dewitte

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Luys
Moderator

Re: dewitte

Bericht door Luys »

Ook van mij nog een hartelijk welkom, en complimenten met de fraaie pijp voor een mooie prijs!

Wat betreft inroken: ik zou zelf niet gauw voor Semois gaan. Semois is qua tabak wel geschikt, maar heeft m.i. een nadeel: het heeft een nogal uitgesproken geur en smaak waar je van moet houden. Deze geur/smaak blijft ook lang in de pijp achter (de zgn Ghost). Concreet betekent dat dat wanneer een pijp waaruit Semois gerookt is gevuld word met een andere tabak de Semois erdoorheen geproeft word. De nieuwe tabak zal dan niet smaken zoals 'ie hoort, en je beoordeling van die tabak zal dan ook fout zijn. Het kan goed uitpakken (de nieuwe tabak smaakt lekker door de Semois-ghost) of slecht (tabak staat je tegen door de ghost).

Ik zou zelf adviseren om met een neutralere tabak in te roken. Zelf gebruik ik daarvoor Neptune of een neutrale baai tabak.
Pijproker des forums

Flakeroker

Bericht door Flakeroker »

Welkom wederom!
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom! Ik sluit me aan bij een aantal eerdere adviezen; een Falcon is zeker het overwegen waard; ze zijn naar verhouding gemakkelijk te roken en smaken prima. En een extra kop is een relatief goedkope manier om snel wat extra te kunnen roken...
Overigens ook gefeliciteerd met je Peterson, ook dat is alvast geen slecht begin.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Nog even over die inrooktabak: ook ik rookte voorheen in met baaitabak omdat die vrij neutraal is en duidelijk waarschuwt dat je rustig moet roken.
Een goede baai kan ik af en toe wel nog es appreciëren maar mijn interesse in baai is tanende.
(Neptune heb ik besteld bij forumlid Geloof, maar het is wachten op een real-life ontmoeting tegen dat ik die in mijn bezit heb. Niet erg , kan wachten.)
Maar waar ik naartoe wil: als je wil inroken met een tabak waarvan blijkt dat je er niet echt een klik mee hebt, dan is inroken algauw een vervelende bezigheid. Terwijl het voor mij, naast het opbouwen van een koollaag, toch ook belangrijk is om de pijp te leren roken en vooral gráág te roken. Dus naast een aantal technische wenken betreffende inrooktabak, wil ik je misschien ook aanraden om een tabak te kiezen die je ook graag lust.

Deze twee gegevens combinerende, namelijk een relatief neutrale tabak combineren met een lekkere tabak, kom ik uit op MB 7 Seas (regular of royal blend). Ze zijn aromatisch, dat zeker. Maar toch ook weer niet mierzoet of uitgesproken geflavoured. Ik ben zelf mijn forumpijp hiermee aan het inroken en ik moet zeggen dat het sinds lang is dat ik weer met plezier een pijp inrook.

Elk zijn eigen ding natuurlijk, en uiteindelijk zal je zelf deze ontdekkingstocht moeten aanvatten. Lees gewoon bovenstaande posts goed, maak er je eigen ding mee. Lees reviews van tabak op bijvoorbeeld tobaccoreviews.com of op dit eigenste forum en probeer gewoon uit. Veel succes!

O ja, lees misschien ook even dit draadje. Kan interessant zijn in het licht van jouw vraag! http://pijprokersforum.be/viewtopic.php ... de#p107959
Groeten,
jarnogab

dewitte

Bericht door dewitte »

nogmaals hartelijk bedankt voor de verwelkomingen en de goede raad.

@ nekker : ik hoop natuurlijk om niet in de problemen te komen, maar een pint gaan drinken spreekt me altijd aan... :P
@ Kapitein Haddock : ben blij dat ik die Peterson gewonnen heb, dus zie het maar als een goede daad dat je me hebt laten overbieden :lol:

met de filmpjes en info en janneman ben ik volop bezig.Ik beloof ook plechtig verslag te zullen uitbrengen van mijn eerste pijp ervaringen.

Generaal

Bericht door Generaal »

dewitte schreef:nogmaals hartelijk bedankt voor de verwelkomingen en de goede raad.

@ nekker : ik hoop natuurlijk om niet in de problemen te komen, maar een pint gaan drinken spreekt me altijd aan... :P
@ Kapitein Haddock : ben blij dat ik die Peterson gewonnen heb, dus zie het maar als een goede daad dat je me hebt laten overbieden :lol:

met de filmpjes en info en janneman ben ik volop bezig.Ik beloof ook plechtig verslag te zullen uitbrengen van mijn eerste pijp ervaringen.
Allez, 'n kus van de bank en 'n juffrouw verder... :P
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Generaal: :lol:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

dewitte

Bericht door dewitte »

Vandaag al voorbereidende aankopen gaan doen bij Huis de Clerc in Lier. Heb meegenomen op aanraden van forumnaars : Kentucky Bird, Mac Baren Vanille Cream op aanraden van de forumnaars en Samuel Gawith Golden Glow op aanraden van de eigenaar van Huis de Clerc. Eens terug thuis plotseling beseft dat ik pijpragers en tamper (of zo'n pijpbestek) vergeten ben. Een van de dagen waarschijnlijk dan maar eens terug binnenspringen. Hopelijk heeft hij dit in huis, want bij online bestellen betaal ik meer verzendkosten dan het materiaal zelf.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

dewitte schreef:Vandaag al voorbereidende aankopen gaan doen bij Huis de Clerc in Lier. Heb meegenomen op aanraden van forumnaars : Kentucky Bird, Mac Baren Vanille Cream op aanraden van de forumnaars en Samuel Gawith Golden Glow op aanraden van de eigenaar van Huis de Clerc. Eens terug thuis plotseling beseft dat ik pijpragers en tamper (of zo'n pijpbestek) vergeten ben. Een van de dagen waarschijnlijk dan maar eens terug binnenspringen. Hopelijk heeft hij dit in huis, want bij online bestellen betaal ik meer verzendkosten dan het materiaal zelf.
Normaal zal een tabaksboer die pijptabak verkoopt ook wel ragertjes hebben. Lijkt me toch logisch.
En wat betreft online bestellen: klopt, het is de moeite niet om enkel daarvoor een bestelling te plaatsen. Daarom bestel ik heel vaak toch ragers bij als ik online tabak koop.
Groeten,
jarnogab

eendrieenzestig
Contacteer:

Bericht door eendrieenzestig »

nog een welkom.
Afbeelding

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.

Cicero

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Een verlaat welkom...:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

welkom !
Afbeelding pijpmaker