Schop
- Geoff
Re: Schop
Welgekomen!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
-
Nou, de pijp is Donderdag eindelijk binnen gekomen en ik heb mijn tabak al eerder mogen ontvangen. Het bleek dat de aardige heren van Van Lookeren ook nog twee proefverpakkingen van 5 gram tabak meeleveren en het leek me wel aardig om die dan ook eerst even te proberen. Ik ga er vanuit dat zij een geschikte selectie hebben gemaakt voor een eerste keer roken. En inderdaad de tabak beviel mij prima. Ik heb helaas geen referentiekader maar de tijd zal mij leren of en hoe veel beter het nog gaat worden :)
Voor een "doorsnee" pijp als de Big Ben Cambridge (#018) is het denk ik niet zo nodig om foto's te maken, maar ik zal natuurlijk wel even opsommen welke tabakken ik nu heb:
- Voortrekker 50gr
- Danske Blue Sky 50gr
- Stanwell Kir & Apple 5gr proefverpakking
- Stanwell Fruit & Vanilla 5gr, eerste keer de pijp mee gerookt
Het is alleen al leuk om het postpakketje open te maken, met de pijp en alle goodies zoals een stampeschoppeplukkertje ;)
Volgend weekend heb ik weer alle tijd voor een volgende rooksessie, dan ga ik Danske Blue Sky eens proberen.
Voor een "doorsnee" pijp als de Big Ben Cambridge (#018) is het denk ik niet zo nodig om foto's te maken, maar ik zal natuurlijk wel even opsommen welke tabakken ik nu heb:
- Voortrekker 50gr
- Danske Blue Sky 50gr
- Stanwell Kir & Apple 5gr proefverpakking
- Stanwell Fruit & Vanilla 5gr, eerste keer de pijp mee gerookt
Het is alleen al leuk om het postpakketje open te maken, met de pijp en alle goodies zoals een stampeschoppeplukkertje ;)
Volgend weekend heb ik weer alle tijd voor een volgende rooksessie, dan ga ik Danske Blue Sky eens proberen.
- Deadl0ck
Helemaal waar, maar met pijp roken (zeker zo weinig als ik voorlopig zal roken) is het aanleggen van een collectie een vrijwillige keuze. Dat is een stuk beter motief om geld uit te gevenjarnogab schreef:Enneeuh, een pijp is dan wel een eenmalige investering, maar verdorie... het aanleggen van een pijpen- en tabakscollectie kost ook geld hoor

[/quote]
Welkom, en zo dacht ik ook een vijf weken terug... Ondertussen ben ik van 2 naar 4 pijpen, heb ik 5 soorten tabak, 7 samples gehad via de warme wereld van prf, wat wellicht via een ruil nog wat meer worden binnenkort, heeft een vriendelijke heer een heel blik tabak voor me staan, en probeer ik actief geld uit te sparen in het dagelijks leven voor meer investeringen.
Het opbouwen van mijn collectie is iets wat me veel plezier oplevert, bijna net zoveel als het stoppen en roken zelf.
Wat ik bedoel te zeggen is, ik hoop dat je beter bent je aan je voornemen te houden om weinig geld uit te geven dan ik. Hahaha.
Groet, Mark
-
Dan zal ik eens even de camera van mijn pa lenen (zie ook het commentaar bij de foto's zelf):Paasei schreef:toch wel...
[Edit: Foto's blijven lastig... De drie close ups geven een erg vertekend beeld van de "sfeer" van het hout om het maar zo te beschrijven.
De eerste twee foto's zijn redelijk accuraat. Overigens kun je het ook meteen zien aan de kleur van mijn bureau in de foto's.] Ik ga intussen eens rondkijken naar de foto's van jullie Big Bens.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Mus
- Nekker
- Erelid
Het wolkenpatroon is eigenlijk niet de term die wij gebruiken, het zijn bird's eyes. Dat zeg ik niet om de betweter uit te hangen, maar indien je in de toekomst achter dat patroon verder gaat zoeken, weet je tenminste wel onder welke term je het op het internet kan vinden.
Ik vind een Big Ben altijd een goed idee als je pas start met pijp roken, proficiat met je aanwinst!

Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- Mus