Pijp roken in de volle zomerzon
-
Pijp roken in de volle zomerzon
Zolang ik pijp rook vind ik het roken ervan in de volle zon
niet prettig.
Het kruidige dat je van je goede tabak mag verwachten wordt teniet
gedaan door de warmte.
Toch in de vroege morgen, of in de namiddag onder bomen is het
weer als vanouds.
niet prettig.
Het kruidige dat je van je goede tabak mag verwachten wordt teniet
gedaan door de warmte.
Toch in de vroege morgen, of in de namiddag onder bomen is het
weer als vanouds.
- Bommel
Re: Pijp roken in de volle zomerzon
In de zomerzon zo rond de middagwende tot half de middag rook ik tabak die ik al van haver tot gort ken.
Alsbo Black of Neptune gaan makkelijk als men kleine trekjes aan de pijp doet.
Voor de wat "uitzonderlijke tabakken" is het ochtendgloren en de namiddag een uitgelezen moment.
Een stevig bak koffie of op het terras met een verfrissend glas wijn maakt dan het genieten compleet.
Alsbo Black of Neptune gaan makkelijk als men kleine trekjes aan de pijp doet.
Voor de wat "uitzonderlijke tabakken" is het ochtendgloren en de namiddag een uitgelezen moment.
Een stevig bak koffie of op het terras met een verfrissend glas wijn maakt dan het genieten compleet.
- multiballs
hmmm zomerzon,
had er veel voor over,om er nu een pijpje in te kunnen roken

WINSLOW Waarom niet ?
- Bommel
Naar het schijnt kan het richting de 20 graden gaan deze week.multiballs schreef:hmmm zomerzon,
En laat ik nu net deze week...................

-
Geniet er maar van Bommel, het is je gegund!
- Arno
- Contacteer:
Vrij zijn? Me 2Bommel schreef:Naar het schijnt kan het richting de 20 graden gaan deze week.multiballs schreef:hmmm zomerzon,

- Mikali
Ik hou er juist van om met een pijpje buiten lekker in het zonnetje te zitten, gepaard met wat lekkers (waar alcohol inzit
)

"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"
- Martin Romijn
- Contacteer:
Een Corncob gevuld met een burley blend smaakt mij altijd prima als de temperaturen gaan stijgen
- Eliminator
- Moderator
Volle zomerzon, lekker mixdrankje en een zoete tabak in de pijp,... niets mis mee in mijn ogen, laat de zomer maar weer komen ! 

- Bart Iron
- Moderator
Lekker in een pril lentezonnetje of najaarszonnetje vind ik het heerlijk om lekker te zitten in de tuin met een kop zwarte koffie.
Een heel enkel keertje in de winter op een zonnig dagje uit de wind kan ik er ook van genieten.
Echt brandende zon vanaf 25 graden dan vind ik het niet meer prettig.
Een heel enkel keertje in de winter op een zonnig dagje uit de wind kan ik er ook van genieten.

Echt brandende zon vanaf 25 graden dan vind ik het niet meer prettig.
- Luys
- Moderator
Eh, een likeurbonbon?Mikali schreef:Ik hou er juist van om met een pijpje buiten lekker in het zonnetje te zitten, gepaard met wat lekkers (waar alcohol inzit)

Maar ik geef een ieder hier groot gelijk: een lekker zonnetje en weinig wind, zittend in de tuin, op balkon of op een terrasje (uiteraard om mensen te kijken, bier drinken kan je in je tuin ook), of lekker de natuur in: allemaal niks mis mee!
Als met de topictitel 'volle zomerzon' bedoeld word: brandend heet, dan sla ik ook even over... Ik merkte dat vroeger met sigaren al, en kan me voorstellen dat het met pijp niet anders is: je rookt sneller te heet. En da's niet prettig. Ook het gevoel dat je hersenen gekookt worden en via je porien naar buiten sijpelen is niet echt waar ik vrolijk van word.
Pijproker des forums
- jarnogab
Akkoord. Een leuke zon; zachte warmte op je gezicht. Een drankje erbij en genieten van een pijpje. Hemels.
Maar bij echte hete zomerzon waarbij het zweet van je gutst - nee bedankt, roken hoort er dan even niet bij voor me.
Vandaar dat ik op hetere zomerdagen de ochtend of de avond prefereer voor een pijpje.
Maar bij echte hete zomerzon waarbij het zweet van je gutst - nee bedankt, roken hoort er dan even niet bij voor me.
Vandaar dat ik op hetere zomerdagen de ochtend of de avond prefereer voor een pijpje.
Groeten,
jarnogab
jarnogab
- Alvader
Ik heb al heel wat uren in de zon doorgebracht met van allerlei verfrissingen en rookwaren. Zeker in mijn jongere puberjaren waren dat de extreem kruidige rookwaren waarom Nederland vaak als vakantieland bekend staat
maar het roken van een pijp in de zomer/zon zal voor mij echt een nieuwe ervaring worden. Ik kan haast niet wachten, bakkie thee erbij. Klinkt als een waar genot!

'There was never a winner who wasnt a beginner'
- Peregrijn
Ik hoop het Heer Bommel, ''t is u van harte gegund!Bommel schreef:Naar het schijnt kan het richting de 20 graden gaan deze week.
Ben zelf gek op de zomer zon en lekkere warme tempraturen maar voor mij op het heetst van de dag geen pijp! Had vroeger met sigaretten al geen trek om te roken als het warm was... Dus met name in de koelere ochtend uren of wanneer het zonnetje aan het zakken is zul je mij van de zomer met een pijp treffen.

- janneman
- Contacteer:
Ochtend, avond, ja. Maar...
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Peregrijn
Prachtige klassieker Janneman! Overigens bij deze ook gelijk duidelijk waar de naam van de eerste? band waar Joe Cocker in zong vandaan komt!

- St Patrick
Lekker in het zonnetje, terrasje, biertje, whisky.... PIJPJE... Hmmmmm
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- maboc
Net weer gedaan...in de tuin...pijpje.
Dochterlief heeft een vriendinnetje te spelen.....heerlijk.....houden zichzelf redelijk bezig
Ogen dicht....genieten maar.
Dochterlief heeft een vriendinnetje te spelen.....heerlijk.....houden zichzelf redelijk bezig
Ogen dicht....genieten maar.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
-
Ik herinner me ook een album van Joe Cocker dat Mad Dogs & Englishmen heet.Peregrijn schreef:Prachtige klassieker Janneman! Overigens bij deze ook gelijk duidelijk waar de naam van de eerste? band waar Joe Cocker in zong vandaan komt!
- Peregrijn
Onder het motto niet denken maar googlen ontdekt dat Mad dogs & Englishmen een live album van Joe Cocker is uit 1970, ik dacht eerlijk gezegd dat het de naam van de de band was en Joe Cocker een onderdeel ervan...
On-Topic: vandaag heerlijk op het dakterras in een vroeg lente zonnetje Park lane no.7 gerookt...
On-Topic: vandaag heerlijk op het dakterras in een vroeg lente zonnetje Park lane no.7 gerookt...

- eendrieenzestig
- Contacteer:
Niet in, maar bij volle zomerzon lekker in m'n prieeltje met n goed gevulde pijp zitten, is een prima bezigheid. Voorjaars- en najaarszon zijn mijn favorieten, niet te heet maar wel lekker om in te zitten, lopen etc.
Het lentezonnetje van gister met de daarbij horende temperatuur heeft mij in ieder geval al wat goeds gebracht.
Het lentezonnetje van gister met de daarbij horende temperatuur heeft mij in ieder geval al wat goeds gebracht.

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.
Cicero