluut niet in bepaalde landen verkrijgbaar zijn. Helaas, helaas, erg jammer. Ik denk dat er nog geen 5% van de Planta tabakken in Nederland verkrijgbaar is.robvoorburg schreef:Nou Arno, wat een service, bedankt.
Het is van Planta zie ik, dus zou deze
ook in Nederland verkrijgbaar moeten zijn.
Nee WC, je krijgt geen pijptabak meer! Je bent als kind zijnde al in een tabak-mengbak gevallenWinslow Collector schreef:Dat is helaas geen zekerheid, Rob. Tabaksfabrikanten maken vele blends en merken die absoluut niet in bepaalde landen verkrijgbaar zijn. Helaas, helaas, erg jammer. Ik denk dat er nog geen 5% van de Planta tabakken in Nederland verkrijgbaar is.robvoorburg schreef:Nou Arno, wat een service, bedankt.
Het is van Planta zie ik, dus zou deze
ook in Nederland verkrijgbaar moeten zijn.
Maar gelukkig, in een dapper dorpje in het zuidwesten van het land, is er een klein volkje dat dapper weerstand biedt tegen het saaie assortiment in Nederland (ik krijg opeens zo'n Asterix & Obelix-gevoel). Wat ik zeggen wil is, dat er sinds kort misschien wat mogelijkheden open liggen om tabak in te voeren.
Ik dacht juist dat die in een berg Winslow-pijpen was gevallenArno schreef:Nee WC, je krijgt geen pijptabak meer! Je bent als kind zijnde al in een tabak-mengbak gevallenWinslow Collector schreef:
Maar gelukkig, in een dapper dorpje in het zuidwesten van het land, is er een klein volkje dat dapper weerstand biedt tegen het saaie assortiment in Nederland (ik krijg opeens zo'n Asterix & Obelix-gevoel). Wat ik zeggen wil is, dat er sinds kort misschien wat mogelijkheden open liggen om tabak in te voeren.
![]()
Maarre, spannend! We (of ja, iig ik) zijn benieuwd!
En van alle forumleden (op Bibo na) ben jij de eerste die dit bergje gaat zien.jarnogab schreef:Ik dacht juist dat die in een berg Winslow-pijpen was gevallen
Ik voel me vereerd !Winslow Collector schreef:En van alle forumleden (op Bibo na) ben jij de eerste die dit bergje gaat zien.jarnogab schreef:Ik dacht juist dat die in een berg Winslow-pijpen was gevallen
Vooralsnog zie ik mijn pijpjes niet als prijzenfestijn, Eli.Eliminator schreef:Hee, voel ik hier een mini-meeting aankomen, of is Jarnogab de winnaar van de 'wie spot de PRF plank in Rotterdam' actie ?!
Het gaat om Syrische latakia, niet om de Cyperse variantPeregrijn schreef:Soderju... net nu ik zo dol ben op latakia tabak. Vlug nog maar eens een blik HH vintage syrian scoren
Ik zou whiskey nemenRobb schreef:Bedankt heren. Er stond me iets bij dat er al een topic over ghost-verwijdering bestond, maar ik kon m zo snel niet vinden. Ik ga aan de slag met keukenpapier en alcohol.
+1!robvoorburg schreef:Misschien vinden jullie mij een barbaar, maar nu rook ik Marlin Flake
uit een pijp waar ik eergisteren latakia uit gerookt heb.
Tijdens het roken geeft die latakia zo nu en dan een heel plezierige
bijsmaak af aan de virginia.
Daar ben ik me bewust van, en dat ze elkaar goed aanvullen ben ik ook zeker met je eens. Maar desalniettemin rook ik ook graag ongecompliceerde virginia tabakken en waardeer ze juist om die subtiele zoetheid die ik toch het liefst puur ervaar. Ikzelf reserveert hier graag bepaalde pijpen voor, net als voor engelse mixtures etc.robvoorburg schreef:Bedenk dat in veel latakiahoudende tabak ook virginia zit. Twee soorten die
elkaar goed aanvullen.
De combinatie van een zoete mixture en daarna latakia uit dezelfde pijp laat ik
achterwege en andersom natuurlijk ook.